OTKRIVAMO Evo šta se dešava u organizmu ako ne jedete vlakna!

Shutterstock

21:15 Ljubav i zdravlje 0

Tportal | 28. 02. 2016.

OTKRIVAMO Evo šta se dešava u organizmu ako ne jedete vlakna!

Nutricionisti preporučuju odraslim osobama da jedu 14 grama vlakana na svakih 1.000 kalorija koje konzumiraju, a to je oko 25 grama za žene i 38 grama za prosečnog muškarca

Ako vam se u ishrani svakodnevno na tanjiru nalazi više prerađene od sveže hrane, teško ćete dostići preporučeni unos vlakana u organizam. Upravo zato nutricionisti stalno naglašavaju da treba birati sveže voće i povrće uz celovite žitarice i mahunarke.

KAKO IZLEDA 200 KALORIJA u različitim namirnicama?

Vlakna su neprobavljivi ugljeni hidrati s malo kalorijske vrednosti, potiču iz čvrstih struktura voća, povrća i žitarica i nisu rastvorljivau vodi, a druga su želatinasti deo plodova i rastvorljiva su u vodi.

Više vlakana znači manje grickalica i vitku liniju

Kad pojedete neki sendvič od belog hleba i narezaka, bez imalo povrća, vrlo brzo ogladnite. Bolji bi odabir bilo meso s puno povrća uz malo integralnog pirinča i zahvaljujući vlaknima mnogo se duže bude sit. Nerastvorljiva vlakna upijanjem vode dobijaju na volumenu i tako nam daju osećaj sitosti. Rastvorljiva vlakna usporavaju promet hrane u gornjem delu probavnog trakta odlažući osećaj gladi, a ubrzavanjem prolaska hrane kroz donji deo probavnog trakta olakšavaju poslednju fazu probave. To na kraju znači i manje grickanja u naletu strašne gladi koju uzrokuju nezdrave namirnice pune šećera. Na taj način lakše održavate vitku liniju i ne mučite se s viškom kilograma.  

Zdravlje debelog creva

Ishrana bogata vlaknima pomaže celokupnom zdravlju debelog creva i redovnoj probavi. Ako vas muči konstipacija, obavezno uvrstite u ishranu mahunarke i sve ostale namirnice koje imaju vlakna. Takva ishrana može pomoći u sprečavanju pojave hemoroida i divertikulitisa, stanja u kojem na debelom crevu nastaju male vrećice crevne sluznice koje izbijaju kroz zid creva kao mali baloni. To je blaga bolest, ali može dovesti do komplikacija poput perforacije creva.

DESET NAMIRNICA koje nikada ne treba da jedete pred spavanje!

 

Snižavaju holesterol

Rastvorljiva vlakna sakupiće loš holesterol u probavnom sistemu i tako sprečiti da uđe u krv. Kad se smanji  holesterol za jedan posto, smanji se i mogućnost od bolesti srca odnosno srčanog udara za dva posto. Tako je studija objavljena uBritish Medical Journalu potvrdila kako dodatno uzimanje od sedam grama vlakana na dan smanjuje šansu za srčanim udarom od devet posto. Mahunarke su, na primer, odličan izvor vlakana. U pola šoljice kuvanog pasulja može biti i do 10 grama vlakana, a mahunarke su inače bogate kalijumom i magnezijumom, važnim mineralima za zdravlje srca i gvožđem i vitaminom B.

Preventivno deluju protiv dijabetesa

Dijetalna vlakna usporavaju apsorpciju šećera u krvi i pomažu u regulisanju nivoa šećera u krvi. To je posebno važno za one koji pate od dijabetesa. I dugoročne su studije pokazale da ishrana bogata vlaknima može dovesti do smanjenja rizika od razvoja dijabetesa tipa 2, posebno kod visokorizične grupe. Studija objavljena u Archives of Internal Medicineu, pokazala je zašto su mahunarke dobre za održavanje nivoa šećera u krvi. Oboleli od dijabetesa tipa 2 svakodnevno su jeli šalicu kuvanog pasulja  tri nedelje pa se pokazalo da im je nivo šećera i krvnog pritiska niža nego na početku eksperimenta.



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]