KAKO DA PROVERITE DA LI JE VRAĆENA KILOMETRAŽA?! Postoji nekoliko načina i JEDNA FORMULA za računanje

YouTube printscreen

19:34 Auto 0

Informer/Moj auto | 27. 02. 2019.

KAKO DA PROVERITE DA LI JE VRAĆENA KILOMETRAŽA?! Postoji nekoliko načina i JEDNA FORMULA za računanje

Prilikom kupovine polovnog automobila gotovo je nemoguće sa sigurnošću utvrditi da li je kilometraža prava ili se nesavesni prodavac dosetio da poveća cenu vozilu sa veoma malim ulaganjem

Međutim, da je kilometraža vraćena, može se naslutiti na osnovu unutrašnjosti automobila: sedišta, papučica ili obloge volana.

- Čim vidiš da polovan automobil ima ispod 160.000 a da nije proizveden pre dve ili tri godine, znaj da je gazda nešto petljao sa kilometražom - jedan je od saveta koji se može čuti od iskusnijih kupaca i prodavaca polovnjaka.

(VIDEO) OVO JE PUTINOVA MOĆNA ZVER koju od sada MOŽETE DA IMATE I VI!

Jer, veoma je jednostavno manipulisati podacima sa kontrolne table jer su i softveri, ali i uređaji za mehaničko vraćanje analognih kilometar-satova poprilično rasprostranjeni. Koliko su prevare sa kilometražom učestale, najbolje govori činjenica da se na velikom broju internet foruma već godinama raspravlja o tome koji su softveri najpogodniji za vraćanje brojki.

- Možda je ipak malo lakše otkriti kada neko vrati sat sa 200.000 pređenih kilometara na, recimo, 80.000. Prvi pokazatelj lažne kilometraže je pohabana i stara unutrašnjost. Sigurno kod automobila koji su prešli 80.000 kilometara nisu pokidane presvlake na sedištima, pohabane papučice niti je izlizana obloga volana. Takođe dugmad za paljenje svetala i za uključivanje četiri migavca ne bi trebalo da budu izlizana. Mada realno, sve to prodavac može i da promeni, tako da nema pravog recepta - kaže automehaničar Dušan Stevanović.

(VIDEO) DA LI STE ZA VAZDUŠNI TAKSI? Leteći automobil na struju stiže 2020. godine!

Za neke marke postoji tzv. elektronska istorija, pa se za samo nekoliko sekundi može preko računara proveriti da li je ponuđeni automobil servisiran u ovlašćenim servisima i koliko je otprilike mogao da pređe kilometara na osnovu godišta. To posebno važi za automobile uvezene iz Nemačke.

Public

Najjednostavnije je da od prodavca tražite broj šasije i u servisu na osnovu tog broja proveriti podatke o kilometraži, kao i o menjanim delovima. Sa druge strane, od kilometraže može biti važnije znati da li je automobil redovno servisiran, da li je vožen u gradskim uslovima, u privatne ili službene svrhe.

- Bolje je kupiti automobil sa 100.000 kilometra koji je češće vožen na otvorenom putu od onoga koji je prešao tri puta manje a vožen je u gradskim uslovima - kaže Stevanović.

NEISPRAVNI ERBEGOVI U "AVENSISU" I "KOROLI"! Tojota opet povlači više od 1,6 miliona vozila!

“Vozila ga žena do pijace i nazad”, jedna je od rečenica koju koristi većina prodavaca polovnjaka. Od takvih informacija treba se braniti samo razmišljanjem.

- Kada neko kupuje polovan auto, treba da sputa želju za tim da što pre kupi prevozno sredstvo i treba da uključi mozak. Jedan automobil koji se neprestano vozi u proseku pređe najmanje 15.000 ili 20.000 kilometara godišnje. To treba pomnožiti sa godinama starosti i eto okvirne kilometraže - zaključuje Stevanović.

(VIDEO) O AMERI, JE L' STE UKAPIRALI! Sad brane "jugića" i kažu: IPAK NIJE NAJGORI AUTO U ISTORIJI!

Kod polovnjaka koji su prešli 100.000 kilometara i više treba obratiti pažnju na to da li su zamenjeni osnovni potrošni delovi, poput kočnica i diskova. Prva stvar koju treba promeniti nakon kupovine polovnjaka jeste zupčasti kaiš, koji nije jeftin, ali se uvek ispostavi kao pravo ulaganje. Takođe se preporučuje zamena ulja i filtera.

(FOTO) 1 kg FERARIJA SKUPLJI OD 1kg ZLATA! A pritom je "autić" star 57 GODINA!

 

RAZOTKIVENA VELIKA VW PREVARA! Vlasnik "golfa" DOBIO 30.000 EVRA ODŠTETE od "Folksvagena"!



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]