• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: Blic

24.02.2020

08:54

BUS PLUS SE UKIDA NA JESEN? Ističe ugovor, evo koje su MOGUĆNOSTI ZA NAPLAĆIVANJE KARATA U BUDUĆNOSTI

Beograd

BUS PLUS SE UKIDA NA JESEN? Ističe ugovor, evo koje su MOGUĆNOSTI ZA NAPLAĆIVANJE KARATA U BUDUĆNOSTI

Podeli vest

Ugovor sa "Bus plusom" ističe na jesen, a još se ne zna kako će karte naplaćivati u budućnosti.

Prema najavama čelnika prestonice, Grad Beograd će u maju ili junu raspisati tender za izbor budućeg partnera, a prethodno će Saobraćajni fakultet izraditi studiju koja bi trebalo da definiše šta će Grad tražiti od njega.

Saradnja Grada Beograda sa konzorcijumom na čijem se čelu nalazi firma "Apeks", koja je osmislila sadašnji sistem naplate karata, ističe početkom jeseni, ali nije nemoguće da, uprkos raznim nesuglasicama, bude i nastavljena pod nekim drugim uslovima.

Desetogodišnji ugovor stupio je zvanično na snagu 1. februara 2012. godine, ali je potpisan u septembru 2010, tako da prestaje u istom mesecu 2020. U međuvremenu, ugovor je osvežen sa čak šest aneksa, od kojih je poslednji parafiran u septembru 2015.

Sistem koji kod nas nosi ime "Bus plus" izradila je turska firma "Kenkart" iz Istambula, ali je vlasnik domaća kompanija "Apeks" sa direktorom Veljkom Vlahovićem na čelu.

Privatni partner je, kako je obelodanjeno još 2012. godine, uložio opremu i softver vredne 12,15 miliona evra bez PDV-a, a zauzvrat je dobio pravo da, na osnovu ugovora, svakog meseca inkasira 8,53 odsto prihoda od prodatih karata.

Foto: Tanjug

 

Pre "Bus plusa" postojao je jedan zastareo i veoma problematičan sistem koji je bio podležan raznim mahinacijama. Podsetimo, tada su u vozilima bile papirne karte koje su se često cepale, a mesečne markice su se preprodavale "iza ćoška".

Dobili smo moderne plastične karte, na stanicama su se pojavili displej ekrani koji pokazuju kada stižu vozila, a to isto je moguće saznati i putem besplatne aplikacije ili slanjem SMS-ova.

Najveći problem je što je privatnik preuzeo i obavezu organizovanja kontrolora, što nije baš uspešno radio. Mnogima nije bilo po volji što im je svakog meseca pripadalo 8,53 odsto prihoda od prodatih karata.

Osim pretplate na godišnjem, mesečnom i dnevnom nivou, uvedene su opcije da kartu možete platiti putem pametnih telefona ili platnih kartica.

Grad Beograd je imao mogućnost da i pre isteka raskine ugovor sa "Apeksom". Grad je 2016. mogao da raskine ugovor i otkupi sistem za 5,6 miliona evra, 2017. za 4,6 miliona, 2018. za 2,4 miliona, a u 2019. koja je osma godina eksploatacije sistema za "samo" milion evra.

Zamenik gradonačelnika Goran Vesić najavio je da će krajem maja ili početkom juna biti raspisan tender za izbor budućeg partnera u naplati karata za prevoz. 

- Iza sebe imamo desetogodišnje iskustvo. Znamo šta mozemo da tražimo i šta možemo da promenimo, tako da će ti uslovi biti drugačiji od onih pre desetak godina - naveo je Vesić.

 


Tagovi:

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
boki

pre 4 godine

Dok su u vozilima bili kondukteri naplata karata je bila daleko bolja.Em više para za prevoznika em zaposleni ljudi.E, a onda je palo na pamet nekom da izvlaci pare i da uzima 8,3% od prodatih karata i tada je nastao problem.Evo ja, najveci zagovornik obaveznog plaćanja prevoza od kada je naplata počela preko apexa podržavao sam svakoga ko neplati kartu.

Saradžogla

pre 4 godine

Распитао сам се там' ди треба.БУС ПЛУС остаје и даље!

Sudija

pre 4 godine

Taj ko je napisao ovaj text nije iz Bgd ili nije koristio GSP...... "na stajalištima se pojavili displeji za info o pristizanju vozila"....... od preko hiljadu stajališta-koliko "komada" ste instalirali (nisu pečurke da se "pojave' kako ste naveli)....i koliko puta nisu i tih par komada u funkciji? Treba platiti uslugu prevoza !!!! Često tu uslugu koju sam platio nisam dobio......

sledeća vest

Izbori 2024

Vesti

TV

Šta se krije iza jezivog projekta "Lavanda"? Veštačka inteligencija napravljena zato da ubija! (VIDEO)
Live TV

Šta se krije iza jezivog projekta "Lavanda"? Veštačka inteligencija napravljena zato da ubija! (VIDEO)

Gost "Info dana" bio je analitičar Saša Borojević. On je govorio o tome na koji način su povezani svi ratovi koji se trenutno rasplamsavaju po celom svetu. Evo kakve veze ima Balkan i Srbija sa projektima velikih sila. Uživo u program, putem vajber linka, uključio se i Dževad Galijašević, stručnjak za terorizam koji je komentarisao kompleksne odnose između Amerike i Izraela.

19.04.2024

17:55

JOŠ TV VESTI

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set