07.12.2020.

13:12

Foto:

Zaštitnik

(FOTO) KUPAC RASKRINKAO VELIKU "N SPORT" PREVARU! Prelepili staru cenu da zataškaju lažni popust

Poznati lanac sportske opreme "N sport" svesno je doveo potrošače u zabludu za vreme "crnog petka" tako što je neposredno pred ovaj "praznik kupovine" bez ikakvog osnova podigao cene, a potom predstavio popust koji je faktički lažan.

Ovo potvrđuju fotografije koje su napravili kupci, na kojima se jasno vidi da su ispod novih cena stare cene koje su znatno niže. Predstavnici Udruženja potrošača i stručnjaci smatraju da je ovo primer obmanjujućeg reklamiranja i nepoštene poslovne prakse. Oni tvrde da je sa ovim dokazima i definitivno jasno da je "crni petak" u Srbiji jedna velika prevara i pokušaj trgovaca da lažnim popustima što više zarade i da nije nimalo nalik situaciji u Americi, gde kupci zaista mogu da prođu jeftinije i do 70 odsto.

Informer

Beograđanin M. P., koji je poslao fotografije, objasnio je da dugo prati cenu ovih dubokih cipela koje je želeo da kupi i da je iščekivao "crni petak" zbog sniženja. Međutim, kada je došao u prodavnicu i uočio znatno veću cenu od one koju je video pre desetak dana, nije odoleo da je ne odlepi i razotkrije veliku trgovačku zaveru.

Obmana

To je obmanjujuće reklamiranje jer predstavljaju popust koji kupci ne dobiju, kao i nepoštena poslovna praksa
Dejan Gavrilović, Efektiva

- Nemam mnogo novca, a volim da kupujem kvalitetne stvari i zbog toga konstantno pratim cene i čekam neki veći popust. Tako je bilo i sa ovim zimskim dubokim cipelama, koje su koštale 6.900 dinara, što mi je bilo mnogo, a veoma su mi se svidele. Zbog toga sam odlučio da sačekam "crni petak" jer su najavljivali popuste od 50 odsto. Nisam očekivao da će to stvarno biti toliki popust i da ću ih platiti 3.500 dinara, ali mi je i 5.000 dinara bilo prihvatljivo. Međutim, kada sam na "crni petak" došao u radnju, doživeo sam potpuni šok. Te iste zimske cipele koje merkam već neko vreme koštale su 7.990 dinara, što je hiljadu dinara skuplje nego ranije, a stajala je oznaka da su snižene 50 odsto. Znači oni ne samo da nisu dali popust koji su predstavili i da su slagali sve nas kupce, nego su još bili toliko drski da podignu cenu i da nam u danu u kome bi trebalo sve da nam bude jeftinije, to bude skuplje. Toliko sam se iznervirao da sam odlepio cenu i ispod je naravno bila stara cena od 6.900 dinara. Sve sam to slikao, jer narod treba da vidi kako nas trgovci u Srbiji kradu, dok u svim drugim zemljama kupci dobijaju stvarne popuste. Neću nikada više da kupujem u ovoj radnji - rekao nam je ovaj vidno rezignirani kupac.

ŠOKANTNE TVRDNJE BIVŠE RADNICE N SPORTA! VARALI SU NA REKLAMACIJAMA! Odbijali zamenu, a evo i kako

Predsednik Udruženja za zaštitu potrošača "Efektiva" Dejan Gavrilović istakao je da je ovo "corpus delicti" prevara koje prave trgovci tokom "crnog petka" i konstatovao da "N sport" sigurno nije fingirao cenu samo na dubokim zimskim cipelama, već i na ostalim artiklima.

- Na slici se sve jasno vidi - da je cena prelepljena i povećana neposredno pre "crnog petka", a ne možemo da znamo da ispod te cene nema još jedna, na primer 5.900. To je obmanjujuće reklamiranje od strane "N sporta" jer predstavljaju popust koji kupci ne dobiju, a uz to i nepoštena poslovna praksa jer varaju potrošača, i smatram da Tržišna inspekcija mora da reaguje i kazni ovu firmu. Pa ne postoji nigde u ekonomiji ta pojava da vi možete neosnovano da povećavate osnovicu cene, a da popust ostaje isti. I to je potrošač slikao samo artikal koji ga je zanimao, a ubeđen sam da su i sa svim ostalim artiklima isto uradili. I sada ne mogu trgovci da kažu "to nije istina", "vode negativnu kampanju protiv nas", jer je ovo crno na belo šta oni rade. Cela drama i fama koja se u Srbiji pravi oko "crnog petka" je samo da bi trgovci uzeli novac prikazujući potpuno lažne popuste - jasan je Gavrilović.

Povodom ovog skandala i otkrivanja mahinacija i lažnih popusta tokom "crnog petka", kontaktirali smo i kompaniju "N sport" ne bi li nam objasnili zbog čega su ovo radili i time kršili zakon. Međutim, uprkos tome što su imali nekoliko dana da odgovore, iz ove kompanije se nisu udostojili da nam pošalju nijednu reč, a kamoli da odgovore na naša pitanja.