• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: Tanjug

10.10.2018

13:13

OVO JE KRAJNJA OPOMENA, MOGLO JE BITI 77, A NE 7 MRTVIH! Damir Okanović upozorava nadležne da reaguju zbog čestih nesreća na putevima!

Društvo

OVO JE KRAJNJA OPOMENA, MOGLO JE BITI 77, A NE 7 MRTVIH! Damir Okanović upozorava nadležne da reaguju zbog čestih nesreća na putevima!

Podeli vest

Jučerašnji "crni dan" na putevima u Srbiji je krajnja opomena nadležnima da nešto urade, upozorio je danas Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja

 

- Ovo je krajnja opomena. Sve što se desilo juče može se desiti i danas. Moglo je da se desi da u toj nesreći učestvuje neki autobus pun dece sa rekreativne, pa da umesto sedam bude 77 žrtava. Hajde to da sprečimo, apel nadležnima da se uvede sistem obaveštavanja i upozoravanja - kazao je Okanović za tv Prva.

On je napomenuo da su ti sistemi sve jeftiniji, kao i mobilni telefoni koje koriste svi, a putem kojih bi vozači mogli da budu upozoreni na vreme.

U jučerašnjim lančanim sudarima, koji su se dogodili u oba smera na autoputu, na licu mesta je stradalo sedam osoba, a preko 35 povređeno. U udesima je učestvovalo 40 vozila, među kojima je bilo čak 16 kamiona.

Autoput je bio blokiran u oba smera više sati, na licu mesta su bile brojne ekipe Hitne pomoći, vatrogasaca, Sektora za vanredne situacije, a zvanično, kao uzrok nesreća pominje se gusta magla.

Kasnije se dogodila još jedna nesreća kod Svilajnca u kojoj su četiri osobe poginule zbog nesmotrenog vozača šlepera, koji je potom i priveden.

Okanović je kazao da nije samo magla bila uzrok smanjene vidljivosti na autoputu već i gust dim od paljenja strnjika pokraj autoputa.

Kako je rekao, svi to rade, a zabranjeno je sa bar četiri propisa.

- I prošle nedelje dogodila su se četiri udesa zbog toga. Vatrogasci izlaze na intervencije i rade koliko mogu, ali ima mnogo neprijavljenih slučajeva - istakao je Okanović i dodao da bi, kao trajno rešenje tog problema koje utiče na bezbednost saobraćaja, trebalo da bude takvo da tužulaštvo protiv takvih lica pokreće krivične prijave.

Okanović je naglasio da ljudski faktor jeste uzrok jučerašnjih nesreća, ali ne i jedini.

- Pitanje je šta je država uradila na uspostavljanju sistema za obaveštavanje i upozoravanje vozača na, na primer, maglu - kazao je on i objasnio da tačke za maglu sa strane autoputa nisu dovoljna mera za bezbednost pri magli, jer vozač mora da broji tačke i računa brzinu kretanja vozila.

Trebalo bi da imamo centar za obaveštavanje u okviru kog bi odgovorno lice odredilo gustinu magle i brzinu i obavestilo vozače da oni ne razmišljaju, objasnio je.

Kao drugi, takođe važan problem, Okanović je istakao obuku za vozače u autoškolama koja je potpuno neadekvatna kada je reč o slučajevima guste magle ili nailaženja na neku vanrednu situaciju.

Prema njegovim rečima, polaznici autoškola se obučavaju kako da pravilno krenu na uzbrdici kada im je podignuta ručna, dok se na testovima vozačima postavljaju "glupa pitanja" a ni jedno o ovakvim situacijama.

Niko se dakle, dodao je Okanović, ne obučava šta zaista raditi i kako se ponašati u situaciji kakva se dogodila juče na autoputu, a to je nailazak odjednom na gustu maglu.

