• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: telegraf.rs

01.02.2019

15:05

ŽESTOK POTRES NA TRŽIŠTU POLOVNIH AUTOMOBILA! Nemci sklanjaju dizelaše sa ulica, GOMILA ĆE IH STIĆI U SRBIJU PO NEČUVENIM CENAMA! Ali, ima jedna velika ZAMKA!

Društvo

ŽESTOK POTRES NA TRŽIŠTU POLOVNIH AUTOMOBILA! Nemci sklanjaju dizelaše sa ulica, GOMILA ĆE IH STIĆI U SRBIJU PO NEČUVENIM CENAMA! Ali, ima jedna velika ZAMKA!

Podeli vest

Nemački Bundestag krajem marta trebalo bi da donese odluku kojom se zabranjuje vožnja automobila na dizel pogon, zbog sve većeg problema sa izduvnim gasovima i zagađenjem

 
Mediji prenose da je dizel već postao nepoželjan u Nemačkoj, zbog čega desetine hiljada nemačkih vozila ciljano završava u srednjoj i istočnoj Evropi. Ako ova odluka postane obavezna na teritoriji cele države, u Srbiji bi mogao da završi veliki broj ovih dizelaša. Međutim, istovremeno to znači da će u jednom momentu, kad se "zalihe" potroše, biti nemoguće uvesti dizelaša iz Nemačke.

Špigel prenosi kako se polovnih dizelaša želi rešiti sve veći broj vlasnika u Nemačkoj, dok auto kompanije shvataju da ove automobile više neće moći da plasiraju na nemačko tržište.

OTKRIVENA VELIKA PREVARA S POLOVNIM "DIZELAŠIMA"! Umesto na otpadu u Nemačkoj, ZAVRŠAVAJU NA BALKANU!

To znači da će veliki broj ovih vozila završiti na području centralne i jugoistočne Evrope, gde se nalazi i naša zemlja.

U Srbiji, kao i u Hrvatskoj, Poljskoj i Češkoj, još uvek ne postoje zone zaštite životne sredine, pa kupce ne zanima da li automobil zagađuje, već "koliko troši i koliko košta".

- Još uvek vozimo nesmetano i slobodno, bez ikakvih ograničenja - kaže predsednik Saveza prodavača polovnih automobila Petr Prikril iz Češke, koji dodaje da je u prednosti 20 do 30 odsto ekonomičniji dizel.

Foto: Pixabay.com

Prema rečima Slobodana Ćurguza, vlasnika placa automobila u Beogradu, kupce u Srbiji najviše zanima da li su automobili jeftini.

- To znači da su automobili obično stariji i sa više pređenih kilometara - istakao je on.

Srbija je jedna od retkih zemalja u regionu Balkana koja još uvek dozvoljava uvoz vozila Euro3.

Na godišnjem nivou, Srbija uvozi oko 160.000 polovnih vozila. Ako dođe do još većeg uvoza u naredne dve godine, to će dovesti do još većeg zagađenja.

KO VOZI BEZ ZIMSKIH GUMA KAZNA I DO 20.000 DINARA! A ako s letnjim gumama napravite udes - NE GINE VAM ZATVOR!

Na putevima Nemačke prošle godine bilo je 15 miliona dizelaša, a od toga samo 2,7 miliona ima motore sa najnovijim "evro 6" standardom, tako da nas očekuje talas jeftinih vozila sa dizel-motorima sa zapada, naveli su ranije u udruženju uvoznika.

Kako ističe nemački list, u Rumuniji se broj registrovanih dizelaša u 2018. godini povećao za više od 30.000 vozila u odnosu na 2017. U Češkoj se govori o "invaziji" dizelaša: 63 odsto uvezenih polovnih automobila dolazi iz Nemačke, a 60 odsto njih su dizelaši. U Slovačkoj je situacija još gora - 78 posto uvezenih polovnih automobila su dizelaši.

PROSEČNA STAROST VOZILA U SRBIJI 15 GODINA

Prema poslednjim podacima, u Srbiji je prosečna starost automobila 15 godina, a najzastupljenije marke su "folksvagen", "opel" i "reno".

Kada je reč o vrsti goriva, dizel je ubedljivo na prvom mestu pošto je čak 54,99 odsto anketiranih odgovorilo je da vozi automobil sa dizel motorom, pokazalo je istraživanje sajta Polovni automobili.

Foto: Pixabay.com

U anketi, sprovedenoj od februara do septembra prošle godine, učestvovalo je 31.988 registrovanih korisnika sajta koji su naveli da poseduju automobil.

