DA LI PRIČATE U SNU? Evo zašto se ovo dešava!

Shutterstock

18:52 Zanimljivosti 0

informer.rs | 28. 06. 2022.

DA LI PRIČATE U SNU? Evo zašto se ovo dešava!

Pričanje u snu, zvanično somnilokvija, jedan je od oblika parasomnije, odnosno smetnji u ponašanju za vreme spavanja. Karakteriše ga pričanje u dubokom snu, vrlo je često i ne smatra se medicinskim problemom

Ljudi u snu pričaju najviše 30 sekundi u kontinuitetu, ali neki to mogu da ponove i po više puta tokom noći. To su ponekad vrlo jasni izrazi pa se potpuno može razumeti šta spavač govori. Ipak, ponekad će to biti mumlanje koje se teško može razumeti, pa će vam se, dok slušate, činiti da se obraćaju sami sebi. Neki šapuću, a neki i viču.

Polovina dece između tri i deset godina priča u snu i samo mali broj odraslih - oko pet odsto. Neki mogu da pričaju svaku noć.

Shutterstock

Spavanje

I muškarci i žene to rade to podjednako. Stručnjaci veruju da je pričanje u snu nasledno.

Zašto pričamo u snu?

Naučnici još nisu sigurni da li pričamo u snu ili ne, jer se somnilokvija javlja u svim fazama sna. U većini slučajeva je potpuno bezopasna, ali ponekada može da bude znak poremećaja spavanja ili određenog zdravstvenog stanja.

Tokom noćnih mora ili strahova deca vrište, viču i udaraju se. Teško ih je probuditi iz tog stanja. Deca koja imaju noćne more češće mesečare i pričaju u snu. Pričanje u snu može da se javi tokom mesečarenja, ali i poremećaja ishrane u snu, stanja u kojemu čovek jede u snu.

Poremećaj u ponašanju za vreme REM faze sna može da rezultira vikanjem, roktanjem, pa čak i nasilnim ponašanjem.

Treba li da se probudi onaj koji priča u snu?

Ako onog ko priča u snu probudite, a ko je inače hronično neispavan, on može da prestane da priča na kratko, ali čim ponovo zaspi, nastaviće sa pričom. A ako je u pitanju poremećaj koji je u vezi sa REM fazom sna, buđenje može biti od pomoći, ali i ne mora biti od pomoći i zato je važno da se u tom slučaju obratite nekom stručnjaku.

Shutterstock

U većini slučajeva, pričanje u snu prestaje samo od sebe. Ukoliko imate ovaj problem neophodno je da isključite alkohol iz upotrebe, naročito u večernjim satima, a takođe izbegavajte kofein, i naravno, pokušajte na sve načine da „zaobiđete” nerviranje.


Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.