28.10.2020.

16:39

Foto:

Zaštitnik

ŠVEDSKA ROBNA KUĆA DOVODI KUPCE U ZABLUDU! "Ikea" na sajtu lažira podatke o proizvodima

Kompanija "Ikea" obmanjuje kupce informacijama o dostupnosti proizvoda na svom sajtu i na taj način ih, lošim i nepotpunim oglašavanjem, dovodi u zabludu! Zato nemojte da vas iznenadi da kada odete u ovu robnu kuću, ne nađete artikal za koji je na sajtu pisalo da ga ima na stanju.
Ovakvo gorko iskustvo imala je Beograđanka Milica D.

Ona kaže da joj se više puta dogodilo da je zapucala u Bubanj potok, a da nije našla ono zbog čega je otišla, iako je na sajtu pisalo da je dostupan za kupovinu u prodajnom objektu. Ispostavilo se da je samo gubila vreme i novac za gorivo zbog netačnih informacija na sajtu ove švedske kompanije. Naime, ispod svake slike artikla pišu cena i informacija o njegovoj dostupnosti, odnosno da li ga možete kupiti u samoj robnoj kući ili samo putem interneta, uz opciju da stigne na kućnu adresu.

BEZOBRAZLUK! MONTAŽU MASNO NAPLAĆUJU, A ELEMENTE NEĆE DA OKAČE! Kuhinja ostavljena na podu, umesto na zidu

- Nedavno sam renovirala stan i odlučila da ga opremim nameštajem iz "Ikee". Na sajtu sam pronašla cipelarnik kakav mi baš odgovara. Pogledala sam opciju "stanje" i videla ga ima u robnoj kući. Zbog toga sam se odmah uputila u "Ikeinu" radnju, koja nije nimalo blizu, a potroši se i puno vremena dok se obiđe, kao i novca za benzin, s obzirom na to da živim u centru grada. Inače, ne praktikujem da kupujem preko interneta, jer volim uživo da vidim proizvode, ali i da ne bih bacala novac na njihovu nimalo jeftinu poštarinu - kaže Milica.
Ona objašnjava da kada je stigla do dela radnje gde se nalaze komode i cipelarnici, artikal koje je videla na sajtu nije mogla da pronađe.

Mamac

Počinjem da sumnjam da sajt služi samo da nas namami u radnju, jer ko do tamo dođe, svakako će nešto kupiti
Milica D.

- Tamo me je sačekalo gorko razočarenje, jer cipelarnika nije bilo. Provela sam sigurno pola sata tražeći ovaj proizvod, a vidno iznervirana, pozvala sam čak i prodavca da mi pomogne. On je takođe na svojoj aplikaciji na kompjuteru na licu mesta proverio da proizvod postoji na stanju. Zajedno smo još nekoliko minuta pretražili sva mesta u radnji, a zatim i u magacinu, ali cipelarnika nije bilo. Vidno iznervirana sam odustala, a prodavac mi se izvinio. Pošto sam već prešla toliki put, kupila sam nekoliko nepotrebnih stvari i potrošila novac, ali nikako nisam bila zadovoljna, jer da sam znala da nema ovog cipelarnika na stanju, ne bih ni potezala toliki put - kaže Milica, kojoj je ovo bilo već treće po redu neslavno iskustvo sa "Ikeom".
- Počinjem da sumnjam da sajt služi samo da nas namami u radnju, jer ko do tamo dođe, svakako će nešto kupiti, ako ni zbog čega drugog, onda zbog pređenih kilometara!

"VIP" I AGENCIJE ZA UTERIVANJE SMISLILI PREVARU! Prodaju zastarele dugove da bi pokrenuli postupke

Zoran Nikolić, potpredsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS), kaže da je ovakav slučaj primer loše poslovne prakse!
- Ovo jeste primer neprofesionalnosti i stvara veoma loš imidž za jednu veoma popularnu kompaniju. Ukoliko jasno na sajtu stoji istaknuto da je proizvod dostupan i da se može poručiti ili kupiti, nedopustivo je da nakon odlaska u "Ikeu" dobijete informaciju da ga ipak nema na stanju ili, još gore, da ni prodavac ne zna o čemu se radi. Mislim da je ovo posao za Tržišnu inspekciju, koja može na nekoliko uzorka da utvrdi da li je namera "Ikee" da privuče kupce da dođu u njihovu robnu kuću i na taj način obmanjuju potrošače. U ovom slučaju najbitnije da se ispita da li je u pitanju namera ili slučajna greška - kaže Nikolić.

Zaštitnik Potrošača pokušao je da dođe do odgovora zbog čega robna kuća "Ikea" ne ažurira redovno svoj sajt i zašto na njemu tvrde da robu imaju na stanju, a u radnji taj proizvod ne može da se kupi. Međutim, do zaključenja ovog broja nismo dobili nikakav odgovor iz ove kompanije.

Netačno i za onlajn kupovinu

Našoj redakciji javila se i Jovana Ilić, koja tvrdi da je jedna od žrtava netačnog oglašavanja sajta "Ikea".
- Redovno kupujem u "Ikei", i to uglavnom u robnoj kući, a ne onlajn. Međutim, ovog puta nisam imala izbora jer sam, prema informacijama o dostupnosti proizvoda, igračku koju sam izabrala za moju ćerku mogla pazariti samo onlajn. Ušla sam na njihov sajt i nakon što sam unela poštanski broj, na ekranu mi je iskočilo obaveštenje da trenutno nije dostupan i dobila sam opciju da probam kasnije ili izmenim narudžbinu. Bila sam jako razočarana - ispričala nam je Jovana.