• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: Informer.rs

06.12.2019

13:08

JAVNI PREVOZ FUNKCIONISAĆE BEZ ZASTOJA! Vesić najavio strategiju za smanjenje gužvi u gradu!

Beograd

JAVNI PREVOZ FUNKCIONISAĆE BEZ ZASTOJA! Vesić najavio strategiju za smanjenje gužvi u gradu!

Podeli vest

Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić izjavio je danas gostujući u Jutarnjem programu Studija B da grad priprema strategiju kako bi se omogućilo da javni prevoz funkcioniše bez zastoja

– Prva mera koja se već primenjuje od 1. decembra je zabrana dostave robe u maloprodajne objekte od 7 do 20 sati, jer smo tako oslobodili žute trake, zaustavne trake i tramvajske šine od vozila koja su se tu zaustavljala i tako pravila nered i haos u saobraćaju. Ovu meru poštuju najveći distributeri tako da smo juče ispisali manje od 50 prekršajnih naloga od 700 rešenja za dostavljanje robe, koliko ih je grad izdao. Tu i tamo nađemo nekog distributera, uglavnom iz unutrašnjosti, koji pokušava da izigra odluku, ali građani već mogu da vide da su ulice prohodnije zbog toga što nema dostavnih vozila – rekao je Vesić. 

On je dodao da je sledeća mera, koja stupa na snagu tokom januara, napredna tehnologija koju grad već implementira, a koja će omogućiti da se potpuno eliminiše zaustavljanje bahatih vozača na pešačkim prelazima, žutim trakama – čuvena „četiri migavca”.  

– O tome kako će izgledati ta vrsta kontrole obavestićemo javnost neposredno pred njeno uvođenje. Ono što mogu da obećam jeste da će građani biti zadovoljni i da više niko neće trpeti teror bahatih vozača koji zauzimaju ulice i trotoare, parkiraju gde i kako ko stigne. U Beogradu će se znati red i mirni građani će biti zaštićeni – poručio je zamenik gradonačelnika Beograda.

NASTAVLJA SE IZGRADNJA SOCIJALNIH STANOVA! Stojčić: Još 750 stanova za izbeglice gradiće se u Ovči!

 

Kako je naveo, poslednji set mera za bolju prohodnost javnog prevoza utvrđuje se strategijom koja je upravo u izradi.  

– U pripremi ove strategije učestvuju prevoznici, Saobraćajna policija i Komunalna milicija, sekretarijati za javni prevoz i saobraćaj, kao i saobraćajni stručnjaci. Ova strategija podrazumeva uvođenje novih žutih traka, od kojih će neke u toj funkciji biti 24 sata, a neke samo u špicevima. Takođe će biti omogućeno da pojedinim ulicama ide samo javni prevoz, po uzoru na Njujork, kao i pokrivanje svih žutih traka kamerama. Biće ubrzana i zamena semafora na preko 300 raskrsnica u gradu, semaforima koji će režim rada automatski prilagođavati gustini saobraćaja i na kojima će tramvaji imati prioritet. Strategija obuhvata tender za javno-privatno partnerstvo za rečni javni saobraćaj sa izgradnjom pristana, u toku je tender za javne bicikle, a planiramo i izgradnju 120 kilometara biciklističkih staza u naredne četiri godine – najavio je neke od mera Goran Vesić.

On je dodao da je sada jasno da su saobraćajne gužve u špicevima u Beogradu posledica povećanog broja automobila koji postojeća saobraćajna infrastruktura ne može da primi, a ne radova, kako su govorile neznalice. 

– Ovo je treća godina kako se u Beogradu svakog meseca registruje oko četiri hiljade automobila, što je oko pedeset hiljada godišnje ili preko 150 hiljada za ove tri godine. U Beogradu na jednu porodicu već dolazi 1,7 automobila. To je posledica rasta životnog standarda. Zato završavamo obilaznicu oko Beograda, sledeće godine ubrzano radimo na unutrašnjoj obilaznici koja povezuje dva mosta, sadašnji Most na Adi i budući most na Adi Huji. Radimo novi most na mestu Starog savskog mosta, koji će rasteriti Brankov most i Gazelu, kao i dva tunela – jedan ispod starog dela grada, koji će povezati Savu i Dunav, i Topčiderski tunel. I naravno, naš najvažniji projekat je metro, čija izgradnja treba da počne do kraja sledeće godine. To je onaj metro koji je bivši gradonačelnik Beograda obećavao svake godine od 2008. do 2012. i nikada nije ništa uradio. Kada metro bude završen (za prve dve linije će trebati do sedam godina), oko 25 odsto sadašnjeg saobraćaja spustiće se ispod zemlje i naravno biće manjih gužvi. Beogradu je metro potreban, jer naš grad nezvanično ima već više od dva miliona stanovnika – istakao je Vesić.

