16.09.2020.

14:41 >> 15:00

Foto:

Zaštitnik

DERIKOŽE IZ VITOROGA! ZA SVAKI SPRAT NAPLATE PO 200 DINARA? Kupci u šoku zbog dodatnog troška

Taman kad pomislimo da smo sve videli, pojavi se nešto novo. To je naplata usluge "po spratovima", odnosno ista roba koja se dostavlja vama i vašem komšiji na spratu ispod - može biti naplaćena drugačije.

"Vitorog promet doo", koji kupcima naplaćuje isporuku robe po gradskim zonama i to oko 2.500 dinara za centar Beograda, dodatno naplaćuje i dostavu od ulaza u zgradu do stana, pa je jedan kupac s 9. sprata dao još 1.800 dinara

Međutim, ako potrošač živi u stambenoj zgradi na devetom spratu, biće mu dodatno naplaćena i "usluga unosa nameštaja po spratu", odnosno 9 x 200 RSD, u ukupnom iznosu od 1.800 dinara.

- "Vitorog" pod redovnom dostavom, koju naplaćuje od 2.500 dinara, smatra isporuku nameštaja suprotno citiranoj odredbi Zakona, samo do vrata kuće ili stana potrošača, dok se za dostavu do vrata stana mora doplatiti po 200 dinara po spratu. S obzirom na to da za kršenje pomenutog člana 46, stav pet nije predviđen prekršaj, kao ni sankcija za trgovca koji ne poštuje propisano, ostaje nam nada da će zakonodavac detaljnije regulisati ovu oblast - navode sa sajtu Potrošač.info.

Potrebno je istaći da većina potrošača navodi da stambene zgrade u kojima žive poseduju lift, ali da to ne utiče na odluku prodavca danastavi sa naplatom ove usluge.

Ovakvo postupanje trgovca, osim što nije u skladu sa opštim načelima poslovne etike, piše dalje portal, predstavlja i kršenje člana 46. stav 5. Zakona o zaštiti potrošača u kome se navodi:

"Neće se smatrati da je izvršena uredna isporuka robe na adresu koju odredi potrošač ostavljanjem robe ispred vrata kuće ili stana potrošača ili nekog drugog mesta".

S obzirom na to da za kršenje člana 46. stav 5. Zakona o zaštiti potrošača nije predviđen prekršaj kao ni sankcija za trgovca koji ne poštuje propisano, ostaje nada da će zakonodavac detaljnije regulisati ovu oblast.

Vitotg se nije oglasio povodom ovog slučaja.

Kakve veze ima da li lift vozi do 6. ili 9. sprata

Predsednik organizacije potrošača Efektiva Dejan Gavrilović kaže za Kurir da Zakon o zaštiti potrošača predviđa da potrošač nema nikakve dodatne troškove prilikom slanja proizvoda koji je kupio, osim ako s tim troškovima nije bio unapred upoznat i dao saglasnost na to.

- Ako to "Vitorog" radi, onda krši odredbe zakona, za koje su predviđene i novčane kazne. Ako potrošač plati taj trošak, treba da sačuva dokaz o plaćanju i da se obrati trgovcu sa zahtevom za povraćaj novca. Ako trgovac to ne učini dobrovoljno, svoja prava kupac može ostvariti putem sudskog postupka. Kupac ima opciju i da odbije pošiljku i kaže dostavljaču da ne želi da plati dostavu i da robu vrate nazad - ističe Gavrilović.

On dodaje da nakon toga sledi povraćaj novca:

- Potpuno je nelogična naplata po spratu u zgradama gde postoji lift. Koja je razlika da li je treći sprat ili šesti, kad se dostavljač do šestog vozi tri sekunde duže?! Isto će da iznese iz lifta i donese do vrata.