09.10.2020.

15:13

Foto:

Zaštitnik

OMV OBMANA! Tvrde da su najbolji bez ijednog dokaza, PROMOVIŠU SVOJE PROIZVODE KRŠEĆI NIZ ZAKONA

Naftna kompanija OMV u svojoj novoj reklamnoj kampanji krši Zakon o oglašavanju i Zakon o zaštiti potrošača i tako obmanjuje kupce i dovodi ih u zabludu! Ova čuvena kompanija u oglasnoj poruci iznosi nekoliko tvrdnji koje nisu ničim potkrepljene, od toga da je njihova kafa savršena, što je potpuno irelevantan i nedokaziv pojam, preko toga da im je hrana uvek sveža iako nemaju nikakve mehanizme i procedure kojima to dokazuju, do toga da su u njihovo gorivo dodati posebni molekuli koji omogućavaju duži životni vek motora i bolji rad istog, što nijedna studija nije potvrdila.

KOLIKO SRBI MORJU DA RADE ZA PUN REZERVOAR? Slovencima dovoljno 7 sati, a nekima samo 5...

Ovo poslednje je ujedno i najveća prevara jer tek nakon opsežne pretrage sajta ove kompanije u fusnoti ispod teksta možete da nađete da ovakvo dejstvo goriva zavisi od starosti automobila, tipa motora, pa čak i načina vožnje, dok sama reklama šalje poruku da će duži životni vek i bolji rad motora imati svaki kupac koji "sipa" OMV "MaxxMotion" benzin ili dizel, što je potpuna laž i obmana. Predstavnici Udruženja za zaštitu potrošača i stručnjaci tvrde da ova kompanija krši nekoliko Zakona na štetu kupaca i da bi trebalo da bude najstrože kažnjena.

POSKUPELO GORIVO U KOMŠILUKU, I JOŠ ĆE... Šta mogu da očekuju vozači u Srbiji?

Predsednik Pokreta za zaštitu potrošača Srbije Petar Bogosavljević objasnio je za naš list gde je sve u ovoj reklami OMV prekršio zakone.

Ne postoji savršeno

Izričito je zabranjeno da svoj proizvod opisujete kao "savršen", jer se podrazumeva da ništa na ovom svetu ne može da bude savršeno
Petar Bogosavljević, Pokret potrošača

- U slučaju reklamnih poruka za kafu i hranu krši se Zakon o bezbednosti hrane, kao i Pravilnik o deklarisanju, oglašavanju i reklamiranju. Jasno su definisani termini koji smeju, a koji nikako ne smeju da se koriste. Izričito je zabranjeno da svoj proizvod opisujete kao "savršen", jer se podrazumeva da ništa na ovom svetu ne može da bude savršeno. Što se tiče svežine hrane, to je takođe škakljiv pojam, ali bi se podrazumevalo da ukoliko to tvrde, oni konstantno prave novu hranu i menjaju onu koju ne prodaju, a nemamo nikakvu informaciju da li je to zaista tako. Uz to što krše propise i zakone i takvim prevarnim oglašavanjem obmanjuju kupce, oni predstavljaju nefer konkurenciju ostalim kompanijama, što se takođe rigorozno kažnjava - rekao je Bogosavljević i dodao:

Informer

- U slučaju goriva, gde tek negde na njihovom sajtu imamo fusnotu i sitna slova, a to se ne vidi u reklami, imamo najbolji primer kako sračunato pokušavaju da dovedu potrošače u zabludu. Jedino rešenje da se ovakve prevare i obmane iskorene i da potrošači budu zaštićeni jeste da inspekcije rade svoj posao. Poljoprivredna u slučaju kafe i hrane, a tržišna u slučaju goriva. Ne možemo velikim stranim firmama dopuštati da olako krše naše zakone bez konsekvenci i sve ovakve stvari moraju rigorozno da se kažnjavaju. Podsetiću i da su uz kompaniju koja ima prevarnu reklamu odgovorni i svi oni koji su učestvovali u pravljenju te oglasne poruke poput marketinških agencija, kao i mediji koji su to preneli i vlasnici bilborda. Svi bi oni, takođe, trebalo da budu kažnjeni - jasan je Bogosavljević.

Podneta prijava

Mi smo protiv njih već pokrenuli postupak za zaštitu kolektivnih interesa potrošača. Ovo im nije prvi put da na ovaj ili onaj način tvrde da imaju posebno gorivo iako ga kupuju od NIS-a kao i ostale benzinske kompanije
Dejan Gavrilović, "Efektiva"

Sa njim se slaže i Dejan Gavrilović iz Udruženja potrošača "Efektiva", koji tvrdi da je u ovoj kampanji OMV napravio nekoliko prekršaja, kao i da je njegova organizacija pokrenula postupak protiv ove kompanije zbog kršenja prava potrošača.

