Evo koga će najviše pogoditi novi zakon o saobraćaju... STOP ZA BAHATE KLINCE U BESNIM MAŠINAMA!

Public

14:59 Društvo 7

novosti.rs/informer.rs | 28. 10. 2016.

Evo koga će najviše pogoditi novi zakon o saobraćaju... STOP ZA BAHATE KLINCE U BESNIM MAŠINAMA!

Novi predlog izmena i dopuna Zakona o saobraćaju Srbije, koji bi trebalo da stupi na snagu 1. januara naredne godine predviđa da vozači koji prvi put polože vozački ispit, dobijaju probnu vozačku dozvolu kojom im se ograničava upravljanje automobilom snage jače od 80 kilovata (107,28 konjskih snaga). Ovakva dozvola važiće dve godine za one koji su navršili 19 godina, odnosno do 21. godine ukoliko su mlađi od 19 godina

 

 - Sin mi upravo završava obuku, a kada položi neće smeti da vozi porodični "hjundai tuson", koji ima 1.600 kubika i 132 KS i koji je, po mom mišljenju, mnogo bezbedniji od automobila koji su mu dozvoljeni - požalio se redakciji "Novosti" Milan Stanimirović iz Beograda.

- Sad treba da kupi neki krš za dve hiljade evra i da vozi. Gde je tu logika! I koja sada porodica može sebi da priušti više automobila?

Uvoznici i prodavci polovnih vozila kažu da je već povećana tražnja za vozilima koja mogu da voze početnici.

- Posle prvih informacija o promeni zakona primetno je veće interesovanje kupaca za snagu motora vozila. Raspituju se koja vozila ispunjavaju taj uslov od 80 KV. Veća potražnja će verovatno podići i cenu za 300-400 evra - reklo je nekoliko dilera.

Kupci se čak i kod uvoznika novih automobila trenutno više raspituju za snagu motora nego za kubikažu vozila. Ovo, kažu, ne bi trebalo da utiče na cene.

- Mi smo predlagali da bude odnos 57 KV po toni vozila, ali je MUP prelomio da bude 80 KV ograničenje po vozilu. Teško je naći idealno rešenje, ali ograničenje mora da postoji  - kaže Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja Srbije i dodaje:

 

 

S obzirom na to da je cela priča pokrenuta posle nesreće u kojoj je mlad vozač sa drugarima uleteo u BMV-u u Dunav, početnik će morati da pored sebe u automobilu ima i pratioca koji je najmanje pet godina vozač, neće smeti da vozi u periodu od 23 do 6 časova i neće smeti da ima ni trunke alkohola u krvi.

Na auto-putu ne sme da pređe brzinu od 110 km na čas, a na ostalim putevima sme da vozi do 90 odsto od propisane maksimalne brzine.

- Sve države EU imaju ograničenje za mlade vozače i to je dalo rezultate. Smatram da je najvažnije sačuvati živote i da je bilo nužno nešto promeniti - kaže Okanović.

Okanović kaže da je odredba o oduzimanju vozila vozačima koji imaju više od dva promila alkohola u krvi, za razliku od srpske javnosti, u Hrvatskoj izazvala pozitivne reakcije.



Aleksandar

28.10.2016. 15:38

Sta to vredi kada nema ko da im objasni pravila ponasanja za volanom.


kiza

28.10.2016. 16:04

Treba uvesti jos strozije propise. To sto skolarci puni adrenalina nece moci da divljaju mislim da je u potpunosti u redu


zimzelen

28.10.2016. 16:11

Okanovicu samire idi u bosnu.Znaci do 21 god.starosti mora imat svoju krntiju ne smije sjest u ocevo auto I mora imat pored sebe suvozaca koji vozi vise od 5 god.podje na poso pa povede oca sa sobom on ostaje na poslu a otac pjesice kuci,pa kada treba kuci mora otac doci pjesice da bi sin imo suvozaca.Dali moze tom neko nesto dokazati sta rade.Zivite od naroda a ... ga.Sada morate imat vise auta pred kucom jer ne sme svako sjest u ocevo auto ili obrnuto.


KoleM

28.10.2016. 16:39

Kad diletanti prave zakone. Ima sličan zakon u Kanadi ali nije isti, pogrešno su prepisali. Mladima je I sada teško da nađu posao a sad će im dozvola biti bezvredna do 21. U Kanadi ima dozvola G1 gde mora voziti sa nekim koji ima iskustva ali poenta je da vas on obučava jer ne morate da idete u auto škole. Ali zato kad naprave prekršaj osiguranje raste drastično.


Ljubo

28.10.2016. 17:50

Kazna i osiguranje ( koje mora biti obavezno)regulisu ponasanje u saobracaju u vecini slucajeva ...posle svakog prekrsaja....kazne uvecavati ,osiguranje povecavati ,...pa ako ti se isplati gubiti novac i poene koji su pred oduzimanje vozacke izvoli druze...nikada se ne moze iskorijeniti 100% bahatost i ludost medju vozacima..ali moze drasticno smanjiti i potrebno je ,mi sa nasim mentalitetom smo dobro sklop...


bogster

28.10.2016. 23:30

Gluposti, ako je Zakon donet na osnovu tupave Mihajlovićke i njenog vidjenja saobraćajke kad su oni momci upali u Dunav. Pa pre neki dan u Zrenjaninu u kanal je upao profesionalac i nastradao. Prevencija Gospodo. Policiju naterati da radi svoj posao naročito petkom i subotom, da budu manje korumpirani i to je to. Inače ove Zakone donose ljudi koji nemaju mozga, ako je neko normalan može i 150 ks da vozi, a bahati i ne vaspitani će se ubijati i na rolšuama.


XXL

29.10.2016. 09:19

Ovome je bitnije da je njegov sin bezbedan u njegovom autu, a to što po putu i ulici "razgrće" automobile i pešake to ga ne zanima nek' se Oni snalaze za svoju bezbednost. Na kraju smanjiti još manje konjskih snaga dovoljno im je i do 6o, a vožnju im ograničiti 'ajd do 100km/h dok bi sve preko toga trebalo sankcionisati i momentalno im oduzimati dozvolu i poslati ih posle godinu dana na ponovno polaganje - da shvate mladi "napaljenci" šta je adrenalin da im ključa od besa al' da ga kontrolišu. Ovako ćemo ih iz kola izvlačiti kao iz konzerve - sečenjem.


Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]