Prema njihovim odgovorima, više od 40 odsto ima vozilo proizvedeno između 2001. i 2005. godine.

U analizi tržišta koju je sajt Polovni automobili uradio za 2017. godinu, takođe, 53 odsto vozača je imalo dizel polovne automobile.

Što se tiče ostalih zemalja, u Rumuniji je prosečna starost automobila 16 godina, u Češkoj i Hrvatskoj oko 14 godina, a u Poljskoj više od 13 godina. Poređenja radi, u Nemačkoj automobili u proseku imaju tek nešto više od devet godina.


Tagovi:

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
Svi komentari
Bojan

pre 5 godina

Na dizel se ore,na plin kuva a na benzin vozi.

Bobi

pre 5 godina

A oni nama mesto za kupovinu ekstra kvalitetnih i vrlo povoljnih automobila, za naš standard najbolji izbor.

Ljubo

pre 5 godina

Ne da smo smetljiste za zapad ,vec mi se trudimo kao niko ,da dokazemo da zapadno go* no mirise ,sve i valja a nase nista .Bednici smo mi Balkanci svi ,to je isti narod samo veroispovest razlicita .Glupo raspolozeni uvek ,na veke vekova .

yastreb

pre 5 godina

Ne razumem kako će se to kod nas povećati zagađenje uvozom relativno novijih dizelaša iz Nemačke? Kod nas je prosek starosti voznog parka 15 godina. Ako se uveze veća količina dizelaša koji su stari između 5 i 10 godina, valjda će se kod nas popraviti situacija i oni krševi od 20 godina završiti u starom gvožđu.

NIKOLAKRAJINALONDON

pre 5 godina

Svaki automobil na dizel koji se ne bude mogao voziti u Njemackoj (ili drugoj evropskoj zemlji) je MANJI zagadjivac nego velika vecina starih automobila koji se danas voze Srbijom. O isoravnosti i sigurnosti da ne govorimo. Tako da po mom misljenju ti automobili bi samo smanjili zagadjenost i povecali sigurnost svih u prometu. u Srbiji.

djuro

pre 5 godina

ala vi lupetate netacne gluposti...ma kako da ne svaba ce za dzabe deli automobile ...zasto nepisete tacne stvari a ne netacne ...kao prvo moze da se vozi e 5 motor i u zasticenim zonama drugo vec je smisljen sistem koji ce se ugradjivati u vozila koja nema e 5 a drzava finansira trece vozila mislim dobra vozila u memackoj su skuplja i to dosta nego u srbiji i svaba nece dobar auto da da za dzabe cetvrto apsolutno nije istina da zona istocne europe nije zasticena i da se kod nas najlakse uvozi auto..u hrvatskoj davanja na auto sa vecim co2 iznose oko 5000 e i cene vozila su daleko vece u bugarskoj se nista negleda nema glupog amss pregleda i takvih gluposti onda poljaci rumuni ukrajinci daleko vise placeju vozila u nemackoj nego srbi ....dajete netacne informacije i vec 2 godine pisete kako ce svaba da poklanja vozila ma kako da ne..vracena vozila u americi volkswagen isplatio zbog varanja sa ci2 ali niko nekaze da su im skinuli od cene novog vozila onoliko koliko je koristenno vozilo..i rezultat..musterija odlazi u salon i kupuje opet novo vozilo a oni staro vozilo par godina brzo prodaju..onda po vasem clanku npr audi a6 2.0tdi 2007 ce svaba da vam pokloni..dragi urednice clanka takav automobil kad je u dobrom stanju je u nemackoj oko 8000e a kod nas 6500..hoce poklonice vam ali mozda za 7000..e to je istina...

Ivan

pre 5 godina

Verovali ili ne, Volkswagen je tokom prošle godine gotovo udvostručio prodaju dizelaša u osobnom programu. Tako je njihov udio skočio s 15 na opet respektabilnih 27%. Udio dizelaša u prodaji Volkswagena je pak toekom 2018. godine skočio za 4-postotna boda, na 43%.