- U ovoj kampanji postoji nekoliko primera prevarnog oglašavanja i čak i obmanjujuće poslovne prakse. Na reklami za kafu tvrde da je savršena, što nikako ne bi smeli da rade. Ako u svom oglašavanju tvrde da je neki njihov proizvod "savršen", onda moraju za to da imaju dokaz u nekom istraživanju, što je nemoguće jer ništa na ovom svetu nije savršeno. Pogotovo kada je reč o hrani i piću, jer je to stvar ukusa, a ukusi su različiti, tako da ništa ne bi smelo da ima kvalifikaciju "savršenog". Što se tiče toga da im je hrana uvek sveža, to je takođe vrlo diskutabilno. Morali bi da imaju određene mehanizme i procedure kojima to dokazuju. Takođe, morali bi da kažu da li hranu bacaju nakon pola sata, sat ili dva, pa im je zbog toga uvek sveža. S obzirom na to da nam ne daju nijednu od tih informacija, i ovde kao i u prvom slučaju imamo primer prevarnog oglašavanja.

"Efektiva": Pokrenuli smo postupak zbog tvrdnji o gorivu

Dejan Gavrilović kaže da je posebno problematična poruka koja se odnosi na kvalitet goriva i da je to najveća OMV prevara:

- Mi smo protiv njih zbog tih stvari već pokrenuli postupak za zaštitu kolektivnih interesa potrošača. Ovo im nije prvi put i oni u nekoliko poslednjih svojih kampanja, na ovaj ili onaj način, tvrde da imaju posebno gorivo iako ga kupuju od NIS-a kao i ostale benzinske kompanije. Mi smo to priložili kao dokaz i očekujemo epilog. Slična situacija je i u ovoj reklami gde imamo i elemente prevarnog oglašavanja i obmanjujuće poslovne prakse jer nepotpunim informacijama dovode potrošače u zabludu i navode ih da donesu ekonomsku odluku koju inače možda ne bi doneli. Na prvom mestu, oni u reklami tvrde da ćete, ukoliko sipate njihovo gorivo, imati duži vek motora i bolji rad, a potom tek kada uđete na njihov sajt, u fusnoti teksta saznate da je oglasna poruka isključiva i da zavisi od godine proizvodnje, vrste motora i načina vožnje. Kada pogledate reklamu, vi to ne znate i samim tim se radi o obmani, jer i vozač automobila starog 20 ili 30 godina pomisli da će mu motor duže trajati ako sipa to gorivo, što nije slučaj. Takođe, kakve veze imaju molekuli sa kvalitetom rada i dugovečnošću motora? Ne znam da je dokazana bilo kakva povezanost tih stvari. I uz to bi morali da nam objasne šta znači kada ima 10 ili 12 odsto više molekula i koliko je tih molekula potrebno da gorivo bude savršeno? Mislim da ove molekule koriste samo da bi navukli lakoverne potrošače, koji vide reč molekul i pomisle da je to nešto posebno - jasan je Gavrilović.

OMV: Kod nas je sve vrhunskog kvaliteta

Iz kompanije OMV nisu nam konkretno odgovorili na pitanja zbog čega tvrde da je njihova kafa savršena i da li imaju dokaz za to, da li i na koliko vremena menjaju hranu i pecivo kako bi bilo sveže i ono što ne prodaju bacaju, kao ni zbog čega u reklami tvrde da njihovo gorivo obezbeđuje duže trajanje i bolji rad motora, a u fusnoti u tekstu na sajtu napominju da to zavisi od brojnih uslova, već su nam samo ishvalili svoje proizvode.

- OMV benzinske stanice nude kompletan doživljaj našim kupcima. Između ostalog, nudimo visokokvalitetan izbor kafe renomirane italijanske pržionice. Mnogo ulažemo u istraživanja, i potrošači nam uvek daju pozitivne povratne informacije o kvalitetu. Ova kafa takođe ispunjava i nosi oznaku "fairtrade", što predstavlja znak da se prema proizvođačima ovog zrna iz zemalja u razvoju postupa na pravičan i pošten način. Svi naši proizvodi se proizvode i prodaju strogo u skladu sa najvišim evropskim i srpskim standardima - kažu u ovoj kompaniji i dodaju:
- Kada govorimo o pripremi hrane i pića na našim stanicama, uvek su u ponudi vrhunski sastojci, a svi naši zaposleni koji rade sa hranom prolaze stalnu obuku kako bi potrošačima omogućili da im boravak bude divno iskustvo. Izuzetno se brinemo o svežini, a period uklanjanja iz ponude razlikuje se od proizvoda do proizvoda.

Na pitanje koje se odnosi na tvrdnje za gorivo, u OMV kažu:
- Stanice OMV Srbija prodaju goriva koja se ističu svojim kvalitetom i karakteristikama. Poboljšali smo OMV "MaxxMotion" goriva kako bismo odgovorili na stalne promene u potrebama kupaca. Sadržaj aditiva je povećan za 10% u novom proizvodu. Ekskluzivno prodajemo OMV "MaxxMotion premium" goriva proizvedena u našim rafinerijama u Austriji i Rumuniji. Karakteristika čišćenja "MaxxMotion" goriva potvrđena je međunarodno priznatim metodama testova koje su sprovele nezavisne organizacije za testiranje.