Autor: Informer.rs/cbs

14.03.2021

NAUČNICI TRAŽE, BUNKER SUDNJEG DANA GRADITI NA MESECU! U slučaju Apokalipse, tamo će čuvati LJUDSKO SEME... Šta se to sprema, ni daleki Svalbard više nije siguran...

Grupa naučnika, inspirisana starozavetnom Nojvem barkom, predložila je mega projekat "globalne polise osiguranja" i to na - Mesecu!

Predlog je da se na Mesec pošalju milioni uzoraka sperme i jajnih ćelija, a sve za slučaj da se na Zemlji dogodi katastrofa biblijskih razmera.

Tako, nakon "bunkera Sudnjeg dana", u kojem je uskladišteno semenje biljaka sa cele planete, čovečanstvo bi uskoro moglo da dobije još jedan trezor u kojem bi se čuvalo - ljudsko seme.

Grupa mašinskih inženjera predložila je formiranje spremišta reproduktivnih ćelija - sperme i jajnih ćelija 6,7 miliona vrsta na Zemlji, uključujući i ljude. Predložena banka, ili „arka“, bila bi ispod Mesečeve površine.

"Zemlja je prirodno nestabilno okruženje“, rekao je autor studije Jekan Tanga, čiji je tim na Univerzitetu u Arizoni predao svoj izveštaj „Mesečeve jame i cevi od lave za modernu arku“, na godišnjem Institutu inženjera elektrotehnike i elektronike (IEEE) prošle subote.

Zbog nestabilnosti planete, kako je rekao, spremište zasnovano na Zemlji ostavilo bi uzorke ranjivim. Usled toga, Tanga je predložio pokretanje planetarnog egzodusa vrsta osnivanjem banke za ljudsko seme na Mesecu što je pre moguće. Naime, tu bi se čuvale reproduktivne ćelije u nedavno otkrivenim mesečevim „jamama“ iz kojih naučnici veruju da je pre nekoliko milijardi godina, nekada tekla lava.

Foto: printskrin Youtube/cnn

"Bunker Sudnjeg dana" na Svalbardu

Takozvana „arka“, prema Tanginoj prezentaciji, tada bi kriogeno očuvala razne vrste u slučaju globalne katastrofe.

- Još uvek ih možemo spasiti dok tehnologija ne uznapreduje da bi ponovo uvele ove vrste - drugim rečima, sačuvale ih za još jedan dan - rekao je.

Krateri ili jame, takođe imaju savršenu veličinu za skladištenje. Oni su duboki 80 do 100 metara pružaju zaklon od dešavanja na Mesečevoj površini koja trpi velike temperaturne promene i izložena je meteorima i jakom zračenju.

Tanga je takođe rekao da su mnoge biljke i životinje ozbiljno ugrožene, a kao razlog za zabrinutost naveo je erupciju indonežanske planine Toba pre 75.000 godina, rekavši da je izazvala period hlađenja od 1.000 godina i da se, prema nekima, poklapa sa procenjenim padom u ljudskoj raznolikosti. U tom primeru, on je uvideo paralelu modernog doba zbog ljudske aktivnosti i drugih faktora koje u potpunosti ne razumemo, rekao je, dodajući da je već bilo brzih gubitaka u poslednjih nekoliko decenija.

Foto: printskrin Youtube/cnn

Koncept "arke" već se koristi u "bunkeru Sudnjeg dana" na svalbardskom ostrvu Špicbergen u kojem se čuva seme biljaka. Armirana struktura garantuje da ovo mesto može da "preživi" i nuklearni rat. U njemu se, inače, čuva više od 992.000 jedinstvenih uzoraka, od kojih svaki sadrži u proseku 500 semena.

Tanga je dodao da bi za transport 50 uzoraka svake od 6,7 miliona vrsta bilo potrebno 250 lansiranja. Poređenja radi, za izgradnju Međunarodne svemirske stanice koja se nalazi u niskoj Zemljinoj orbiti bilo je potrebno 40 lansiranja.

Deda

Koja glupost - pa sve sto se dogodi na Zemlji uticaće i na Mesec

srba

pre 3 godine

@Naravno, samo su svemir i ljudska glupost beskrajni !!! Hoce li dode li katastrofa onaj iz pecine ako prezivi, na mecki jahati do Meseca?

Istina

pre 3 godine

Ako smo mi ljudska vrsta tako grozni da uništimo sami sebe, a stigli smo da takvog razvoja civilizacije, onda ne tereba nigde ni da postojimo!

Zapad ne dozvoljava temu NATO agresije na Jugoslaviju! Plaše se da se suoče sa istinom u vezi sa njom!

Savet bezbednosti Ujedinjenih nacija (SB UN) večeras još jednom nije prihvatio da raspravlja o NATO agresiji na Jugoslaviju pošto za predloženi dnevni red nije glasao dovoljan broj članica tog tela. Kao i na sednici SB UN 25. marta, i na večerašnjoj, ponovo zakazanoj na zahtev Rusije, Francuska je zatražila takozvano proceduralno glasanje o dnevnom redu. Za dnevni red, odnosno raspravu o NATO agresiji na Jugoslaviju 1999. godine, večeras je glasalo šest od 15 članica Saveta bezbednosti, dok je ostalih devet bilo uzdržano. Za usvajanje dnevnog reda bilo je potrebno devet glasova. Ovu odluku, u emisiji "Info veče" Informer TV, komentarisali su analitičari Veljko Jovanović i Luka Stajić, kao i Nebojša Obrknežev iz Ruske stranke.

28.03.2024

Napad u Moskvi je pokušaj državnog udara! Pitanje je dana kad će ukrajinska vojska kapitulirati, zato je potrebno da se Rusija destabilizuje iznutra! (VIDEO)

Goran Petronijević, advokat, Nikola Jović, politikolog, prof. dr Aleksandar Lukić sa Instituta za političke studije i akademik prof. dr Dragan Radenović govorili su u emisiji "Info dan" na Informer TV o terorističkom napadu u Moskvi i tome šta on zapravo predstavlja i kako će uticati na budućnost Rusije.

28.03.2024

"Laže da ga je Vuk pretukao": Na suđenju Đuri Nikoliću za ubistvo u Jakovu svedočila majka žrtve

Bila sam u dvorištu Novakovića, u tu kuću je udata moja ćerka i bavila sam se decom. Čula sam da je došao Milan Nikolić i udario mog sina Vuka sa obe šake. Nisam videla, ali sam čula tada šta se desilo. Milan mu je zapretio prstom i rekao, "j....u ti majku", a Vuk mu je odgovorio, "ti da j...š moju Draganu. Milan je mali čovek, ali je poskočio i sa obe šake udario Vuka. To su snimile kamere.