DOBAR SAN JE BOLJI NEGO LEK! Isprobajte tri poze za spavanje uz koje ćete se potpuno odmoriti

Shutterstock

14:55 Ljubav i zdravlje 0

Informer | 07. 12. 2021.

DOBAR SAN JE BOLJI NEGO LEK! Isprobajte tri poze za spavanje uz koje ćete se potpuno odmoriti

Za normalno funkcionisanje tela dobar san je jedan od najvažnijih uslova. Oni koje muči nesanica češće su na udaru infekcija jer imaju slabiji imuni sistem i probleme s metabolizmom


U ovo vreme kada počinju sezonske viroze trebalo bi da se zaštitite, između ostalog i tako što ćete se odmoriti i naspavati.

Nikako nemojte pokušavati sa tabletama za spavanje, upozoravaju iz Britanskog centra za san, jer one izazivaju zavisnost i mogu učiniti problem još gorim. Njihovi stručnjaci preporučuju nekoliko položaja koji mogu da pomognu da lakše utonete u san.

Shutterstock

Spavanje

Oni opuštaju telo, smiruju telesne funkcije i tako čine da nam se brže prispava.

1. Podignute noge uvis

Lezite i stavite jastuk ispod kukova, a noge podignite uza zid. Budite u ovom položaju oko dva minuta i osetićete kako postajete pospani. Blago se povucite unazad, savijte noge u kolenima i okrenite se na stranu.

Toplo mleko, pa u krevet

Radi dobrog spavanja trebalo bi izbegavati alkohol, teška jela, kofein i nikotin. Pred spavanje treba pojesti nešto lagano i popiti šolju toplog mleka. Na spavanje uvek treba ići u isto vreme da bi organizam prepoznao da je vreme za počinak. Treba spavati na udobnom krevetu, i u sobi gde vlada tišina. Pred spavanje ne treba gledati televiziju.

2. Turski sed dok ležite

Lezite na leđa, a noge savijte kao kada sedite u turskom sedu. Ruke ispružite, opustite se i lagano dišite. Ostanite u ovom položaju tri minuta. Brzo ćete zaspati.

3. Kolena u jednu stranu, glava u drugu

Ova poza isteže mišiće leđa i maksimalno vas opušta, pa je telo tako spremno za san. Kolena okrenite ka jednoj strani, a glavu ka drugoj, dok su vam leđa pravo oslonjena na krevet. Ostanite u ovom položaju jedan minut, a zatim zamenite strane i ponovo se tako zadržite jedan minut. Posle ovakve relaksacije brzo ćete se uspavati.



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.