• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: Srbijadanas/B92

03.01.2019

15:05 >> 15:13

SRBIJA SPREMILA PET MILIJARDI EVRA ZA ČETIRI AUTO-PUTA: Prioriteti su oni za Rumuniju, BiH, Crnu Goru, Albaniju...

Društvo

SRBIJA SPREMILA PET MILIJARDI EVRA ZA ČETIRI AUTO-PUTA: Prioriteti su oni za Rumuniju, BiH, Crnu Goru, Albaniju...

Podeli vest

Srbija od 2019. godine ulazi u novi investicioni ciklus koji podrazumeva ulaganje i početak izgradnje bar četiri nova auto-puta

Srbija se priprema da u 2019. godini otvori potpuno novo poglavlje i rad na izgradnji auto-puteva ka Rumuniji, BiH, Crnoj Gori, Albaniji, ali i onaj koji će poprečno povezati dva postojeća auto-puta u centralnoj Srbiji.

Govoreći o planovima i novom investicionom ciklusu koji će pokrenuti Ministarstvo građevinarstva u vrednosti od pet milijardi evra, prvi čovek Koridora Srbije Zoran Babić nedavno je najavio da je reč o velikog broju projekata koji će biti završeni u narednih pet do sedam godina.

U tom paketu su nastavak Koridora 11, od Požege do Boljara na granici sa Crnom Gorom, u dužini od 107 kilometara, čija izgradnja se procenjuje na između 1,8 milijardi i dve milijarde evra.

Milutin Ignjatović, generalni direktor Saobraćajnog instituta CIP, ocenio je da po geološkoj građi i topografiji reč o najtežoj deonici na kojoj je projektovan 51 tunel, oko 100 mostova i oko 20 podvožnjaka i nadvožnjaka.

Prema rečima Ignjatovića, projektovanje deonice od Požege preko Ivanjice do Boljara, može da počne tek kada se izvrše brojna terenska istraživanja: geodetska snimanja, geološka istražna bušenja, laboratorijsko-geomehanička ispitivanja... 

- Prema mom mišljenju, to će biti 2020. godine, dok gradnja može da počne u 2021. godini - rekao je Ignjatović.

Sledeći na spisku auto-puteva je tzv. Moravski koridor, to jest autoput Pojate - Preljina u dužini oko 110 kilometara koji će povezati Koridore 10 i 11, više od pola miliona stanovnika i oko 21.000 aktivnih preduzeća, kao i desetak privrednih zona, turistička i kulturna mesta.

Vrednost tog auto-puta, koji zbog terena na kojem će se graditi ne bi trebalo da predstavlja veći problem, procenjuje se na oko 800 miliona evra. Iz resornog ministarstva su najavili da je za izgradnju deonice koja će povezivati Čačak, Kraljevo - Trstenik - Ćićevac - Pojate zainteresovana američka kompanija Behtel.

KOMANDANT OVK POBEGAO posle poziva SPECIJALNOG SUDA ZA RATNE ZLOČINE! Na tapetu još 10 šefova terorista!

Bilo je najava da će ugovor biti potpisan do kraja 2018. što se ipak nije dogodilo.

Krajem godine je, međutim, potpisan komercijalni ugovor sa turskom kompanijom "Tašjapi" za projektovanje i izgradnju dela auto-puta Beograd-Sarajevo u vrednosti od 250 miliona evra. Očekuje se da u 2019. bude potpisan finansijski ugovor, a početkom 2020. godine izgradnja autoputa.

Autoput Beograd-Sarajevo gradiće se u dve trase koje na teritoriji Srbije obuhvataju deonice Sremska Rača - Kuzmin, dužine oko 17 kilometara i Požega-Užice-Kotroman, dužine oko 60 kilometara.

Ukupna vrednost izgradnje obe deonice na teritoriji Srbije je oko 1,05 milijardi evra, od čega je oko 220 miliona evra vrednost deonice Sremska Rača - Kuzmin, a oko 830 miliona evra deonica Požega-Kotroman.

Autoput Beograd-Sarajevo je prvi autoput koji će direktno povezati Srbiju i BiH, kao i Srbiju sa Republikom Srpskom, a od velikog je značaja i za povezivanje u regionu. 

SRBI U EVROPSKIM ZATVORIMA, STARI I BOLESNI - NAJTEŽE MARTIĆU: Ovako izgleda haška pravda za one koji su nekako preživeli suđenje!

U okviru investicionog paketa od pet milijardi evra je i izgradnja Koridora mira. Najava je da će se prvo graditi deonica od oko 30 kilometara od Niša do Pločnika i u prvoj fazi će biti izgrađen poluautoput, čija je vrednost oko 200 miliona evra.

Plan je da se gradi i brza saobraćajnica od Novog Sada do Rume i kasnije dalje do Šapca i Loznice, kao i brze saobraćajnice od Beograda do Zrenjanina i od Zrenjanina do Novog Sada.

Za izgradnju autoputa od Beograda do Zrenjanina zainteresovana je kineska kompanija Šandong.

- Saradnja Srbije i Kine u oblasti infrastrukture traje već dugo, a svi projekti koje zajednički realizujemo rade se efikasno i mogu da budu primer mnogim drugim ulagačima u Srbiji - rečeno je iz resornog ministarstva.

Prioritet u ovoj fazi realizacije novog projekta da se pripremi kompletna projektno-tehnička dokumentacija, a da će se u narednom periodu razgovarati i o modelima finansiranja izgradnje auto-puta Beograd-Zrenjanin.

