ŠTA JESTI KADA VAS MUČI GASTRITIS? Spisak namirnica koje umiruju i nadražuju želudac!

Shutterstock

18:33 Ljubav i zdravlje 0

Ljubav&Zdravlje/N.L. | 09. 03. 2020.

ŠTA JESTI KADA VAS MUČI GASTRITIS? Spisak namirnica koje umiruju i nadražuju želudac!

Akutni gastritis javlja se naglo i brzo prolazi, hronični može trajati godinama, a onaj nelečeni doprinosi nastanku čira na želucu, te ga ne treba olako shvatati, kaže nutricionista-dijetetičar Jovana Srejić Ferluga. Pravilna ishrana i izbegavanje namirnica koje nadražuju želudac od presudne su važnosti u terapiji


Gotovo polovina stanovnika planete pati od tegoba izazvanih gastritisom, upalom sluznice želuca. Najčešće je uzrokuju virusna ili bakterijska infekcija, stres ili iritacija alkoholom, lekovima, a obično se javlja kod osoba pozitivnih na Helicobacter pylori. Akutni gastritis javlja se naglo i brzo prolazi, hronični može trajati godinama, a onaj nelečeni doprinosi nastanku čira na želucu, te ga ne treba olako shvatati, kaže nutricionista-dijetetičar Jovana Srejić Ferluga.

LOSOS SA BORANIJOM! Osetite rapsodiju ukusa sa ovim laganim ručkom! (RECEPT)

NIKO VIŠE NE TREBA DA DOBIJE OVAJ RAK! Zašto je važno da vakcina protiv HP virusa bude svima dostupna?

 

Najčešći simptomi su bol ili osećaj nelagode u gornjem delu stomaka, nadutost, štucanje, podrigivanje, gubitak apetita, mučnina, povraćanje, tamna stolica, a krajnje upozorenje je krv u stolici. Pravilna ishrana i izbegavanje namirnica koje nadražuju želudac od presudne su važnosti u terapiji.

Shutterstock

- Interesantno je da pojedine namirnice imaju preventivno dejstvo i pomažu u sprečavanju nastanka gastritisa. Tu spadaju zeleni čaj i hrana bogata antioksidansima, pre svega sveže povrće i voće. Hrana koja može sprečiti rast i razvoj helikobakterije, kao jednog od najčešćih krivaca za nastanak bolesti, uključuje: karfiol, kupus, rotkvice, povrće iz grupe kupusnjača, bobičasto voće (borovnice, kupine, maline, jagode), kurkumu, blagi začin koji može imati protivupalna svojstva - sugeriše naša sagovornica.

Namirnice od pomoći

Bez obzira na to koji je uzrok upale sluznice želuca i da li je u pitanju akutan ili hroničan problem, izbor namirnica bi trebalo da bude isti. Hrana koja će vam pomoći da ublažite tegobe uključuje:

Shutterstock

- namirnice bogate dijetnim vlaknima (jabuka, ovsena kaša, brokoli, mahunarke)

- hranu sa vrlo malo masti (riba, piletina i ćuretina, belanca jaja, mladi sir)
- hranu sa niskim sadržajem voćnih kiselina (sveže povrće: šargarepa, krastavac; krompir)
- voće sa niskim sadržajem šećera (bundeva, borovnice, jabuke, jagode)
- hranu koja je izvor probiotika (kefir, jogurt, kiseli kupus)
- žitarice kao što su pirinač, ovas, ječam, proizvodi od celih zrna žitarica
- začine: nana, đumbir, kurkuma
- med

ZA MESEC DANA 6 kilograma MANJE! Smršajte i POPRAVITE RASPOLOŽENJE uz ovu fenomenalnu dijetu!

Izbegavajte

- Pored toga što je važno da odaberete prave namirnice, a značajno je i koliko su česti i obilni sami obroci. Idealno je da imate više malih obroka na svaka, na primer tri sata, umesto da pravite velike pauze između obroka - savetuje Jovana Srejić Ferluga i nabraja hranu koju bi trebalo da izbegavate, jer će pogoršati simptome:

Shutterstock

- alkohol, kafa, crni čaj
- namirnice sa visokim sadržajem kiselih sastojaka (kao što su citrusi i paradajz)
- voćni sokovi
- masna, pržena i začinjena hranu
- crni i beli luk
- crveno meso
- mesne prerađevine
- masne grickalice
- slatkiši i čokolada
- pržena jaja

OVO JE 10 ZNAKOVA KOJI ODAJU DA VAS VARA! Dobro obratite pažnju na onu pod brojem 5!

- jezgrasto voće
- kukuruz
- proizvodi od belog brašna
- crni biber
- gazirani napici, energetska pića
- hrana na koju ste alergični
- Ukoliko unosite hranu koja vam ne prija čak i u vrlo maloj količini, ona može uzrokovati oštećenje sluznice i nastanak upalnog procesa - upozorava naša sagovornica.

Primer jelovnika

Shutterstock

Doručak:Ovsena kaša sa jabukom i orasima
Sastojci: 30 g ovsenih pahuljica, 100 ml vode, pola jabuke, kašika meda
Priprema: Isperite pahuljice u cediljci, pa ih ubacite u manju šerpu. Prelijte ih sa tek toliko vode da ih prekrijete i kuvajte pet minuta ili dok voda ne ispari. Potom dodajte izrendanu jabuku i jednu kašičicu meda.

LEKARI UPOZORAVAJU! Oprezno sa kapima za nos, evo kada NE POMAŽU!

Užina: Tarator salata i kuvana belanca
Sastojci: krastavac, šolja jogurta sa nižim sadržajem masti, belanca od 2 kuvana jaja
Priprema: Krastavac isecite na tanke tračice, na kockice ili narendajte na krupnije rende, sjedinite sa jogurtom i začinite po potrebi. Servirajte uz kuvana belanca.

pexels.com

Ručak: Pilav bez dodate masnoće
Sastojci: pola šolje nekuvanog pirinča, 2 šargarepe, 150 g pilećeg belog mesa, kocka za supu, peršun
Priprema: U vatrostalnu posudu složite pirinač, kolutove šargarepe i kockice mesa. Prelijte sa pola litre vrele vode u kojoj ste rastopili kocku za supu. Ubacite u zagrejanu rernu (180 stepeni) na 40 minuta. Kada je pilav gotov, izvadite iz rerne i pospite peršunom.

(FOTO) OVA MU JE NAJLEPŠA DO SADA! Nova izabranica Bena Afleka jednostavno OBARA S NOGU!

Užina: Pečena bundeva
Sastojci: 200 g bundeve, kašika meda
Priprema: Bundevu operite i isecite na kriške i ne skidajte koru. Složite u pleh obložen papirom za pečenje i pecite u zagrejanoj rerni (220 stepeni) oko 45 minuta ili dok bundeva ne bude srednje meka. Izvadite iz rerne i prelijte medom.

Shutterstock

Večera: Riba sa krompirima i brokolijem
Sastojci: 150 g fileta bele ribe, kašika maslinovog ulja, kašika putera, so, peršun, 100 g krompira, šolja (90 g) brokolija
Priprema: U podmazanu vatrostalnu posudi stavite ribu i začinite solju, peršunom i puterom. Pecite u zagrejanoj rerni (180 stepeni) oko 30 minuta i servirajte sa skuvanim krompirom i blanširanim (kratko prokuvanim) brokolijem.



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.