08.09.2020.

12:59

Foto:

Zaštitnik

NATAŠA OSTALA BEZ 40.000 DINARA! OPREZ! VELIKA "ZARINA" ONLAJN PREVARA! Kupci ostaju i bez garderobe i bez novca

Modni brend "Zara" u Srbiji vara svoje kupce koji stvari pazare preko interneta. Ukoliko se odlučite za ovaj model šopinga, vrlo lako možete ostati i bez garderobe, ali i bez novca, o čemu svedoče iskustva naših čitalaca koji su nam se obratili nemoćni da reše problem sa "Zarom"!

DA LI SU NAS BANKE OBMANULE? Rate svima uvećane za 6.000, bez obzira na iznos kredita!

Porudžbine se čekaju mesecima, stižu polovično, a neke uopšte i ne stignu... Sve to vreme novac je zarobljen, a ukoliko odlučite da iskoristite zakonsko pravo i vratite stvar kupljenu preko interneta, nastaje ozbiljan problem. U tom slučaju stvari koje ste platili pošaljete trgovcu, ali novac vam niko ne vraća. Da stvar bude još gora, kada dođe do ovakvog problema, niko iz ove kompanije neće vam odgovoriti, niti se potruditi da vam reši problem.

Nema odustajanja

Slala sam im mejlove svaki dan jer neću da se zaustavim. A onda sam se iznova šokirala kada su mi bez problema rekli da se obratim službi u Engleskoj
Nataša Đorđević

Ovo poslednje, najgore iskustvo, doživela je Nataša Đorđević iz Leskovca, koja skoro dva meseca čeka da joj vrate 40.000 dinara za stvari koje je vratila jer joj ne odgovaraju. Naime, prema Zakonu o zaštiti potrošača, kupac koji kupuje robu na daljinu (putem interneta ili TV prodaje) ima pravo da je bez objašnjenja vrati trgovcu u roku od 14 dana, a ovaj je dužan da mu vrati novac.

- Stalno iz "Zare" kupujem garderobu preko onlajn prodavnice jer u Leskovcu ne postoji njihova radnja i do sada nije bilo problema. Uglavnom sam plaćala karticom prilikom porudžbine! Problem je nastao kada sam plaćala kešom. S obzirom na to da naručujem na neviđeno i bez probanja, dešava se da mi nekada neke stvari i ne odgovaraju, tako da nešto vratim, a nešto zadržim. Poslednji put poručila sam sedam-osam komada i naravno da mi nije sve odgovaralo. Za povraćaj sam imala robe u vrednosti 40.000 dinara. Ispoštovala sam proceduru kao i uvek - poslala upit sa ličnim podacima i broj računa, dobila potvrdu i poslala stvari koje mi ne odgovaraju. A onda je usledila agonija koja traje više od mesec dana - započinje svoju priču Nataša.

Informer

- Kada se radi povraćaj, nakon odobrenja prodavnice po kuriru kog oni pošalju vratite stvari. Nakon toga, kada se utvrdi da garderoba ili obuća nisu nošeni ili oštećeni, na vaš račun se uplaćuje novac. Tako je i bilo. Vratila sam stvari iz nekoliko porudžbina, oni su mi odobrili povraćaj novca i nakon toga nailazim na zatvorena vrata. Radi se o 40.000 dinara koje čekam od sredine jula. Prvo sam pisala na čet na njihovom sajtu, zatim su me uputili na mejl "Refund UK Zara", ali nema odgovora. Pišem i "Zari" u Beogradu, ali dobijam samo automatski odgovor. Mojih para nigde. Zatim sam, sigurno jedno deset puta, pisala na njihovom Tviter nalogu. Uglavnom sam dobijala odgovore da će videti o čemu se radi, proveriće, rešiće i na tome je uvek ostajalo... Strašna nemoć. Jer ja bukvalno nemam kome više da se obratim, a to nije mala suma novca - ogorčena je Nataša.

U "Zari" ćute

Ekipa Zaštitnika potrošača takođe je pokušala da stupi u kontakt sa kompanijom "Inditeks" u Srbiji, u okviru koje posluje "Zara". Pisali smo im preko njihovog zvaničnog sajta, jer je to jedini dostupan kontakt, ali do zaključenja ovog broja nismo dobili nikakav odgovor!

Prema njenim rečima, vrhunac je bio kada je pre nekoliko dana, kada je poslala ko zna koji mejl po redu, dobila uputstvo da piše "Zari" u Engleskoj?!
- Slala sam im mejlove svaki dan jer neću da se zaustavim. A onda sam se iznova šokirala kada su mi bez problema rekli da se obratim službi u Engleskoj. Nije mi bilo teško. I to sam uradila, ali naravno ni odgovor ni svoj novac još uvek nisam dobila - požalila nam se naša sagovornica.
Nažalost, Nataša je samo jedna u nizu oštećenih potrošača koji već mesecima muče muku sa ovom kompanijom. Kada uđete na profil "Zare" na bilo kojoj društvenoj mreži, videćete brojne negativne komentare i žalbe na njihov rad baš što se tiče onlajn prodaje.

Informer

Tako je Ana Z. poručila mantil i dečje pidžame koje je uredno platila. Pidžame je dobila, ali od mantila ni traga ni glasa. Kako kaže, kada uđe na broj porudžbine, piše joj da je stranica nepostojeća, a novac za mantil nije joj vraćen. Sličnu muku ima i Ivana T., koja je na Instagramu napisala da od 5. maja čeka svoju porudžbinu. Nataša L. nadovezala se na njen post, pa je otkrila da svoje stvari čeka već mesec dana u Beogradu, a kada kontaktira sve postojeće "Zarine" službe, nailazi na zatvorena vrata.

Ovo je za tužbu, prekršili su zakon

Domaći stručnjaci kažu da je ovo obmana potrošača i grubo kršenje Zakona o kupovini preko interneta! Prema njihovim rečima, nedopustivo je da se jedna ugledna kompanija ovako ponaša prema svojim kupcima i da ih oštećuje na ovakav način.

Predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS) Goran Papović apeluje na kupce da ovakve stvari odmah prijave nadležnima, jer se ovde radi o očiglednoj prevari!

- Ovo je borba koju mi vodimo već godinama i nikako da se stane na put ovakvom poslovanju pojedinih firmi! Nije prvi put da se nešto ovako desi, ali jeste strašno što se ne radi o maloj svoti novca. "Zara" je morala nakon izvršene reklamacije da u roku od pet dana ženi vrati njen novac i tu nema šta da se govori. Njihovim ponašanjem i neodgovaranjem na mejlove i žalbe potvrđuju da su neprofesionalni i da okreću pare svojih potrošača. Ovo je obmana i prevara i nadležni organi moraju pod hitno da reaguju, a pre svega da oštećena strana slučaj prijavi Tržišnoj inspekciji - naglašava Papović i dodaje:

- Nažalost, u našoj zemlji zakon za onlajn kupovinu još nije uređen kako treba i odgovorni ne snose rigorozne posledice. Po svim pravilima, za ovakvo poslovanje kupac treba da tuži kompaniju, da im traži odštetu. Kompanija u tom slučaju snosi posledice, plaća penale i kamatu.



 

Pratite Zaštitnik potrošaca na Fejsbuku OVDE

Pratite Zaštitnik potrošaca na Tviteru OVDE

Najnovije informacije na portalu Informer.rs