Na pitanje šta zaista treba da rade vozači kada naiđu na veoma gustu maglu on je objasnio da bi vozači najpre trebalo da uključe sva četiri pokazivača pravca, puste gas i polako počnu da usporavaju sve do one mere dok ne prilagode svoju brzinu onoj pri kojoj bi bezbedno mogli da se zaustave kada vide prepreku. Od tog trenutka, najbezbednije bi bilo da se vozač skloni s autoputa ali samo na onim mestima koja su za to predviđena, poput parkirališta, pumpi..

Drugim rečima, upozorio je, nemojte nikada naglo kočiti i zaustavljati vozilo na autoputu.

U takvim slučajevima, skoro sasvim sigurno možete stradati, jer će na vas naleteti neko.

Ukoliko se i desi da vozač zaustavi vozilo u gustoj magli na autoputu, on mora odmah da izađe iz vozila, udalji se od njega, ali i od autoputa jer ako ostane blizu vozila i tu mu preti opasnost. Jer, kako je objasnio Okanović, kada na vozilo naleti šleper, tu spasa nema.


Tagovi:

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
Svi komentari
Igor

pre 5 godina

Uzas za izginule i povredjene ljude ali ovaj ga stalno nesto tupi!

Bane

pre 5 godina

Okanoviću, važno je praviti budalaštine kao: pojasevi, svetla po danu, idiotske tehničke preglede itd. a pod plaštom bezbednosti saobraćaja. Sve vaše mere služe za drpanje novca a, bezbednost je na nuli kao i strunost nabedjenih stručnjaka kao što ste vi.

Mirko

pre 5 godina

Umesto da ulozite pare u prevenciju, sistem obavestavanja, upozorenja kod pojave iznenadne opasnosti na putu vi ulazete pare u merenje prosecne brzine, radare koji mere brzinu na mestima koja nisu bezbednosno ugrozena. Na presretace koji se lepe vozacima u rep i guraju ih u prekrsaj. Drzite se i dalje "nulte tolerancije" kod merenja brzine. Nulta tolerancija je zlo i odgovorna je za mnoge lose stvari u saobracaju. Sve se vrti oko punjenja budzeta, bezbednost je deveta rupa na svirali. A kod konkretnog slucaja; niko ne reaguje isto prilikom uletanja u zid magle. Tu je nesreca predprogramirana. Upravitelj puta i saobracajna policija moraju u ovakvim slucajevima preventivno da reaguju i sprece ovakve uzase.

bdsu

pre 5 godina

Stvarno je ova individua preterala sa svojim pametovanjem. Svi su duduci za volanom samo on zna sve. Idi čoveće radi nešto što ti pasuje.

Izbori 2024

TV

Šta se krije iza jezivog projekta "Lavanda"? Veštačka inteligencija napravljena zato da ubija! (VIDEO)
Live TV

Šta se krije iza jezivog projekta "Lavanda"? Veštačka inteligencija napravljena zato da ubija! (VIDEO)

Gost "Info dana" bio je analitičar Saša Borojević. On je govorio o tome na koji način su povezani svi ratovi koji se trenutno rasplamsavaju po celom svetu. Evo kakve veze ima Balkan i Srbija sa projektima velikih sila. Uživo u program, putem vajber linka, uključio se i Dževad Galijašević, stručnjak za terorizam koji je komentarisao kompleksne odnose između Amerike i Izraela.

19.04.2024

17:55

Mnogo je nelogičnosti u slučaju ubijene Danke Ilić! Zašto ubice neće da kažu gde je telo? (VIDEO)
Live TV

Mnogo je nelogičnosti u slučaju ubijene Danke Ilić! Zašto ubice neće da kažu gde je telo? (VIDEO)

Mnogo je nelogičnosti u slučaju ubistva Danke Ilić. Osumnjičeni za ubistvo od samog početka pokazuju vrlo neobično ponašanje. O tome šta je sve neobično u ovom slučaju, u emisiji "Info dan" govorile su Maja Jovanović iz Biroa za borbu protiv trgovine decom i psihološkinja Katarina Matić. Uživo u program javila se i novinarka Informera Vesna Jović sa najnovijim informacijama iz okoline Bora.

19.04.2024

16:35

JOŠ TV VESTI

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set

Srbija