Autor: Informer.rs/Sputnjik

25.05.2020

KINA ŽELI DA OTKRIJE VANZEMALJCE PRE AMERIKE! Zapad je dominirao naučnim poljima, ali to se sada menja! (VIDEO)

Kineski istraživači koji rade na FAST teleskopu, najvećem radio-teleskopu na svetu, razrađuju strategiju potrage za vanzemaljskim životom. Tako se i Kina uključila u trku za vanzemaljcima, u kojoj se sa Amerikancima nadmeću ko će ih prvi pronaći

FAST ili "Nebesko oko", najveći je radio-teleskop iz jednog dela na svetu, promera čak 500 metara. Njegovom upotrebom Kinezi su postali "konkurencija" internacionalnom projektu SETI, koji kroz mrežu radio-teleskopa traga za signalima iz svemira, piše "Spejs.kom".

- U većini naučnih polja od Drugog svetskog rata dominiraju zapadnjaci. Kina ih, međutim, sada stiže, a u nekim segmentima i nadmašuje. Kina već sada ima resurse da postane vodeća svetska nacija u nekoliko segmenata naučnih istraživanja i razvoja tehnologije - kaže Majkl Mišu, autor knjige "Kontakt sa vanzemaljskim civilizacijama: Naše nade i strahovi u vezi sa susretom sa vanzemaljcima".

Mišu dodaje da FAST teleskop može Kini dati mogućnost da putem radio signala kontaktira vanzemaljsku civilizaciju ako ona postoji.

Daglas Vakoh, predsednik kompanije METI iz San Franciska, koja takođe traga za vanzemaljskom civilizacijom preko radio-talasa, tvrdi da se trka u svemiru, kakva je bila šezdesetih godina između SAD i Sovjetskog Saveza, ipak neće ponoviti. On kaže da je ključ u potrazi za vanzemaljcima, međunarodna saradnja.

- Mreža radio-teleskopa širom sveta traga za signalom iz svemira. U vreme kada se međunarodni odnosi zaoštravaju, astronomi to treba da izbegnu. Astronomi koji otkriju vanzemaljski signal svakako će doživeti međunarodno priznanje, ali oni koji to pokušaju da urade sami, rizikuju da njihovo otkriće ostane bez potvrde i da tako bude verodostojno - rekao je Vakoh.

On objašnjava da je međunarodna saradnja važna i zbog toga što radio-teleskopi treba da preuzimaju signal sa određene zvezde u zavisnosti od položaja Zemlje, jer jedan teleskop može da ga prati samo u određenom delu dana.

- Ukoliko više teleskopa ne uoči isti signal sa određene lokacije iz svemira, onda se možda radi o tehničkoj grešci. Ili, ukoliko se neki signal pojavi na jednom teleskopu, mogao bi brzo da nestane ako astronomi koji rade na njemu ne obaveste kolege na teleskopu koji bi mogao da ga preuzme - objašnjava Vakoh.

Stiven Dik, američki astronom, smatra da trka Kine i SAD u potrazi za vanzemaljcima zapravo znači da se dve velike zemlje uključuju u rešavanje jednog od najvećih naučnih pitanja današnjice, ali da ih komplikuju geopolitički odnosi.

Dik dodaje da će odnos naučnika prema mogućem signalu iz Svemira zavisiti od toga šta će nam on poručivati.

- U to će morati da budu uključeni ne samo astronomi, već i drugi naučnici iz sfere društvenih nauka. Kontakt sa vanzemaljcima mogao bi da nam promeni naučne, filozofske i religijske stavove na način koji sada ne možemo da predvidimo - kaže Dik.

ONI SU VEĆ OVDE! Vanzemaljci nas već dugo kontrolišu, mi smo za njih eksperiment! ŠOKANTNA TVRDNJA ČUVENOG RUSKOG NAUČNIKA!

Moguće je da je naša planeta "rezervat" u kojem su nas mnogo naprednije civilizacije sa drugih planeta na neki način izolovale od kontakata i nadgledaju naš razvoj, ne želeći da se mešaju i utiču na njega, izjavio je za Rusku državnu agenciju Novosti Aleksander Panov, vodeći istraživač na Institutu za nuklearnu fiziku pri Moskovskom državnom univerzitetu

19.05.2020

SAZNAJEMO! Uhapšen Sergej Trifunović

SAZNAJEMO! Uhapšen Sergej Trifunović

Inspektori Četvrtog odeljenja beogradske policije priveli su večeras glumca i političkog aktivistu Sergeja Trifunovića i to nakon što su kod njega našli nekoliko grama opojne droge, nezvanično saznaje Informer!

18.04.2024

Na današnji dan: Rođen jedan od najboljih fudbalera svih vremena!
Fudbal

Na današnji dan: Rođen jedan od najboljih fudbalera svih vremena!

19. APRILA 1972. godine rođen je legendarni brazilski fudbaler Rivaldo. Afirmisao se u Palmeirasu, pa igrao za Deportivo La Korunju, Barselonu, Milan, Kruzeiro, Olimpijakos, AEK... Sa Brazilom je bio prvak sveta 2002, sa Milanom prvak Evrope 2003, a Zlatnu loptu je dobio 1999. godine.

19.04.2024