PRETERALI STE SA UNOSOM ŠEĆERA? Evo kako da ga ostavite u skladu sa tipom ličnosti!

Shutterstock

12:42 Ljubav i zdravlje 0

informer.rs | 06. 01. 2022.

PRETERALI STE SA UNOSOM ŠEĆERA? Evo kako da ga ostavite u skladu sa tipom ličnosti!

Praznici su neizbežni bez raznih torti i kolača koji su prepuni šećera, a prekomerna konzumacija ove namirnice može da naškodi našem zdravlju

Pitanje koje sve muči jeste kako da stanemo na put i da smanjimo unos šećera.

Kako da ostavite šećer prema tipu ličnosti?

Impulsivne osobe

Mnogi spoljni faktori utiču na naš izbor namirnica koje konzumiramo u toku dana. A najčešće, za šećerom i slatkišima posegnemo onda kada smo pod stresom. Kada sledeći put osetite „napad gladi“, zastanite i zapitajte se zašto želite nešto slatko? Da li ste tužni, dosadno vam je ili vam sustižu obaveze? Kada postanete svesni želje za slatkišima, bolje ćete osmisliti i načine kako da izađete na kraj s tom žudnjom. Na primer, zapisujte svaku želju za slatkim ili u tim trenucima, popijte šolju čaja ili čašu vode.

Volite da planirate

Ostavljanje šećera može biti težak zadatak, a kada shvatite šta možete a šta ne smete da jedete, već ste na pola puta. Ukoliko volite da organizujte, isplanirajte svoje obroke dan pre.  Nosite u torbi užinu, poput iseckanih šargarepa, celera ili orašastog voća. Tako ćete uvek pri ruci imate hranljiv i zdrav obrok u slučaju da ogladnite.

Shutterstock

Umesto slatkiša, pojedite šargarepu

Lako odustajete

Izbegavanje šećera ne znači da treba zauvek da ga se odreknete, naročito ukoliko volite slatko. Jednom nedeljnu obradujte sebe poslasticom poput parčeta torte, sladoledom ili keksom. Ovako će vam lakše pasti izbegavanje šećera a i duže ćete istrajati, bez odustajanja.

Vodite se onim: „sve ili ništa“

Da li ste tip osobe koji kada otvori čokoladu pojede sve i ne može da se suzdrži? Za početak, pre donošenja odluke da ne jedete šećer, iz doma izbacite sve što bi vas moglo naterati na „greh“. U početku, izbegavajte i voće. Sve dok ne dovedete zavisnost od šećera pod kontrolom, izbegavajte sve namirnice koje ga sadrže, pa makar i u prirodnom obliku.

Više volite slano?

Možda mislite da ne volite toliko slatko, ali šećer se krije i u slanišima. Kečap, sosevi, umaci, dresinzi za salate, peciva, pica, testenina, pomfrit… Sve ove namirnice sadrže skrivene šećere koji dovode do zavisnosti. Pa ukoliko žudite za ovakvom hranom, to takođe znači da ste zavisni od šećera. Stoga, informišite se o namirnicama koje konzumirate i koliko šećera one zapravo sadrže.



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.