26.11.2020.

15:09

Foto:

Zaštitnik

NEMOJTE DA VAS ČUDI ŠTO VAM PREKIDAJU NET I TV! SBB uvaljuje polovnu opremu

Operater SBB potrošačima dostavlja polovnu opremu a da ih o tome uopšte ne obaveštava! Korisnici upravo zbog toga sumnjaju da imaju slab internet, često nemaju konekciju po nekoliko sati, a neretko se dešava da im kanali "koče".

KAKO SBB PLJAČKA SVOJE KLIJENTE PREKO POZIVA! SKANDALOZNO! Plaćamo da bismo slušali reklame

Branko M. iz Kragujevca samo je jedan od nezadovoljnih korisnika operatera SBB koji se požalio Zaštitniku potrošača da je prilikom zamene starog rutera dobio već korišćen, koji je samo popravljen i servisiran.

Informer

- Posle mnogo problema sa internetom pozvao sam SBB da mi zamene ruter, jer stvarno više nisam imao nameru da plaćam nešto što ne radi dobro i što mi je stvaralo mnoge probleme. Otišao sam u poslovnicu i dobio ruter koji je već bio korišćen iako sam tražio nov. Radnici su mi objasnili da oprema koju dodeljuju korisnicima na korišćenje može biti korišćena, ali se takva oprema pušta u distribuciju nakon provera - objašnjava Branko.

Informer

On dodaje da je bio veoma zatečen ovom informacijom s obzirom na to da nigde u ugovoru ne piše da mi u stvari dobijamo već korišćenu opremu na korišćenje bez ikakvog obaveštenja i garancije.
- Pomislio sam odmah da su svi problemi koje sam dosad imao sa internetom i televizijom u stvari zbog očigledno starih i loše servisiranih uređaja. Nerviralo me je što se vaj-faj signal gubi kada odem u drugu sobu. Internet se često gasio tokom korišćenja dok sam u dvorištu ili u daljoj prostoriji. A najviše me je isteralo iz takta kada su mi rekli da mi je celokupna oprema koju koristim, ali i papreno plaćam u stvari polovna i servisirana ko zna koliko puta. Mislim da cena ne sme da bude ista za nove i stare uređaje! Očigledno je da SBB ovakvim ponašanjem ostvaruje višestruko veću zaradu, a da smo mi korisnici oštećeni i dovedeni u zabludu - kaže naš nezadovoljni sagovornik.

SBB operater potvrdio priču

Povodom pritužbi klijenata na uslugu poslali smo upit SBB-u kako bi se u tekstu čula i njihova strana priče. Međutim kao i do sada nismo dobili odgovor.
Međutim, potvrdu priče našeg sagovornika pronašli smo na zvaničnom Tviter nalogu SBB-a.
- Da li je tačna informacija da se prilikom zamene rutera ne dobija novi ruter, već servisiran? - pitao je jedan tviteraš, a operater mu je odgovorio:
- Oprema koju dodeljujemo korisnicima na korišćenje može biti nova ili korišćena, ali se takva oprema pušta u distribuciju nakon detaljnih provera i testiranja.

U Pokretu potrošača saglasni su sa našim čitateljem da su korisnici izigrani i da bi morali da budu obavešteni detaljno o paketima pre nego što potpišu ugovor sa nekim od operatera, a da bi jedna tačka morala da bude i o opremi koja omogućava korišćenje ovakvih usluga.
- Podatak da na korišćenje uzimate već korišćenu opremu mora da bude posebno naznačen u ugovoru, ali operateri gotovo uvek sakrivaju tu informaciju. Takvi uređaji su, kako navodi, u Evropi znatno jeftiniji, pa čak i kad su na lizing, što znači da operateri uzimaju duplo veću zaradu. Ovako se svakako krši zakon i tržišna inspekcija bi morala to da kontroliše. Međutim, nemamo informaciju da se to u praksi dešava i da je pokrenut bilo kakav prekršajni postupak na osnovu toga - kažu u Pokretu.

Dodaju da bi svi korisnici i SBB-a, ali i drugih operatera morali da budu obavešteni kada dobijaju novi, recimo, ruter, a kada već korišćen, pa i ako je servisiran.
- Takođe, obavezno je da se izdaje i garancija na dve godine za korišćenje opreme, a ne da plaćamo "mačku u džaku"i već korišćenu opremu, koja sigurno ne može imati istu vrednost kao već korišćena. Ovo je klasična zloupotreba i ovome se mora stati na put.