SPREMITE SE ZA BIKINI: Prolećna dijeta na bazi voća, povrća i laganog mesa!

Shutterstock

19:11 Ljubav i zdravlje 0

Ljubav&Zdravlje | 20. 05. 2017.

SPREMITE SE ZA BIKINI: Prolećna dijeta na bazi voća, povrća i laganog mesa!

Kako nismo pobornici brzopoteznih režima ishrane po principu "jedi jednu jabuku na dan i da vidiš kako ćeš da smršaš", predlažemo vam manje restriktivnu dijetu

S dolaskom lepog vremena većinu nas muči isti problem - šta ćemo sa viškom kilograma i da li ćemo moći da se uvučemo u prošlogodišnji model kupaćeg kostima. Zima je odavno prošla, ali su masne naslage na kritičnim mestima i dalje tu. Kako nismo pobornici brzopoteznih dijeta po principu "jedi jednu jabuku na dan i da vidiš kako ćeš da smršaš", predlažemo vam manje restriktivnu prolećnu dijetu baziranu na voću, povrću i laganom mesu.

Voće i mladi sir

Izbegavate masnoće koliko god možete da biste uštedeli kalorije? Grešite, jer ne samo što ste na gubitku kad je reč o ukusu nego će i vašem telu nedostajati masnoće neophodne za normalno funkcionisanje organizma i očuvanje zdravlja.

Čak i ako ujutru žurite na posao, niste gladni ili držite dijetu, ne preskačite doručak

Masti su važne jer učestvuju u izgradnji ćelijskih membrana, omogućavaju proizvodnju hormona, utiču na proces varenja i pospešuju apsorpciju vitamina A, D, E i K.

Da biste zadržali vitku liniju i dobro zdravlje, ograničite količinu zasićenih masti (puter, stari sir, slatkiši, slanina, suvomesnati proizvodi), a radije koristite namirnice koje sadrže zdrave, nezasićene masne kiseline (biljna ulja, riba, soja, semenke suncokreta, orasi, badem...).

AP/Photo

Doručak

Ne preskačite doručak! Čak i ako ujutru žurite na posao, niste gladni ili držite dijetu, ne preskačite ga. Doručak je najvažniji obrok, tvrde nutricionisti, a idealan jutarnji obrok trebalo bi da sadrži od 20 do 25 odsto ukupnih dnevnih energetskih potreba. Dobar doručak podrazumeva šolju zelenog čaja, porciju žitarica sa jogurtom (ili sendivič sa mladim sirom) i čašu sveže ceđenog soka ili voće. Ako žurite na posao, uzmite barem voćku ili šolju čaja kod kuće, a na poslu uzmite sendvič i voće.

Da bi razmena materija u organizmu bila pravilna, neophodni su česti i raznovrsni obroci, na dva i po do tri sata (uključujući užine).

Masti su važne jer učestvuju u izgradnji ćelijskih membrana, omogućavaju proizvodnju hormona, utiču na proces varenja

Pokrenite se

Većina stručnjaka preporučuje postepen gubitak kilograma, kao najsigurniji i najuspešniji pristup - kilogram do dva nedeljno. Ako vam to zvuči malo, računajte da biste do jula mogli da se oslobodite od šest do 12 kilograma viška. Taman, zar ne?

o Budite oprezni čak i kada birate "sitna, gurmanska zadovoljstva". Glad zavarajte voćem, mladim sirom, običnom integralnom kiflom ili keksom od integralnog brašna, ali ne više od par njih.

o Dijeta neće biti tako efikasna ako se ne pokrenete. Vežbajte ili samo brzo šetajte tri do pet puta nedeljno ili po 20 minuta svakog dana.

Pixabay

o Ne zaboravite vodu, jer dovoljne količine tečnosti bolje rastvaraju i prenose hranljive materije u organizmu. Osim toga, voda reguliše telesnu temperaturu i pomaže u izbacivanju toksina. Dnevno je potrebno od 2,5 do tri litra tečnosti - litar tečnosti telo zadovolji hranom, a ostatak treba uneti kroz vodu i druge (nezaslađene) napitke.

Većina stručnjaka preporučuje postepen gubitak kilograma - kilogram do dva nedeljno

I na kraju: opustite se. Ako stalno brinete o svakoj unetoj kaloriji, postoji rizik da više ne uživate u hrani i da potpuno izgubite apetit.
 

JELOVNIK ZA SEDAM DANA:

o Ponedeljak
Doručak: Šolja zelenog čaja bez šećera sa kašikom integralnih pahuljica, 150 g mladog sira.
Ručak: Zelena salata sa limunom i uljem po izboru, pileća prsa na roštilju i šampinjoni dinstani sa belim lukom.
Večera: Činija supe od povrća, parče ribe pečene u alu-foliji.

o Utorak
Doručak: Dve kriške integralnog hleba sa malo putera, ceđeni sok od grejpfruta.
Ručak: Omlet od dva belanceta sa dinstanim šampinjonima, paradajz salata sa peršunom i kašičicom maslinovog ulja.
Večera: Barena riba (rečna ili morska), salata od barenog brokolija sa belim lukom, maslinovim uljem i limunom.

o Sreda
Doručak: Integralne pahuljice sa šoljom jogurta.
Ručak: Goveđi odrezak (200 g) sa grila, salata od rotkvica, zelena salata i mladi luk.
Večera: Integralna testenina sa povrćem po želji i barenim ribljim mesom.

Pixabay

o Četvrtak
Doručak: Integralno pecivo po želji i šolja zelenog čaja.
Ručak: Pečeni ćureći file i bareni grašak začinjen po želji.
Večera: Bareno jaje, kriška mladog sira i kriška integralnog hleba.

o Petak
Doručak: Palenta sa šoljom jogurta.
Ručak: Dinstana piletina sa povrćem i bareni integralni pirinač.
Večera: Salata sa paradajzom, krastavcem, mladim sirom, mladim lukom i prepečenim tostom.

o Subota
Doručak: Dva prepečena tosta sa džemom (u tankom sloju), šolja sojinog mleka.
Ručak: Čorba od povrća sa sitnim komadićima pilećeg mesa, kriška integralnog hleba.
Večera: Salata od krastavca sa jogurtom i malo semenki lana.

o Nedelja
Doručak: Dve integralne kriške hleba, mladi sir i ceđeni sok od pomorandže.
Ručak: Dinstana junetina sa paprikom, paradajzom, šargarepom i lukom, začinjena po želji, dva barena krompira srednje veličine.
Večera: Pileća supa i prepečeni integralni tost.

* Tokom dijete između glavnih obroka jedite voće i pijte što više tečnosti.

 

 



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]