joco

pre 5 godina

pa to je super..koje smece za njih..eee..moji Srbi da samo znate kako su to kvalitetna auta..to Fijat nenapravi za 44 godine naredne..nogom u guzicu da se udaramo....ugradimo dobre katazilatore i juuupi..to ce biti veoma povoljno jer verovatnoca od 85% da to pokriva troskove sama Nemacka..ljudi pa oni su 2018nbili u suficitu 200.000.000.000 eura..tu je 100 miliona ljudi alo bre Srbine pusti filozofiju nego gledaj da prelomis i odlozis trosak..nismo mi ni ekonomski ni tehnoloski ni po broju stanovnika snazni za nesto extra troskove..super..ko nezeli a ti sedi u 1994 golfa benzinca pa se vozaj!!!! Upitajte Srbina koji radi u Mercedesu u Eslingenu ili Rastatu je li to los automobil..ko nije usao u Mercedes u Eslingen kod Stutgarta neka se poklopi usima..oni moraju izbaciti dizel jer njih je 100 miliona a svaki Nemac ima staro auto za zimu i novo za lepo vreme to je bogata narod kao i drzava a mi kad se njima priblizimo shvaticemo Nemce..VELIKO HVALA NEMACKOJ AKO KUPUJEMO AUTOMOBILE DIZEL SA SAVRSENOM OPREMOM ZA SIGURNU I UDOBNU VOZNJU,PA TO JE BAJKA..malo trosi a kvalitet..Danke Nemacka...alo inzinjeri objasnite zalutalim srbima da je ovo 21 vek a da neke drzave imaju standard i uslove i kvalitet..pa ako nemozemo mi daj da pocnemo prepisivati dok nesto nenaucimo!!!!!!!!!

Feniks

pre 5 godina

Koliko znam zabrana se ne odnosi na uopste posedovanje i kretanje sa dizel vozilima! Mislim da vest jednostavno nije potpuna, jer onda bi zabranili i kamionske slepere, sto nije slucaj. Vec ova zabrana se odnosi na gradska podrucija, ili samo na pojedina podrucija tipa centar grada i sl... Tamo ne mozete sa dizelom, pa posto ljudima znaci da sa autom idu u centar, radi komfora svi ce gledati da zamene dizele za benzince. Sa druge strane na zapadu menjaju auto u proseku za 5 god. Ovime ce se samo ubrzati tj. uvecati prodaja novih benzinskih automobila. Povecace se i produkcija ali sada samo benzinaca. Medjutim jel neko razmislja koliko zagadjenje (iz)nosi izrada jednog potpunog novog automobila? Ili koliko se vise zagadi sredina kada se pravi benzin od nafte? JEste samo cemo da gledamo sa preciznim instrumentom na auspuhu putnickog dizel automobila, to je jedino merodavno, a sve drugo da zanemarimo! Zapad je kao i obicno licemeran i samo i uvek u sluzbi racunice velikih korporacija.

mitar tarabic

pre 4 godine

A zašto mi u svemu moramo da budemo veći katolici od Pape? Mislim da ovo što ću napisati podržava većina vozača u Srbiji! " Ako bi se država kao i sve ove agencije koje tako zdušno brinu o našem zdravlju i bezednosti malo konkretnije uključile u popravljanje stzanja životne sredine i bezbednosti ali ne motkom nego konkretnom materijalnom stimulacijom ( subvencije pri nabavci delova bitnih za zaštitu okoline i novih vozila , kao i oslobađanje poreza za ekološka vozila ) mnogi bi to oberučke prihvatili!" Volim i ja da vozim TESLU no trpim !

Izbori 2024

Bora Solunac udario na Đilasa, Ponoša i Miloša Francuza: Teško će objasniti kako to da su uslovi u Beogradu loši, a u Srbiji dobri!
Izbori 2024

Bora Solunac udario na Đilasa, Ponoša i Miloša Francuza: Teško će objasniti kako to da su uslovi u Beogradu loši, a u Srbiji dobri!

Borislav Novaković iz Narodnog pokreta Srbije, poznatiji kao Bora Solunac, rekao je da su sva tri zahteva koja je opozicija imala ispunjena i istakao da će Miloš Jovanović, Zdravko Ponoš i Dragan Đilas teško odbraniti narodu to što u Beogradu bojkotuju izbore jer kažu da ne postoje dobri izborni uslovi, dok u Srbiji izlaze na lokalne izbore.

25.04.2024

09:51

TV

JOŠ TV VESTI

Hronika

Sport

Saigrač lobira za Gildžus Aleksandera: On je MVP!
NBA

Saigrač lobira za Gildžus Aleksandera: On je MVP!

Košarkaši Oklahoma siti Tandera poveli su u prvoj rundi plej-ofa protiv Nju Orleans Pelikansa sa 2:0 na krilima fantastične partije Šej Gildžus Aleksandera, kojeg saigrači smatraju ovogodišnjim najboljim igračem lige (MVP).

25.04.2024

09:50

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set

Srbija