17.07.2020.

14:27

Foto:

Zaštitnik

NE MOŽE SVAKO POLOVNO VOZILO U SRBIJU: Čipovani automobili su prvi na listi, evo o čemu se radi

Direktor sektora za vozila Auto-moto saveza Srbije Mirko Gordić ističe da ne može baš sve da se uveze u Srbiju.

Može da se uveze samo ono što je u skladu sa ovde važećim propisima, a ne treba praviti paralelu sa propisima koji važe u Evropskoj uniji", napominje Gordić.

Kaže da je od 2014. godine pregledano preko 700.000 vozila, od kojih je 99 odsto uspešno završilo preglede, dok samo mali deo nije ispunio tražene uslove.

"Bilo da ih kupuju sa placeva ili kreću u avanturu samostalnog uvoza, kupci pre kupovine polovnih vozila treba dobro da se raspitaju šta može, a šta ne može da uđe u Srbiju i šta može da se pusti u saobraćaj", upozorava Gordić.

Vozilo mora biti homologovano

Gordić kaže da je Centar za motorna vozila jedna od osam laboratorija koja se bavi ispitivanjem vozila po ovlašćenju Agencije za bezbednost saobraćaja.

"Na sajtu Agencije za bezbednost saobraćaja postoje detaljna uputstva za podnošenje zahteva za ispitivanje vozila, kao i dokument koji objašnjava šta ljudi treba da znaju pre nego što se odluče za uvoz vozila, odnosno šta je to što ne može da prođe", objašnjava Gordić. 

Da bi vozilo moglo da se uveze i posle registruje u Srbiji, mora biti homologovano, odnosno mora biti u skladu sa jednobraznim tehničkim uslovima, kako je definisano zakonom.

Gordić objašnjava da vozilo mora ispuniti uslove Pravilnika o podeli motornih i priključnih vozila kao i Pravilniku o ispitivanju vozila. To je ono što se na ispitivanjima i proverava.

"Ako je vozilo u fabričkom stanju, tu nema nikakvih problema. Ukoliko je vozilo u inostranstvu prepravljeno i prepravka može regularno da se ispita u skladu sa svim domaćim propisima, vozilo neće imati problem da se registruje", kaže Gordić.

"Čipovana" vozila ne prolaze pregled

Gordić navodi da najčešće problem imaju teretna vozila.

"Ako je nešto dozvoljeno u Nemačkoj ili Švajcarskoj i ako se tamo registruje, to vozilo će moći da se registruje u bilo kojoj zemlji članici Evropske unije, ali neće moći kod nas. Kad budemo i mi u Evropskoj uniji, moći će i kod nas tako da se registruje", objašnjaca Gordić. 

Ističe da od putničkih vozila najveći problem imaju vozila kojima je promenjena snaga motora - takozvana "čipovana" vozila.

"To je negde dozvoljeno, negde nije. Ovde trenutno nije dozvoljeno jer se samom promenom snage vozila narušava homologacija vozila. Takvo vozilo ne može proći pregled", naglašava Mirko Gordić. 

Pratite Zaštitnik potrošača na Fejsbuku OVDE

Pratite Zaštitnik potrošača na Tviteru OVDE

Najnovije informacije na portalu Informer.rs
PROČITAJTE JOŠ

DRŽAVA SRBIJA PRODAJE VOZILA: U ponudi 140 četvorotočkaša, cene od 75 do 7,6 hiljada evra

EVROPSKI SUD PRAVDE PRESUDIO: Kupci mogu da tuže "Folksvagen" tamo gde su kupili vozilo

DRUGI SUSRET SA SMRĆU U NOVOM "MERCEDESU": Otpao mu je točak, onda se auto ugasio u punoj brzini