DA LI VOĆE GOJI? Nutricionista RAZOTKRIVA istine i ZABLUDE o pravilnoj ISHRANI!

Shutterstock

10:16 Ljubav i zdravlje 0

Ljubav&Zdravlje/N.L. | 07. 09. 2021.

DA LI VOĆE GOJI? Nutricionista RAZOTKRIVA istine i ZABLUDE o pravilnoj ISHRANI!

Danas pobornici dijeta sa niskim unosom ugljenih hidrata zagovaraju unos zdravih masti, a uzrok viška kilograma vide u šećeru koji se nalazi u skrobnim ugljenim hidratima, ali i voću. Da li to znači da je i voće nezdravo? Kada je hrana u pitanju, istina je (kako to obično biva) negde između, ni crna ni bela "Zdravo i nezdravo"


Kada je svet počeo da se suočava sa sve većim porastom gojaznosti i pratećih zdravstvenih problema, počela je borba sa mastima i šećerom, te su zdrave namirnice postale one koje su "fet fri" ili "šugar fri". Danas pobornici dijeta sa niskim unosom ugljenih hidrata zagovaraju unos zdravih masti, a uzrok viška kilograma vide u šećeru koji se nalazi u skrobnim ugljenim hidratima, ali i voću. Da li to znači da je i voće nezdravo? Kada je hrana u pitanju, istina je (kako to obično biva) negde između, ni crna ni bela, često 50 nijansi različita, kaže nutricionistkinja Dijana Radetić i razrešava najčešće nedoumice u vezi sa pravilnom ishranom.

Shutterstock

Istina ili zabluda - Izbegavajte masti

Još od sedamdesetih godina prošlog veka masti se nalaze na crnoj listi. Iako sada već znamo da masti i nisu toliko loše po naše zdravlje, neki stručnjaci i dalje vode kampanju protiv njih.

"Zdravo i nezdravo"

Namirnice često delimo na zdrave i nezdrave, ali da li je to stvarno ispravno?

- Svi znamo da je jabuka zdrava, a da mlečna čokolada spada u nezdravu kategoriju. Ako pojedete jabuku ili dve u toku dana, onda govorimo o zdravoj ishrani, ali ukoliko pojedemo pet jabuka preko preporučenog energetskog dnevnog unosa, onda to može da preraste i u nezdravu ishranu. Isto tako, ako pojedemo kocku ili dve mlečne čokolade u sklopu dnevnih energetskih preporuka, nećemo uraditi ništa loše - smatra Dijana Radetić.

- Imajte na umu da je istina negde između. Višestruko prerađene masti kao transmasti jesu loše po naše zdravlje, dok su prirodne masti i te kako potrebne za apsorpciju određenih esencijalnih vitamina i minerala, kao i za dobro funkcionisanje organizma - sugeriše Dijana Radetić.

Istina ili zabluda - Supernamirnice su fontana mladosti i dobrog zdravlja

Termin supernamirnica je samo još jedan od marketinških trikova prehrambene industrije. Svaka od njih ima "dobitnu" kombinaciju vitamina i minerala.

Shutterstock

- Istina je da nijedna od tih namirnica ne sadrži sve vitamine i minerale koji će zadovoljiti dnevne potrebe za njima. Svako voće i povrće sadrži različitu kombinaciju vitamina i minerala, te iz tog razloga i treba poštovati pravilo raznovrsnosti da bi se uneli svi potrebni nutrijenti - savetuje naša sagovornica.

Istina ili zabluda - Voće je šećer, izbegavajte ga

Da, voće sadrži šećer koji se zove fruktoza, ali treba imati na umu da voće i rafinisani šećer nisu isto.

Shutterstock

- Voće, pored šećera, sadrži i biljna vlakna koja usporavaju apsorpciju glukoze u krvi, a bogat su izvor vitamina, minerala i drugih fitomaterija. Ipak, treba biti umeren sa konzumiranjem prirodno ceđenih sokova. Za samo jednu čašu takvog soka potrebno je iscediti barem četiri komada voća ili povrća, a blagodatna biljna vlakna uglavnom završavaju u kanti za otpatke - opominje nutricionistkinja.

Istina ili zabluda - Izbacivanjem ugljenih hidrata smanjujete višak kilograma

Izbacivanjem višestruko prerađenih ugljenih hidrata iz ishrane zaista popravljate zdravlje i smanjujete višak kilograma, dodaje naša sagovornica.

Shutterstock

 

- Međutim, ako u potpunosti izbacite i skrobne ugljene hidrate, gubite i veoma važne materije potrebne za pravilan rad organizma. Zato nemojte da ih izbacite u potpunosti, dovoljno je da umanjite porciju hrane sa koncentrisanim sadržajem ugljenih hidrata - sugeriše Dijana Radetić.

Istina ili zabluda - Preskakanjem obroka brže mršavite

Preskakanje obroka najčešće samo dovodi do kasnijeg prejedanja, opominje nutricionistkinja.

Shutterstock

- Isto tako, preskakanjem obroka telo se uvodi u režim "zimskog sna", što rezultira usporavanjem metabolizma radi očuvanja energije. Organizam tada troši manje energije, a sva pridošla se skladišti u salo. Kada se uhvatite ukoštac sa viškom kilograma, bolje rezultate daju pravilno raspoređeni obroci u toku dana - preporučuje Dijana Radetić i dodaje da poštovanjem pravila umerenosti i raznovrsnosti u ishrani izbegavate mnoge probleme kada je u pitanju zdravlje.
 



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.