VESIĆ NA FEJSBUKU: Rok za plaćanje računa za Infostan do 20. decembra!

 

On je posebno naglasio da nema nijednog glavnog grada u Evropi te veličine čiji je osnovni podstistem javnog saobraćaja autobuski podstistem. Svuda je to šinski podsistem, a autobuski služi samo za dopunu.  

– Zato mi gradimo metro, širimo mrežu BG voza i planiramo širenje tramvajske mreže planom generalne regulicije šinskih sistema, koji je trenutno u izradi. Ove godine smo liniju BG voza produžili do Mladenovca, za nekoliko dana BG voz će biti produžen do Lazarevca i Barajeva, a u narednoj godini i do Pančeva. Ovo su sve vekovni infrastrukturni projekti koje Beograd najzad ostvaruje, a koji su decenijama stajali u fiokama i koje niko pre nas nije ni pokušao da realizuje – poručio je Goran Vesić.


Tagovi:

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

Izbori 2024

Vesti

TV

Zapad ne dozvoljava temu NATO agresije na Jugoslaviju! Plaše se da se suoče sa istinom u vezi sa njom!
Live TV

Zapad ne dozvoljava temu NATO agresije na Jugoslaviju! Plaše se da se suoče sa istinom u vezi sa njom!

Savet bezbednosti Ujedinjenih nacija (SB UN) večeras još jednom nije prihvatio da raspravlja o NATO agresiji na Jugoslaviju pošto za predloženi dnevni red nije glasao dovoljan broj članica tog tela. Kao i na sednici SB UN 25. marta, i na večerašnjoj, ponovo zakazanoj na zahtev Rusije, Francuska je zatražila takozvano proceduralno glasanje o dnevnom redu. Za dnevni red, odnosno raspravu o NATO agresiji na Jugoslaviju 1999. godine, večeras je glasalo šest od 15 članica Saveta bezbednosti, dok je ostalih devet bilo uzdržano. Za usvajanje dnevnog reda bilo je potrebno devet glasova. Ovu odluku, u emisiji "Info veče" Informer TV, komentarisali su analitičari Veljko Jovanović i Luka Stajić, kao i Nebojša Obrknežev iz Ruske stranke.

28.03.2024

23:01

Napad u Moskvi je pokušaj državnog udara! Pitanje je dana kad će ukrajinska vojska kapitulirati, zato je potrebno da se Rusija destabilizuje iznutra! (VIDEO)
Live TV

Napad u Moskvi je pokušaj državnog udara! Pitanje je dana kad će ukrajinska vojska kapitulirati, zato je potrebno da se Rusija destabilizuje iznutra! (VIDEO)

Goran Petronijević, advokat, Nikola Jović, politikolog, prof. dr Aleksandar Lukić sa Instituta za političke studije i akademik prof. dr Dragan Radenović govorili su u emisiji "Info dan" na Informer TV o terorističkom napadu u Moskvi i tome šta on zapravo predstavlja i kako će uticati na budućnost Rusije.

28.03.2024

18:01

JOŠ TV VESTI

Hronika

"Laže da ga je Vuk pretukao": Na suđenju Đuri Nikoliću za ubistvo u Jakovu svedočila majka žrtve
Hronika

"Laže da ga je Vuk pretukao": Na suđenju Đuri Nikoliću za ubistvo u Jakovu svedočila majka žrtve

Bila sam u dvorištu Novakovića, u tu kuću je udata moja ćerka i bavila sam se decom. Čula sam da je došao Milan Nikolić i udario mog sina Vuka sa obe šake. Nisam videla, ali sam čula tada šta se desilo. Milan mu je zapretio prstom i rekao, "j....u ti majku", a Vuk mu je odgovorio, "ti da j...š moju Draganu. Milan je mali čovek, ali je poskočio i sa obe šake udario Vuka. To su snimile kamere.

28.03.2024

18:01

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set