15.07.2020.

17:50

Foto:

Zaštitnik

PAPRENI PREGELD U "I STYLE" SRBIJA: "Epl" uređaj pod garancijom, a servis naplaćuje dijagnozu

Ako imate neki od uređaja iz "Eplovog" asortimana, budite spremni da prilikom kvara debelo platite dijagnostiku u ovlašćenom servisu, bez obzira na to što vam je laptop ili telefon u zakonskoj garanciji.

Cena zavisi od toga koji je uređaj i model u pitanju i kreće se od 2.500 do čak 12.000 dinara (pogledajte tabelu). U ovoj kompaniji pravdaju se da taj trošak naplaćuju ukoliko primete tragove korišćenja ili oštećenja na uređaju.

Ukoliko kvar nije nastao greškom korisnika, onda ne smeju da naplate taj trošak

Nenad Bumbić
"Zaštita potrošača"

Jedan od klijenata ovog svetskog tehnološkog giganta Goran Topalić javio se redakciji Zaštitnika potrošača i ispričao kako je njegovoj majci naplaćena dijagnostika za uređaj pod garancijom u ovlašćenom "I Style" servisu.

- Naplaćena mi je dijagnostika telefona koji je u garanciji do oktobra, i to na krajnje drzak i bezobrazan način. Pritom telefon i dalje ima isti problem, nije popravljen, a uzeli su mi 4.000 dinara - kaže naš sagovornik.

Drzak komentar

Kako nam je objasnio, reč je "ajfonu 8" koji pripada njegovoj majci.
- Radi se o telefonu moje majke i zapravo je ona imala neprijatnosti sa njima. Prvi put je rečeno da je dobila drugi telefon, ali znamo sigurno da je dobila isti uređaj. Nedavno ga je nosila u "I Store" radnju na Terazijama, gde su joj uslugu dijagnostike naplatili 4.000.

Na njeno pitanje kako je to moguće, dobila je krajnje drzak komentar: da i oni moraju nešto da zarade - revoltiran je Topalić.

Prema njegovim rečima, ovo je u najmanju ruku bezobrazluk, jer se prvi put susreće sa činjenicom da ovlašćeni servis naplaćuje dijagnostiku za uređaj pod garancijom, a da je još veći problem što njegovu majku nisu obavestili da će joj taj trošak biti naplaćen.

U SAD besplatno

Prema rečima stručnjaka, "I Style" Srbija ne krši zakon time što naplaćuje dijagnostiku, ali nezakonito je ukoliko klijenta unapred ne upoznaju sa svim troškovima, pa i tim. Ono u čemu se slažu stručnjaci jeste da takav trošak nije uobičajen, a i da se razlozima koje navodi ova kompanija može i te kako manipulisati.

4.000 dinara naplaćena je dijagnostika za "ajfon 8"

Nenad Bumbić, predsednik udruženja "Zaštita potrošača", kaže da je, najblaže rečeno, naplaćivanje dijagnostike za uređaje u garanciji neprimereno.

- Ako je uređaj pokvaren greškom korisnika, onda i mogu da naplate dijagnostiku, ali tako nešto baš nije primereno. Ukoliko kvar nije nastao greškom korisnika, onda ne smeju da naplate taj trošak. To je kao da vam kažu: "Gospođo, ogrebali ste zadnja vrata na automobilu, pa moramo da vam naplatimo dijagnostiku kvara motora.

Kvar motora nema veze sa ogrebotinom, ali svejedno, naplatićemo vam dijagnostiku" - kaže Bumbić i dodaje:

- Prema mom iskustvu, u Americi ne naplaćuju nikakvu dijagnostiku. U njihovim servisima nakon utvrđenog kvara saopštavaju cenu popravke, a na klijentu je da li će to prihvatiti ili ne.

Informer

 

"I Style": Gledamo oštećenja

U "I style" Srbija ne negiraju da naplaćuju dijagnostiku bez obzira na to što je uređaj i dalje u garantnom roku.

- Postoji mnogo razloga za naplatu dijagnostike i rada servisa ukoliko je uređaj u garanciji ili i dalje traje dvogodišnji period saobraznosti.

Neki od najčešćih primera su oštećenja, modifikacije, prepravke i popravke koje se uoče u toku vizuelno-mehaničke inspekcije uređaja. Svi korisnici dobijaju mejlom obaveštenje sa fotografijama ukoliko su uočena bilo kakva oštećenja - kažu u ovoj kompaniji.

Pratite Zaštitnik potrošača na Fejsbuku OVDE

Pratite Zaštitnik potrošača na Tviteru OVDE

Najnovije informacije na portalu Informer.rs