Foto:
Zaštitnik
KAKO DA VAS MAJSTORI NE OJADE? Ovo su vaša prava, ne pristajte na ucene!
Ovakvih pitanja ima sve više, a mi vam prenosimo savete Sektora za zaštitu potrošača Ministarstva trgovine.
Šta bi sve trebalo znati prilikom angažovanja majstora za sitne kućne popravke?
* Najpre proverite da li je reč o uredno registrovanom preduzetniku, a to se može proveriti na sajtu Agencije za privredne registre - www.apr.gov.rs.
* Zatim pitajte majstore da li posebno naplaćuje dolazak. Ukoliko to naplaćuju, onda saznajte da li se cena razlikuje u zavisnosti od doba dana kada dolazi i brzine njegovog dolaska.
* Obavezno bi trebalo saznati i to koliko košta rad, a koliko materijal, kao i ko obezbeđuje materijal i rezervne delove.
OVI MAJSTORI ĆE DA VAS OJADE! Penzioneru za sat posla uzeli 19.000 dinara!
* Trebalo bi napraviti i poređenje cena, a majstor koga angažujete mora da istakne da li u cenu ulazi odnošenje šuta, čišćenje stana nakon radova i sl. Tokom radova građani mogu da pitaju sve što ih interesuje i imaju pravo da insistiraju da pre nego izvrši i neke dodatne radove, majstor pita da li se slažu sa tim.
* Kada majstor obavi posao i vi pristanete da platite cenu za koju smatrate da je neuobičajeno visoka ‒ nemate osnova da se bilo kome žalite, što ne znači da ne možete da reklamirate uslugu ukoliko je loše obavljena.
* Svaki majstor koji ima radnju mora da na vidnom mestu istakne cenovnik usluga, a onaj koji dolazi na vaš poziv mora da vam pokaže cenovnik usluga pre nego što otpočne sa radom.