02.11.2020.

19:27

Foto:

Zaštitnik

PREVARE IZ DEVEDESETIH VRAĆAJU SE NA VELIKA VRATA! Josip zvao za dobitak, pa dobio samo veliki račun

Dobitak u nekom od popularnih TV kvizova samo je mamac koji je ojadio stotine lovaca na laku lovu. Ovaj vid zabave, ali i nade da se na lak i jednostavan način može zaraditi novac posle devedesetih godina ponovo se na velika vrata vratio u Srbiju, pa se redakciji Zaštitnik potrošača javljaju očajni građani kojima za minut čekanja u uključenje u neku od pomenutih emisija na telefonski račun kaleme na hiljade dinara!

Jedan od takvih slučajeva je i Josip Komljenović, koji je u septembru ove godine na Info kanalu Gornji Milanovac pokušao da osvoji nagradu u njihovom kvizu "Najduža reč".

Informer

- Učestvovao sam u nagradnoj igri u kojoj je cilj bio da se od ponuđenih slova složi najduža reč. Znao sam reč od 12 slova, a ona je glasila "ministarstvo". Pošto je na ekranu pisalo da je cena 240 dinara, ja sam pozvao broj 090690099 i oni su mi rekli da sačekam. U tom trenutku nagrada je iznosila 145 evra, a broj slova je bio 12. Kada sam dobio vezu, istog trenutka, a to je bilo u 12 sati i 6 minuta do uključenja u program nije ni došlo. Na vezi sam bio sve dok me nisu isključili, odnosno tačno 10 minuta - kaže Komljenović.

Nema pomoći

Pozvao sam Zaštitnika građana i regulatorno telo, ali oni su mi rekli da ne mogu da mi pomognu i da je njima takva vrsta prevare poznata
Josip Komljenović

On dodaje da je šok usledio kada mu je stigao račun za telefon, a da od nagrade na kraju nije bilo ni reči. 

- Kada sam dobio račun, video sam da su mi naplatili taj poziv 2.400 dinara! Nažalost, kasno sam shvatio da je očigledno u pitanju klasična pljačka naroda. Istog dana pozvao sam Zaštitnika građana i regulatorno telo, ali oni su mi rekli da ne mogu da mi pomognu iako je njima takva vrsta prevare poznata - kaže on.
Petar Bogosavljević, predsednik Pokreta za zaštitu potrošača, kaže da je ovo jedan sramotni primer obmane potrošača i da nadležni organi imaju veliki problem kada ovakvim slučajevima treba da stanu na put.

VELIKA PREVARA HARA SRBIJOM! OPREZ! Ljudi ostali bez 2.000.000 dinara! Nemojte da nasednete

- Platforme za ovakve nagradne igre treba u Srbiji da budu na najvišem nivou i nije ni etički ni moralno da se rade ovakve manipulacije. Svaki gledalac mora da zna koliko će koštati uključenje u program i da na jasan način bude upućen u sve troškove poziva. Svakako da jedinu odgovornost za ovo snosi televizija koja prikazuje ovaj kviz i tu nema dileme, ali svakako i podzakonski aktovi treba da budu precizniji u oblasti informacionih usluga - objašnjava Bogosavljević.
On savetuje građane da ne budu naivni i da se dobro informišu o svojim pravima.

ZVUČI SUVIŠE DOBRO DA BI BILO ISTINITO! Lažne nagradne igre kradu podatke i novac, EVO KAKO DA ZNATE DA JE PREVARA!

- Preporuka svim prevarenim potrošačima jeste da ovakve slučajeve prijave službama za zaštitu potrošača i da se manipulacijama stane na put. Svako ko pokušava da iskoristi gledaoce koji su rešili da upotpune svoje vreme učestvujući u emisiji treba biti kažnjen. Drugo, ključna stvar koju treba da znaju svi koji žele da učestvuju u ovakvim kvizovima jeste cena poziva i obavezan podatak da li se naplaćuje po uključenju u program, po minutu ili samo po pozivu - dodaje on. Antrfile

Ekipa Zaštitnika potrošača probala je da stupi u telefonski kontakt sa Info kanalom Gornji Milanovac, ali na broj koji je u prilogu njihovog sajta do zaključenja ovog broja niko se nije javio.