DA LI ZNATE KOJE JE JEDNO OD NAJTRAŽENIJIH ZANIMANJA? Ne samo kod nas, nego i u Evropi!

Shutterstock

10:14 Društvo 0

Informer | 17. 08. 2019.

DA LI ZNATE KOJE JE JEDNO OD NAJTRAŽENIJIH ZANIMANJA? Ne samo kod nas, nego i u Evropi!

Vozači kamiona su skoro celu deceniju među najtraženijim kadrovima, kako u Srbiji, tako i u celoj Evropi. Potreba za profesionalcima u transportu je svakog meseca sve veća

C kategorija je preduslov da bi imali najtraženije i najplaćenije zanimanje vozač kamiona.

Da bi privukli nove kadrove autoprevoznici se trude da poboljšaju uslove rada, koji su u nekim evropskim zemljama već veoma dobri. Tako autoprevoznici u Nemačkoj, pored već dobrih plata  (2.500-3.000 evra bruto), obećavaju više slobodnih dana i plaćen smeštaj.

S obzirom na potrebe za ovim deficitarnim zanimanjem mnoge zemlje su predvidele olakšice za useljavanje i dobijanje radnih dozvola (Nemačka, Austrija, Slovenija, Norveška, Kanada).

Nemačka je nedavno objavila da deficit vozača kamiona broji čitavih 60.000 radnika. A zainteresovani vozači kamiona mogu konkurisati za poslove i u drugim zemljama po želji bez većih problema.

Vozači kamiona u Srbiji

Važna informacija za osobe koje traže posao ili planiraju da urade prekvalifikaciju je da se u Srbiji na birou za zapošljavanje ne zadržavaju vozači kamiona. Neke procene su da na našem tržištu rada fali još oko 5.000 vozača kamiona i vozača kamiona sa prikolicom.

Uslovi rada ovde se dosta razlikuju od firme do forme. U pojedinim firmama vozači kamiona rade za fiksnu platu, u drugim imaju fiksni deo na koji su prijavljeni dnevnicu od oko 50 evra.

Najbolje prolaze vozači koji ispunjavaju uslove da voze međunarodne ture, iako ih to odvaja od porodice najčešće na period od nedelju dana.

Nažalost, vozači kamiona mogu da voze po Evropskoj uniji samo tri meseca u pola godine zbog opšte važećeg ograničenja šengenske zone. Oni sa pasošima neke od zemalja EU prolaze bolje, ali i retko traže posao kod domaćih autoprevoznika.

Kako do vozačke dozvole C kategorije?

Da bi osoba imala pravo da vozi kamion ili kamion sa prikolicom, mora najpre da ima vozačku dozvolu B kategorije i najmanje 21 godinu života.

KAKVA ŠTETA! Iz kamiona ispalo 10.000 flaša piva!

Najpre se radi teorijska obuka od 7 časova, a nakon uspešnog polaganja teorijskog dela ispita i praktična obuka u trajanju od 15 časova.

Teorijski časovi se održavaju u prostorijama auto škole, a praktični na školskom poligonu i javnom putu. Pre praktičnog dela vozačke obuke za C kategoriju potrebno je auto školi dostaviti važeće lekarsko uverenje za C (ili za CE kategoriju kada se polaže za kamion sa prikolicom).

U trenutku upisa kandidat može da ima najmanje 20 godina, ali može da izađe na polaganje tek kad napuni 21 godinu.

Za polaganje za CE kategoriju, koja omogućava upravljanje kamionom sa prikolicom, neophodno je da kandidat prethodno ima vozačku dozvolu C kategorije.

Predviđeno je samo 7 časova praktične nastave i polaganje vozačkog ispita. Kandidati koji već poseduju C1E kategoriju, ne idu na praktičnu obuku, već samo polažu vozački ispit.

(HIT VIDEO) OSVETA KAMIONA! ŠOFERSKA JE TUGA PREGOLEMA... A UME I DA BOLI!

Nakon pribavljanja vozačkih dozvola vozači kamiona treba da imaju nekoliko meseci prakse na mestu suvozača pre nego što se samostalno upuste u krstarenje Evropom.

Da bi mogli da konkurišu na oglase za posao u inostranstvu, moraju da pribave još i EURO CODE 95 licencu. Edukacija i polaganje ove licence se obavlja uglavnom u zemljama Evropske Unije (najčešće u Sloveniji). Od skoro je to moguće obaviti i u Srbiji.

Ključan izbor auto škole

Da bi vozači kamiona bili bezbedni i dobri učesnici u saobraćaju, neophodno je da pohađaju veoma kvalitetnu vozačku obuku.

(VIDEO) ONA JE ŠEJLA I VOZI KAMION... a vrela je i opasna kao VULKAN!

Polaganje za C kategoriju obuhvata niz detalja vezanih za upravljanje vozilom, parkiranje, pravilan utovar i istovar robe, neophodnu papirologiju u skladu sa propisima RS, pravilno upravljanje aparatima za rutiranje puta, navigaciju i praćenje.

Nakon završene obuke za C kategoriju vozač kamiona će steći još čitav niz znanja i dobiti mnoštvo korisnih saveta koji im u pojedinim situacijama u vožnji i na carini mogu biti vrlo značajni.



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]