15.03.2022.

15:40

Foto:

Zaštitnik

DISKRIMINACIJA ! Samo na SBB-u nema ruskih kanala

Kablovski operator SBB jedini je u Srbiji koji ne emituje ruske kanale - Raša tudej (RT), Raša tudej dokumentari i Rusija 24! Odgovor ove kompanije nezadovoljnim korisnicima je da "ne mogu da dobiju signal preko satelita", ali on pada u vodu jer drugi kablovski operatori i u Srbiji i u regionu uredno su uspostavili vezu za emitovanje ovih kanala. Uz to, i predstavnik distribucije Raša tudeja za Evropu i Afriku tvrdi da svi operatori u Srbiji i regionu mogu da emituju ruske kanale bez ikakvih problema.

Kada su od strane korisnika "saterani u ćošak", operateri SBB-a su na Tviteru poručili ljudima da se o situaciji u Rusiji i Ukrajini informišu na njihovom kanalu N1! Jedan od nezadovoljnih klijenata SBB-a jeste i Ana C.

- Trećeg marta niko nije imao Raša tudej, ali je već sutradan u medijima objavljeno da je problem rešen. Nakon dan-dva htela sam da pogledam vesti na ovom kanalu da vidim šta se dešava u Rusiji i Ukrajini i videla sam da ga nemam, kao ni Raša dokumentari, ni Rusija 24. Pozvala sam sestru koja ima MTS kablovsku i ona mi je rekla da ima sve kanale. Kontaktirala sam sa SBB podrškom i pitala ih zbog čega nema tih kanala kada su se na to obavezali u ugovoru - rekla nam je Ana C. i prepričala nimalo prijatno iskustvo:

- Javio mi se izuzetno neprijatan operater koji nije znao ništa da mi kaže i rekao je da će me zvati čim proveri, a u raspravi mi je čak rekao da misli da bi on mene "intelektualno pojeo"! Ispričao mi je priču kako im ne daju da pristupe satelitu. Kada sam pitala kako svi drugi mogu, a jedino SBB ne može, nije imao odgovor. Kad sam mu rekla da krše ugovor jer su se obavezali da mi obezbede sve kanale, opet muk. Raskinuću ugovor i ne želim više da imam posla sa SBB-om jer je način na koji posluju kriminalan.

Informer

Još gora situacija je ovih dana na društvenim mrežama SBB-a, gde je na stotine ljutih korisnika "napalo" ovog operatora sa komentarima tipa "Zašto ste izbacili RT, a ubacili ukrajinske kanale? Zar mediji ne treba da budu nezavisni?", "SBB, kako napredujete sa vraćanjem kanala RT, treba li vam nekakva pomoć", "Kada ćete da vratite RT u ponudu kanala?, "Priču oko satelita preskočite, jer drugi kablovski operatori sada imaju RT u ponudi" i brojnim drugim, na šta operateri ove kompanije nisu imali odgovor, dok na kraju nisu napisali "da se svi o situaciji u Rusiji i Ukrajini informišu preko N1".

Sve nedoumice otklonio nam je Saša Savićević, predstavnik distribucije RT-a za Evropu i Afriku, koji je ekskluzivno za Zaštitnik potrošača istakao da svi operatori u zemlji i regionu mogu bez problema da emituju ruske kanale, a da oni koji to ne rade, to čine iz samo njima znanih razloga. On je dodao i da shodno aktuelnoj situaciji u svetu takav potez operatora iskazuje sumnju u njegove stvarne namere.

Informer

- Postoji način dobijanja signala, a oni koji kažu da ne mogu da dobiju signal ne govore istinu. Dokaz za to je što brojni operatori u Srbiji i regionu bez problema emituju ove kanale. Samo jedan dan ovi kanali nisu mogli da budu emitovani i problem je u ta 24 sata rešen. Što se tiče opravdanja koje koriste neki operatori da je problem u satelitu, istina je da ne može da se emituje preko satelita koji je vlasništvo EU, ali postoje i drugi sateliti i načini da signal dolazi savršeno, tako da, ponoviću, priča o tome da ne mogu da dobiju signal jednostavno nije istinita. Moram da kažem da je u svetlu trenutne situacije izuzetno simptomatično to što pojedini operatori ne emituju ruske kanale iako imaju mogućnosti i to iskazuje sumnju na njihove stvarne namere - jasan je Savićević.
Iz SBB-a nismo dobili odgovore na postavljena pitanja do zaključenja ovog izdanja.

Bogosavljević: Pravo na raskid

Predsednik Pokreta za zaštitu potrošača Srbije Petar Bogosavljević kaže da je u ovom slučaju SBB prekršio ugovornu obavezu i da potrošači imaju pravo na raskid ugovora bez ikakvih penala i plus na obeštećenje što nisu mogli da gledaju te kanale od 3. marta, pa sve do dana raskida ugovora.

- SBB, kao i svi drugi operatori, mora da ispunjava ugovorene obaveze, a ukoliko to ne radi, potrošači imaju pravo na obeštećenje i smanjenje cene, pošto ovde nije u pitanju viša sila nego njihova odluka jer ostali operatori bez problema emituju te kanale. Potrošača nema šta da zanimaju politika, sateliti, način dobijanja signala i ostalo, nego samo ugovor koji je potpisao i kojim se operator obavezao na kompletan sadržaj, što podrazumeva i ove kanale. Takođe, ako neko neće više da ima SBB, po Zakonu o zaštiti potrošača, poseduje puno pravo da raskine ugovor bez bilo kakvog penala, i uz to da dobije naknadu štete što nije imao ovaj kanale od momenta njihovog prekida do momenta raskida. Moj savet je da se potrošači pisanim putem obrate SBB-u uz obavezu da za osam dana dobiju odgovor, a potom i RATEL-u - kaže Bogosavljević.