13.01.2021.

15:13

Foto:

Zaštitnik

"FORMA IDEALE" KRŠI ZAKON I NE POŠTUJE SVOJE KUPCE! Na nameštaj čeka više od dva meseca

Ako nameštaj kupujete u salonima "Forma ideale", nemojte se začuditi ako vam plaćeni artikli na kućnu adresu stignu tek dva meseca kasnije!

Zakon o zaštiti potrošača jasno propisuje da je rok za isporuku kupljenih proizvoda maksimalno 30 dana. Međutim, u ovoj kompaniji zakon očigledno ne shvataju za ozbiljno, pa nameštaj plaćen 30. oktobra, umesto krajem novembra, isporučuju tek 5. januara sledeće godine.

Da stvar bude gora, ne samo da potrošačima niko nije javio da će isporuka kasniti već se u salonima "Forma ideale" na telefone niko nije javljao, niti su odgovarali na mejlove nezadovoljnih potrošača.
Domaći stručnjaci savetuju potrošače da traže umanjenje računa ili povraćaj novca, ali i ističu da ceo slučaj treba prijaviti Tržišnoj inspekciji, koja će propisno kazniti odgovornu kompaniju.

NAVLAKUŠA! Kako "Ikeina" lampa od 500 zapravo košta 1.700 dinara?!

Zdenka Stuiber samo je jedna od mnogobrojnih nezadovoljnih potrošača koji se na društvenim mrežama žale na poslovanje "Forma ideale" salona nameštaja.

Mani račun

Svaki potrošač ima pravo da ako mu se desi da isporuka kasni, traži da mu kompanija smanji račun. Pregovarajte sa njima
Zaštita potrošača

- Moja majka je u prodavnici "Forma ideale" kupila nameštaj 30. oktobra, a on još uvek nije dostavljen. Na mejl niko nije odgovarao danima. Usluge sa dostavom su katastrofa. I to već drugi put ovako prolazim. Tek posle tri dana natezanja dobila sam poruku da će nameštaj biti dostavljen 5. januara 2020. godine! - napisala je Zdenka.

U udruženju "Zaštita potrošača" ističu da je "Forma ideale" prekršio zakonski rok za isporuku, zbog čega ako slučaj dođe do inspekcije, ova kompanija može biti novčano kažnjena.

BEZOBRAZLUK! MONTAŽU MASNO NAPLAĆUJU, A ELEMENTE NEĆE DA OKAČE! Kuhinja ostavljena na podu, umesto na zidu

- Kompanija "Forma ideale" prekršila je Zakon o zaštiti potrošača, koji kaže da je rok za isporuku maksimalno 30 dana. Dakle, oni su nameštaj koji je kupljen 30. oktobra morali da isporuče najkasnije do kraja novembra. Nažalost, zakonom nije predviđena odšteta za ljude koji se nađu u ovakvoj situaciji. Ali savetujemo potrošačima da ne odustaju, da im ne dopuste da tako krše zakon i prođu bez sankcija. Svaki potrošač ima pravo da ako mu se desi da isporuka kasni, traži da mu kompanija smanji račun. Pregovarajte sa njima, stavite im do znanja da nisu ispoštovali rokove koje su obećali. Uglavnom kupci i uspeju u toj nameri, pa nazad dobiju značajan iznos - kažu oni.

U "Formi ideale" ćute

Ekipa Zaštitnika potrošača pokušala je da stupi u kontakt sa kompanijom "Forma ideale" i dobije odgovor na pitanje zašto su prekoračili zakonski rok za dostavu nameštaja. Međutim, odgovore na naša pitanja do zaključenja ovog broja nismo dobili.

U ovom udruženju, koje se bavi pravima potrošača, objašnjavaju da ovakve slučajeve treba prijavljivati nadležnoj inspekciji kako bi se izbeglo da i naredni kupci dođu u ovu neprijatnu situaciju.

- Ako ipak odbiju vaš predlog, imate pravo da tražite nazad kompletan novac koji ste uplatili i da odustanete od kupovine bez objašnjavanja zbog čega to želite. To je dozvoljeno zato što je kompanija prekršila zakon i nije ispoštovala rokove koji su zadati. Ako do toga dođe, savetujemo potrošačima i da ceo slučaj prijave Tržišnoj inspekciji. Za ovakav prekršaj sledi im kazna od 300.000 do dva miliona dinara - kažu u u Zaštiti potrošača.