05.09.2022.

16:08

Foto: Shutterstock

Zaštitnik

UREDNO PLATILI POLISU, ALI MORALI I PREGLED! Agonija na moru zbog 'Milenijum osiguranja'

Potrošači, budite oprezni ukoliko putno zdravstveno osiguranje pre odlaska na more uplaćujete u "Milenijumu", jer se može desiti da ćete, i pored uredno uplaćene polise, na letovanju morati da iskeširate pun iznos lekarskog pregleda!  

Naime, u "Milenijum osiguranju" odbijaju da svojim klijentima plate troškove lečenja u inostranstvu, a kao razlog navode da zdravstveno osiguranje ne pokriva alergiju na sunce. Da stvar bude gora, u lekarskom izveštaju ova vrsta alergija se ne spominje.
Nemanja iz Beograda na društvenim mrežama podelio je svoje loše iskustvo. Kako kaže, pre polaska na Kipar supruga i on su uredno uplatili osiguranje koje je iznosilo 8.154 dinara.

Informer


- Žena je na letovanju drugi dan dobila alergijsku reakciju na sunce, oteklo joj je ispod oka. Imali smo "Milenijum osiguranje", pozvali smo ih, a oni su nam rekli da nemaju nikoga na Kipru iako prodaju osiguranje za ceo svet. Još su nam rekli: "Nađite sami, pa ćemo vam mi refundirati" - započinje Nemanja svoju priču i dodaje da su ispratili dato uputstvo.

Otekline na licu

Međutim, problem je nastao kada je poslao zahtev za refundaciju, jer su mu u "Milenijum osiguranju" odgovorili:
"U skladu sa članom 17. Uslova za osiguranje pružanja pomoći za vreme putovanja u inostranstvu, isključena je obaveza osiguravača za pokriće troškova kada slučaj nastane kao posledica izlaganja osiguranika sunčevim zracima" - pisalo je u njihovom odgovoru.

- Pre svega, kada uzimate osiguranje, u konkretnom slučaju, "Milenijum", uzimate ga sa saznanjem da ono pokriva teritoriju čitave Evrope, dakle, i Kipar. "Milenijum" nije naznačio da na Kipru nema zdravstvenu ustanovu sa kojom sarađuje, nego mora zvati partnere, koji potom traže neku zdravstvenu ustanovu s kojom bi mogli da dogovore uslugu pregleda. Kako i kada smo to saznali? Kada se mojoj ženi pojavila oteklina na čelu, a potom i ispod oka, pozvali smo broj koji se nalazi na polisi osiguranja - kaže Nemanja.

Zvali vodiča

Prema njegovim rečima, operater joj je tad saopštio da "Milenijum" na Kipru nema zdravstvenu ustanovu i da moraju videti sa partnerom da li mogu nekog da nađu. Kao drugu opciju ponudio im je da sami pronađu zdravstvenu ustanovu i plate uslugu koju će zatim oni refundirati uz odgovarajuću dokumentaciju, poput računa i izveštaj lekara.

Informer

- Mi smo tako i uradili. Zvali smo vodiča, ona nam je našla zdravstvenu ustanovu i mi smo tamo otišli. Tamo su mi rekli da ponovo pozovem osiguranje, da im dam račun zdravstvene ustanove kako bi oni odmah uplatili sredstva. Ja sam to učinio, ali su mi ponovili isto - da ja platim pregled, a da će oni uz dokumentaciju refundirati - kaže Nemanja i dodaje:

- Doktor je u izveštaju napisao da je u pitanju alergija na koži sa otokom ispod oka. Dakle, nigde nije napisao da je alergija na sunce. Na osnovu toga osiguranje odbija naknadu na osnovu člana 17. Pritom, ostaje pitanje kako su znali da je alergija na sunce pošto ne piše i kako su zaključili da je nekomplikovana alergija pošto je prepisana terapija!
 

"Milenijum": Ne pokrivamo alergiju na sunce

U "Milenijum osiguranju" su za medije potvrdili da se polisom putnog osiguranja sa asistencijom ne pokrivaju alergije na sunce, kao ni ostala osiguravajuća društva.
- Što se tiče konkretnog slučaja na Kipru, osiguranica se žalila na problem sa okom i, imajući u vidu da se organizacija pregleda vrši na osnovu izjave osiguranika o konkretnom problemu, asistencija - kompanija koja sarađuje sa velikim brojem domaćih osiguravača, ponudila je organizaciju pregleda te u tom momentu nije bilo saznanja da se radi o alergijskoj reakciji. Iako je osiguraniku ponuđena opcija organizacije pregleda, ona je samoinicijativno otišla na pregled, posle čega je po povratku u Srbiju podnet zahtev za refundaciju troškova sa dokaznom dokumentacijom - kažu oni.
Kako objašnjavaju, dostavljen je izveštaj lekara, u kom je konstatovana dijagnoza akutni alergijski dermatitis na licu i izjava osiguranika, koja sadrži podatak da je reakcija nastala prilikom izlaganja suncu i boravka na plaži. 

NBS KAZNILA "MILENIJUM": Kršili zakon

Narodna banka Srbije je, nakon sprovedene detaljne kontrole, kaznila osiguravajuću kompaniju "Milenijum", i to milionskim iznosom, zbog  kršenja Zakona o obaveznom osiguranju u saobraćaju!
Naime, "Milenijum osiguranje" je u dužem vremenskom periodu pravilo troškove sprovođenja osiguranja iznad zakonom definisanog nivoa ograničenja. Društvo je zloupotrebilo povezanost određenih fizičkih lica sa tehničkim pregledima, ugovore o zakupu i podzakupu reklamnog i poslovnog prostora i slično, kao kanal za davanje nedozvoljeno visokih provizija na tržištu.
S takvim "podmazivanjem" firmi koje rade tehničke preglede vozila, koji su obavezni za dobijanje i godišnje produžavanje registracije, osiguravajuća kuća je pokušala da za sebe prigrabi veće tržišno učešće i tako ostvari značajne finansijske koristi na tržištu osiguranja od autoodgovornosti.