• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: A. Crnomarković

31.05.2019

23:47

U KRAGUJEVCU ĆE SKLAPATI "DAČIJE"?! Pregovori o udruživanju "fijata" i "renoa" velika šansa za fabriku u Šumadiji

Društvo

U KRAGUJEVCU ĆE SKLAPATI "DAČIJE"?! Pregovori o udruživanju "fijata" i "renoa" velika šansa za fabriku u Šumadiji

Podeli vest

Ukoliko se realizuje dogovor o spajanju dva auto-giganta, deo proizvodnje iz "Renoove" fabrike u rumunskom Piteštiju biće izmešten u "Fijatovu" fabriku u Srbiji * Tada bi se u Kragujevcu pravili modeli "sandero", "logan" i "daster"

Pregovori o spajanju "Fijata" i "Renoa" mogli bi da budu velika šansa za fabriku automobila u Kragujevcu! Ukoliko se dva auto-giganta udruže, postoje velike šanse da se deo proizvodnje iz "Renoove" fabrike u rumunskom gradu Piteštiju, gde se proizvode modeli "Dačije", premesti u "Fijatove" pogone u srcu Šumadije.

U tom slučaju, u srpskoj fabrici bi se pravili neki od "Dačijinih" modela "sandero", "logan" i "daster".

Racionalizacija proizvodnje

Prema rečima sagovornika Informera, upućenog u ovaj proces, spajanje "Fijata" i "Renoa" je izvesna stvar, a premeštanje dela proizvodnje iz Piteštija u Kragujevac najlogičniji mogući potez nakon toga.
- Cilj spajanja dva auto-giganta je smanjenje troškova, pregovori su u toku, a kako stvari stoje, biće uspešno privedeni kraju. S obzirom na to da je poenta udruživanja u uštedi, očekuje se i racionalizacija proizvodnje. Fabrika u Piteštiju već ima popunjen, pa čak i premašen kapacitet, jer proizvodi preko 335.000 automobila godišnje, dok fabrika u Kragujevcu ima 70 odsto slobodnih kapaciteta koji mogu da se iskoriste. U "Fijatu" se godišnje pravi 80.000 kola, a moglo bi 300.000. Zato bi ovo bio odličan strateški potez. Jasno je da bi se i "Renou" i "Fijatu" isplatilo da deo proizvodnje "Dačija" premesti iz Rumunije u Srbiju, kaže naš sagovornik.

Reno: Razmatramo ujedinjenje

U srpskom odeljku kompanije "Reno" kažu da su pregovori o spajanju sa "Fijatom" u toku i da od toga zavisi i premeštanje dela proizvodnje iz Rumunije u Srbiju.
- U ovom trenutku jedino možemo da vam potvrdimo da je bord direktora "Renoa" uzeo u razmatranje ponudu FCA grupe i da će javnost blagovremeno biti obaveštena šta je konačna odluka - stoji u kratkom odgovoru Renoa.
Sa druge strane, u "Fijatu" nisu komentarisali naša saznanja.

Predsednik sindikata kragujevačkog "Fijata" Zoran Marković kaže da bi spajanje "Fijata" i "Renoa" bila sjajna stvar za sve radnike fabrike u srcu Šumadije.
- Ako dođe do dogovora ove dve kompanije i još ako počnemo da proizvodimo i "Dačijine" automobile, to će biti zaista fantastično. Na najvećem dobitku bili bismo mi radnici! Imali bismo još posla, a sigurno bi se otvorila i nova radna mesta. Uz to, takav dogovor bi mnogo značio i za Kragujevac i celu Srbiju. Mi trenutno koristimo tek trećinu kapaciteta fabrike, što znači da bismo mogli da pravimo još veliki broj vozila. Ne fali nam znanja, sve su to iskusni i dobro obučeni radnici, a uz to jedan deo "Dačijinih" automobila pravi se na identičnoj platformi kao i naši modeli - kaže Marković.

Logična odluka

Sa njim je saglasan i Miloš Petrović, predsednik Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova, koji za naš list podseća da su spajanja u automobilskoj industriji sve češća, kao i da je sasvim logično da "Reno" u tom slučaju deo proizvodnje iz Piteštija prebaci u Kragujevac.
- Sve kompanije teže ukrupnjavanju odnosno spajanju, ne vidim zbog čega to ne bi uradili i "Fijat" i "Reno". A kada se spoje, prebacivanje dela proizvodnje iz "Dačijine" fabrike u Piteštiju u Kragujevac sasvim je logičan scenario. Rumunska fabrika radi na maksimumu kapaciteta, a ova naša u srcu Šumadije na manje od 30 odsto. U Kragujevcu ima dovoljno prostora, a i smena da se napravi bilo koji "Dačijin" automobil - jasan je Petrović.

ČUDO NEVIĐENO! BEOGRAĐANINA SMATRAJU RETKIM MEDICINSKIM FENOMENOM! Predrag četiri puta pobedio leukemiju!

Spajanje vredno 33 milijarde evra

Foto: Informer DN

Ukoliko bord direktora "Reno grupe" prihvati ponudu "Fijat Krajsler grupe" (FCA) o spajanju kompanija, ovaj novonastali koncern vredeo bi čak 33 milijarde evra, a akcije bi bile podeljene 50:50. Prema procenama, sinergija ove dve kompanije donela bi godišnje uštede od oko pet milijardi evra i stvorila trećeg po veličini automobilskog proizvođača na svetu. Stručnjaci pretpostavljaju i da bi zajednička kompanija imala prihode od 170 milijardi evra, operativni profit od 10 milijardi i neto profit veći od osam milijardi evra.

 

 


Tagovi:

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari

Izbori 2024

TV

JOŠ TV VESTI

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set

Srbija