Projekat izgradnje novog auto-puta kroz Vojvodinu, dužine oko 66 kilometara, omogućiće spajanje Beograda, odnosno Borče i Zrenjanina, i doprineće uspešnoj realizaciji započetih investicija i privlačenju novih u Zrenjaninu i Banatu.

Izgradnju auto-puta Beograd-Temišvar aktuelizovao je predsednik Srbije Aleksandar Vučić poslednjih dana 2018. godine kada je kazao da je tokom razgovora sa premijerima Grčke, Bugarske i Rumunije u Beogradu razmatrano i to pitanje.

HEBRANG OD SRBIJE TRAŽI 300 MILIJARDI RATNE ŠTETE I IZBACIVANJE ĆIRILICE IZ UPOTREBE: Lud za sve pare ili se najeo bunike!

On je izrazio zadovoljstvo što je Rumunija nedavno pokrenula izradu vizibiliti studije za taj projekat. 

- Verujemo da, ako donesu odluku, bez obzira da li će se odlučiti za javno-privatno partnerstvo, finansiranje iz budžeta ili fondova, možemo da krenemo u izgradnju koridora važnog za Srbiju - rekao je Vučić.

Reč je o auto-putu o kojem se progovori svaki put prilikom susreta državnika obe zemlje, ali do sada nije bilo konkretnijih dogovora. Svojevremeno su iz Beograda stizali navodi da Rumuni nisu bili zainteresovani, dok je tamošnja štampa objavila da je za zastoj na tom projektu odgovorna zvanična Srbija.

STOLTENBERG ŽALI ZBOG VOJSKE KOSOVA - tvrdi da NATO poštuje SRBIJU i njenu politiku VOJNE NEUTRALNOSTI!

Svi nabrojani projekti su trenutno u različitim nivoima izrade projektno - tehničke dokumentacije i tek će se razmatrati modeli finansiranja.


Tagovi:

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
Svi komentari
Ko

pre 5 godina

Da li moze neko da mi objasni kako se neki prosek od recimo 12000 vozila na putu Novi sad Ruma ne kvalifikuje za autoput, manji vam je prosek na Koridoru 11 pa gradite autoput, kako se to nekome ne isplati?

njegos

pre 5 godina

deonica auto-puta od pozege do crne gore, mora se posmatrati iz politickog i ekonomskog ugla odvojeno. politikom gledano, odnosi crne gore i srbije nisu dobri. crna gora srbiju ne postuje i ponasa se protivno nasim interesima. velicine nasih drzava nisu srazmerne, i dosta ironicno izgleda kako crna gora vodi svoju politiku protiv srbije. sa ekonomskog ugla posmatrano, auto-put crna gora - srbija je jednosmeran put. srbija od tog puta ne dobija nista, jednostavno ne postoji ekonomska opravdanost. na stranu sta bi put znacio za gradjane srbije koji mu gravitiraju. sa druge "bratske" strane ovaj auto-put znaci sve. to je put koji bi odvodio gradjane srbije u crnu goru , turiste doduse paradajiz turiste, a koji bi trosili svoj novac i punili budzet crne gore. evo prilke za interese srbije. ako crna gora ne promeni svoju politiku prema srbiji, nema auto-puta i tacka.

Smrad

pre 5 godina

Bolje da pokrpate ove šta imamo pa da se vozimo ko ljudi

milovan

pre 5 godina

Manite se vise ti crnogoraca.Vidite dasu gori od ustasa i siptara. Neka oni financiraju ako im treba veza prema zapadu.

Koridori

pre 5 godina

A sta je sa istocnom Srbijom,Negotin,Zajecar,Kladovo?I kada ce se napraviti most na Velkoj Moravi kod Svilajnca,gde na starom prolazi pruga i voz i gde se nemogu vozila razmimoilaziti?

Saradžogla

pre 5 godina

Нисте у интересу лобија босанских срба који полако потпуно освајају Србију!

Nikola

pre 5 godina

Autoput prema Albaniji? Da nam brze dodju jel? Nisam nesto primetio da imamo nesto dosta nasih ljudi tamo te nam treba pobvezivanje sa tim zlotvorima..

sudija

pre 5 godina

A sta cemo sa nastavkom auto-puta od Veternika do Backe Palanke i mostom izmedju Celareva i Nestina. Gradimo svuda okolo a u Srbiji haos sa putevima.

Čika Veljo

pre 5 godina

Behtel je američka kompanija čiji je vlasnik porodica Buš. Da ista ona koja je bombardovala sve živo i preko Svjetske banke zadužuje male države i pravi od njih moderne kolonije. Pa ko je EHM Behtela u Srbiji i za koga Vučić radi

boca

pre 4 godine

Aman z a aman,pa kada počinje gradnja moravskog koridora.Bar od Pojata do Kruševca jer je zemlja davno otkupljena.PROVERENO.i TO PRE DOLASKA sns NA VLAST

Izbori 2024

TV

Šta se krije iza jezivog projekta "Lavanda"? Veštačka inteligencija napravljena zato da ubija! (VIDEO)
Live TV

Šta se krije iza jezivog projekta "Lavanda"? Veštačka inteligencija napravljena zato da ubija! (VIDEO)

Gost "Info dana" bio je analitičar Saša Borojević. On je govorio o tome na koji način su povezani svi ratovi koji se trenutno rasplamsavaju po celom svetu. Evo kakve veze ima Balkan i Srbija sa projektima velikih sila. Uživo u program, putem vajber linka, uključio se i Dževad Galijašević, stručnjak za terorizam koji je komentarisao kompleksne odnose između Amerike i Izraela.

19.04.2024

17:55

JOŠ TV VESTI

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set

Srbija