DOBRO OBRATITE PAŽNJU! Zbog ovih grešaka koje pravite UJUTRU, loše spavate tokom noći!

Shutterstock

12:14 Ljubav i zdravlje 0

Informer.rs/J.G. | 20. 03. 2022.

DOBRO OBRATITE PAŽNJU! Zbog ovih grešaka koje pravite UJUTRU, loše spavate tokom noći!

Iako je noćna priprema za dobar san veoma važna, postoje stvari u kojima grešite ujutru, a koje će uticati kasnije.

San je veoma važan za zdravlje, ali većina ljudi ga ne dobija dovoljno. I dok uglavnom pokušavamo da popravimo našu večernju rutinu, ekspert ističe da bi jutarnje navike mogle biti te koje vam narušavaju san.

Nutricionista Fibi Libling, navodi kako možete popraviti spavanje, prilagodivši drugačije vašu jutarnju rutinu.  

1. Odmah sedate za kompjuter

Fibi navodi da je prva stvar koju bi trebalo da uradite ujutru, kako biste kasnije bolje spavali, jeste da stojite na prirodnoj dnevnoj svetlosti, pre nego što počnete da gledate u telefon ili kompjuter. 

- Naš ritam spavanja i buđenja, bioritam je diktiran proizvodnjom hormona kortizola ujutru i melatonina uveče. Pa ukoliko želite da vaše telo proizvodi dobar melatonin noću, treba da osigurate da kortizol bude na vrhuncu ujutru, što se postiže dnevnom svetlošću. 

Fibi je objasnila zašto ljudi dobiju energiju uveče, što im otežava odlazak na spavanje:

- Ljudi sednu da gledaju TV, što je veoma stimulišuće. Zatim se njihov nivo stresa poveća, kao i kortizol, što se nije desilo tokom dana i na neki način "hrani" ovaj negativni ciklus. 

2. Ne unosite proteine za doručak

Fibi kaže da je ključ za dobar noćni san držanje nivoa šećera u krvi pod kontrolom, tokom dana. Ona kaže da je ovo u suštini dirigovano prvom stvari koju stavite u usta ujutru, a potom se samo nadgrađuje tokom dana. 

- Najgori doručak je kaša, jer ima mnogo ugljenih hidrata i vaš nivo šećera će ga mrzeti. Umesto toga, ona predlaže sporootpuštajuće ugljenehidrate sa 20 do 30g proteina po porciji, kao što su jaja, dimljeni losos, edamame i tome slično. Takođe savetuje dozu proteina kao što su orasi, kuvano jaje ili jogurt, pre nego neku slatku grickalicu kao što je voće - kaže Fibi i ističe.

- Ukoliko je insulin previsok uveče, to može poremetiti san - navodi Fibi.

Shutterstock

jaja

3. Kardio

Mnogi ljudi koji posećuju teretane će se često odlučivati za intenzivni jutarnji trening. Međutim, Fibi kaže da bi to moglo da pogorša san, naročito ženama.

- Mnogi ljudi pretpostavljaju da bi trebalo da idu i rade intenzivan kardio ujutru, što kod muškaraca dobro funkcioniše, ali kod žena užasno. To čini da zadržavaju mast, ali im takođe remeti kasniji san, jer su preopteretile telo. Nekome ko ne spava dobro, jednostavno kažem da prestane da radi kardio - kaže Fibi.

Ona umesto toga savetuje brzi hod 20 do 30 minuta i neke vežbe sa tegovima. 

- Možete da radite čučnjeve ili neke blage vežbe za ruke, sa flašama vode kod kuće ili za one koji idu u teretanu, dobar je pilates.

4. Pravite kafu po automatizmu

Fibi kaže da ljudi koji imaju lošu rutinu spavanja, uglavnom imaju naviku da ujutru prvo prave kafu, a kasnije i još kafa. 

- Potrebno je da trenirate sebe. Svaki dan pijte kafu 15 minuta kasnije, a onda, krajem nedelje, shvatićete da je sredina dana i da još uvek niste popili kafu i zapravo ćete se osećati u redu.



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.