• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: Tanjug

13.08.2019

18:01

VOZILA BUDUĆNOSTI ILI OPASNOST NA PUTU? Električni trotineti MUKA za zakone svih evropskih zemalja!

Vesti

VOZILA BUDUĆNOSTI ILI OPASNOST NA PUTU? Električni trotineti MUKA za zakone svih evropskih zemalja!

Podeli vest

Evropski gradovi od Pariza do Berlina traže rešenje za fenomen na dva točka koji brzo menja izgled gradskih ulica širom sveta: električne trotinete

Protivnici traže da ovo sve popularnije prevozno sredstvo odmah bude zabranjeno, da se vozačima naplaćuju kazne za prebrzu vožnju, ali i da se za vožnju električnog trotineta polaže vozački ispit.

Pristalice električne trotinete vide kao skok u budućnost, uzbudljiv način zasnovan na aplikacijama da se juri od Luvra do Ajfelove kule bez zagađivanja planete koja se već guši, prenosi AP.

Kritičari to osporavaju i ističu veliki broj povreda, pa čak i pogibija u kojima su učestvovali električni trotineti.

Oni naglašavaju da je to nova smetnja za pešake i vozače koji se već bore s nedostatkom prostora na gradskim ulicama.

Evropske zemlje se s novom modom bore na različite načine, pa su se članovi francuske vlade juče sastali sa žrtvama nesreća sa električnim trotinetima, a u pripremi su i nova pravila.

Foto: Društvene mreže



Samo Pariz ima više kompanija za iznajmljivanje električnih trotineta nego cele SAD, a istorijskim ulicama grada proleće najmanje 20.000 popularnih vozila.

Većina je bazirana na aplikaciji i iznajmljena tako što ih vozači uzimaju i ostavljaju gde god žzele, što je posebno privlačno za tinejdžere i turiste. 

Žrtve nesreća navode da ti korisnici, međutim, ne poznaju francuske puteve i pravila.

U Parizu je ove godine jedan vozač električnog trotineta poginuo, a mnoštvo ih je povređeno.

UKLJUČIO SE NA AUTO-PUT I POGINUO! Francuz vozio električni trotinet pa ga udario motocikl



U tom gradu se za vožnju električnog trotineta na trotoaru naplaćuje kazna od 135 evra.

Gradske vlasti žele da ograniče vožnju na 20 kilometara na čas u većem delu grada, a na osam kilometara na čas u kvartovima s mnogo pešaka. 

Planirano je i da se broj operatora ograniči na tri kako bi se smanjio broj električnih trotineta. 

Nova pravila koja će, kako se očekuje, stupiti na snagu u septembru, proširiće ta ograničenja i na druge francuske gradove, a uključivaće kazne za prebrzu vožnju i do 1.500 evra.

Berlin je legalizovao električne trotinete pre dva meseca i ubrzo shvatio da su mu potrebnija stroža pravila. 

Gradski zvaničnici najavili su prošle nedelje planove za izgradnju parkinga za električne trotinete, koji često stoje nemarno ostavljeni na trotoarima.

Berlinska policja će ubuduće imati patrole zadužene za sprečavanje nezakonitog ponašanja, kao što je preticanje.

Foto: Printscreen You Tube



Nemačka policja navodi da je sedam ljudi bilo ozbiljno povređeno, a da ih je 27 zadobilo lakše povrede u nesrećama sa električnim trotinetima od sredine juna, ističući da je većina nesreća izazvana nesmotrenim ponašanjem vozača.

U Velikoj Britaniji zabranjeno je voziti električni trotinet na trotoaru, a prekršaj je koristiti ih na putevima jer oni nisu u skladu sa zakonima koji obuhvataju osiguranje, takse i vozačke ispite.

Televizijska voditeljka i Jutjub zvezda Emili Hartridž (35) prva je osoba u Velikoj Britaniji koja je poginula vozeći električni trotinet, kada ju je 12. jula udario kamion u južnom delu Londona. 

Sledećeg dana, 14-godišnji dečak je zadobio povrede glave, nakon što je udario u autobusku stanicu u jugoistočnom delu grada. 

Električni trotineti postali su deo urbanog pejzaža glavnih španskih gradova, koji usvojili čitavu zbrku zabrana.

Kacige su u Madridu obavezne samo za mlađe od 16 godina, dok su obavezne za sve u Barseloni, gde je žena stara 92 godine preminula nakon što ju je prošle godine pregazio električni trotinet, 

Vozač je bio pod istragom zbog ubistva iz nehata, ali je na kraju prošao samo s novčanom kaznom zbog nedostatka propisa. 

U Madridu gradske vlasti zabranjuju da se električni trotineti voze na putevima s više od jedne trake, a maksimalna propisana brzina je 30 kilometara na čas. 

Brisel, glavni grad Belgije i Evropske unije, od prošle godine je preplavljen električnim trotinetima, a svaka od 19 gradskih opština ima svoja pravila za ta vozila.

Neke naplaćuju kazne za prekoračenje brzine, dok druge nameću ograničenja parkiranja, a kacige nisu obavezne.

Portparolka grada je rekla da je u Briselu do sada zabeležena jedna nesreća sa smrtnim ishodom.

Italijansko ministarstvo transporta usvojilo je prošlog meseca novi set pravila za sva vozila na električni pogon. 

Električni trotineti dozvoljeni su na ulicama, ali im je brzina ograničena na 30 kilometara na čas, dok je u pešačkim zonama brzina ograničena na šest kilometara na čas.


ODZVONILO ELEKTRIČNIM TROTINETIMA! Evropa donela ODLUKU, moraće da je poštuju!


U balkanskim zemljama električni trotineti su i dalje u sivoj zoni, osim u Sloveniji, koja priprema nacrt zakona kojim će njihova vožnja biti zabranjena u pešačkim zonama i na biciklističkim stazama. 

Maksimalna dozvoljena brzina biće 25 kilometara na čas, ali će u pešačkim zonama električni trotineti morati da se kreću brzinom hoda.

Za njih će važiti ista pravila kao i za bicikle, što znači da će morati da imaju svetla i da će kacige biti obavezne za maloletne vozače.

Širom SAD gradovi se takođe bore da regulišu pravila za iznajmljivanje električnih trotineta i da zaštite njihove vozače od povreda. 


Tagovi:

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

Izbori 2024

Vesti

TV

JOŠ TV VESTI

Hronika

"Nisam namestio Halabrina, žao mi je njegove majke, ali žao mi je i mene"! Zvicerovi i Džonijevi vojnici negirali tri ubistva!
Hronika

"Nisam namestio Halabrina, žao mi je njegove majke, ali žao mi je i mene"! Zvicerovi i Džonijevi vojnici negirali tri ubistva!

Pripadnici kriminalne grupe Radoja Zvicera i Nikole Vušovića zvanog Džoni sa Vračara, koji su u bekstvu, među kojima je i Vladimir Kovačević zvani Kovač koji je optužen da je 20. marta 2020. namamio na sastanak pokojnog Aleksandra Halabrina, izjavio je danas pred Specijalnim sudom u Beogradu da je pokojnog poznavao, ali da nisu tačni navodi optužnici da je bio član kriminalne grupe koja je optužena za njegovo ubistvo.

28.03.2024

12:54

Sport

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set

Srbija