BRINITE O VAŠEM ZDRAVLJU! Smanjite holesterol bez upotrebe lekova!

Shutterstock

12:26 Ljubav i zdravlje 0

novosti.rs/informer.rs | 28. 04. 2016.

BRINITE O VAŠEM ZDRAVLJU! Smanjite holesterol bez upotrebe lekova!

Postoje različiti načini da brinete o svom zdravlju, a da to ne bude uz lekove, jer je zapravo sve što vam je potrebno već unutar vašeg organizma, dok je vaše jedino da brinete o spoljnim faktorima. Tako možete sasvim prirodno da snizite vaš holesterol, da pri tom ne koristite lekove

Nivo holesterola možete da se održava u granicama normale i to bez upotrebe lekova veoma jednostavno. Potrebno je samo da se pridržavate saveta koji se uopšteno odnose na zdrav način života.

VODITE RAČUNA Manjak magnezijuma može biti koban?!

PREPORUKE ZA ISHRANU

Najvažnije namirnice koje utiču na snižavanje nivoa holesterola su:

* rastvorljiva vlakna koja ograničavaju apsorpciju LDL (lošeg) holesterola u krv. Nalaze se u ovsenom brašnu ili pahuljicama, ali i u ječmu, pasulju, jabukama, kruškama i suvim šljivama. Doza koja zadovoljava dnevne potrebe je, recimo, jedna i po šolja ovsene kaše sa dodatkom banana.

* orašasti plodovi, bademi, lešnici, pistaći, orasi, sadrže dosta masnoća, tako da ne bi trebalo da uzimate više od 50 grama dnevno.

* avokado obiluje nezasićenim mastima, i sadrži nerastvorljiva vlakna, pa pomaže u pražnjenju creva i smanjuje nivo holesterola.

* maslinovo ulje snižava LDL i povećava HDL i poboljšava odnos ova dva holesterola.

* zeleni čaj kontroliše nivo triglicerida i holesterola u krvi.

* riba i omega 3 masne kiseline - bar tri puta nedeljno, jedite neku od masnih riba iz hladnih mora, kao što su skuša, jegulja, haringa, losos. Preporučuju se i polumasne ribe - sardine, šaran, inćuni.

Naime, na nivo holesterola najviše utiče ishrana. Spisak namirnica kojih bi se trebalo kloniti je svima veoma dobro poznat. Na njemu se nalaze namirnice kao što su žumance, iznutrice, punomasno mleko, masti…

Na ovih pet načina možete da pomognete vašem organizmu prirodnim putem.

1. Jelovnik

Potrebno je da izbacite nezdrave masti, koje se nalaze u prženim jelima, punomasnim mlečnim proizvodima, čipšu… Stručnjaci savetuju ograničen unos alkohola, kao i prestanak pušenja, jer ono doprinosi procesu taloženja masnoća na zidove krvnih sudova.

2. Smanjenje telesne težine

Proces mršavljenja će imati pozitivan uticaj na poboljšanje odnosa između dobrih i loših masti. Najbolje je što ne morate mnogo da smršate da bi holesterol doveli u granice normale.

3. Krećite se

Za fizičku aktivnost bi dnevno trebalo da odvojite 30 do 60 minuta. Preporuka je da se na nedeljnom nivou sportom bavite minimum 150 minuta.

4. Suplementi

Iako nema dokaza za ovu tvrdnju, stručnjaci tvrde da se uz pomoć suplemenata nivo masnoća u krvi može kontrolisati. Suplemente ne bi trebalo da konzumirate bez saveta lekara, ukoliko već koristite neke lekove. Na listi korisnih suplemenata nalaze se ovsene pahuljice, ječam, pasulj, ekstrakt artičoke, zeleni čaj, riblje ulje, nijacin, proteini iz soje, lanene semenke i beli luk.

MOĆ PRIRODE! Evo šta se dešava kada ovu namirnicu pojedete na prazan stomak!

5. Kontrola

Ukoliko uz pomenute metode niste postigli vidljive rezultate vreme je da se obratite svom lekaru. Nagomilavanje masnoća u krvi doprinose razvitku kardiovaskularnih bolesti koje mogu dovesti do fatalnog ishoda. Zbog toga je poželjno redovno kontrolisati nivo holesterola.

ZAŠTO SU BOROVNICE najbolja hrana!



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]