GRADSKI PREVOZ ĆE SE ODVIJATI U ČETIRI FAZE? Mesta za stajanje moraju biti obeležena, ulazak samo sa zaštitom opremom, a kontrolori će UVEK BITI U VOZILIMA!

TANJUG/ EDIB TAHIROVIC/ nr

09:02 Beograd 2

Informer | 28. 04. 2020.

GRADSKI PREVOZ ĆE SE ODVIJATI U ČETIRI FAZE? Mesta za stajanje moraju biti obeležena, ulazak samo sa zaštitom opremom, a kontrolori će UVEK BITI U VOZILIMA!

Institut za javno zdravlje Srbije Dr Milan Jovanović Batut i Gradski zavod za javno zdravlje dali su predlog da javni gradski prevoz u Beogradu bude dostupan u četiri faze, tj. po prioritetima. O tome će konačnu odluku doneti Vlada Republike Srbije.

U prvoj grupi su zaposleni, u drugoj studenti i đaci, treću čine nezaposleni, turisti i ostali dok su u četvrtoj penzioneri. Trajanje svake faze biće utvrđeno na osnovu preporuka nadležnih zdravstvenih službi, posle dobijene saglasnosti Kriznog štaba.

Zahtevi za meru prevencije kako bi se sprečilo širenje virusa su mnogobrojni, a podrazumevaju da:

* Vozači JGP obavezno moraju da nose ličnu zaštitnu opremu, odnosno, masku i rukavice dok upravljaju autobusom, tramvajem ili trolejbusom.

* Redari i kontrolori, takođe moraju da nose masku i rukavice ali i vizire.

* Vozačeva kabina biće razdvojena plastičnom ili providnom pregradom od putničkog dela vozila.

- Usluge JGP mogu koristiti samo osobe koje nose masku i rukavice, a putnicima koja nepravilno koriste zaštitnu opremu neće biti dozvoljen ulazak.

* Ulazak putnika u vozilo biće moguć samo na prednjim ili zadnjim vratima, s tim što se autobus, tramvaj ili trolejbus mora vidljivo obeležiti i sa spoljne i sa unutrašnje strane kako bi se znalo koja vrata služe za ulaz, odnosno izlaz.

Tanjug

* U unutrašnjosti vozila mora biti jasno obeležen pravac kretanja putnika, od ulaza ka izlazu.

- Na ulaznim vratima mora biti redar koji će kontrolisati da li putnici ulaze noseći zaštitnu opremu. Oni će da daju uputstva o ponašanju tokom vožnje, proveravaće da li su karte validirane, i vodiće računa o bezbednosti putnika i vozača.

* Sedišta moraju biti vidljivo obeležena sa uspostavljenim razmakom, koji omogućava fizičku distancu od dva metra između putnika. To znači da će na duplim sedištima biti samo jedan putnik, dok će u vertikalnoj liniji biti popunjeno svako drugo mesto za sedenje.

* Mesta za stajanje u vozilu moraju biti vidljivo obeležena, tako da se poštuje preporučena fizička distanca od minimum dva metra između putnika.

* Vozilo se obavezno mora dezinfikovati pre prvog polaska i nakon poslednjeg polaska, a po mogućstvu i u toku radnog dana. Posebnu pažnju treba obratiti na vozačevu kabinu i rukohvate, validatore i druge predmete koji se često dodiruju.

* Pre i posle svake pojedinačne vožnje, vozilo se mora provetriti prirodnom ventilacijom, otvaranjem svih prozora. Ukoliko vremenske prilike budu dozvolile, poželjno je da prozori budu otvoreni i tokom vožnje. Ne preporučuje se centralizovan način klimatizacije, osim u onim vozilima u kojima prozori ne mogu da se otvore. U slučaju da su prozori blokirani, vozač je dužan da ih odblokira.

* Na stajalištima moraju biti vidno istaknuta pravila ponašanja u vozilu, kao i mesta za stajanje putnika na stajalištu zbog formiranja reda kojim se obezbeđuje fizička distanca.



john

28.04.2020. 09:31

karte jos ne mozete kupiti,busevi ce voziti samo po 2 lica ,sofer i ridza,



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]