• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: A. CRNOMARKOVIĆ

20.09.2019

20:36

OBORENI SVI REKORDI Impresivne brojke posle otvaranja deonice Koridora 10 od Niša do Preševa! OVO SRBIJA NE PAMTI! Od autoputa za 90 dana 1,2 milijarde dinara!

Društvo

OBORENI SVI REKORDI Impresivne brojke posle otvaranja deonice Koridora 10 od Niša do Preševa! OVO SRBIJA NE PAMTI! Od autoputa za 90 dana 1,2 milijarde dinara!

Podeli vest

U poslednja tri meseca na deonici između Niša i Preševa prošlo je ukupno 2,5 miliona vozila. Procena je da će se za godinu dana od naplate putarina na ovoj deonici u budžet sliti 40 miliona evra

Za prva tri meseca novoizgrađenom deonicom autoputa Niš-Preševo prošlo je 2.421.181 vozilo i naplaćeno je putarina u vrednosti od 1,2 milijarde dinara (oko 10 miliona evra), saznaje Informer u "Putevima Srbije".

Procena je da će se za godinu dana samo od novoizgrađene deonice u budžet Srbije sliti čak 40.000.000 evra.

Potpredsednica Vlade Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović kaže za Informer da je ovo pokazatelj koliko je bilo važno da se napravi put kroz Grdeličku klisuru.

Sve više vozila

- Koliko je značajno to što smo uz velike napore završili autoput kroz Grdelicu, najbolje govori podatak da je kroz nju prošlo već prošlo 2,5 miliona vozila. I nema boljeg ulaganja niti bržeg razvoja zemlje od ulaganja u infrastrukturu. Novac od putarine svakako će biti uložen kako u nove projekte, tako i u održavanje ovog autoputa, jer moramo da čuvamo ono što izgradimo. Da je Srbija saobraćajni centar regiona, pokazuje i podatak da je od početka godine do 1. septembra našim autoputevima prošlo 37,5 miliona automobila, što je za 1,2 miliona vozila više nego lane. Krajem godine završavamo i istočni krak Koridora 10 prema Bugarskoj, gde ćemo takođe imati znatno povećanje broja vozila - rekla je Mihajlovićeva i dodala:

"Miloš Veliki" već zaradio prvih milion evra

Mesec dana nakon otvaranja autoputa "Miloš Veliki", gotovo sav saobraćaj sa Ibarske magistrale prebačen je na ovaj put. Od 1. septembra, od kada se naplaćuje putarina, novim autoputem je prošlo 239.005 ljudi i naplaćeno je 104.838.105 dinara, što je malo manje od 1.000.000 evra. Ako bi se na ovu brojku dodali i svi oni vozači koji su prolazili "Milošem Velikim" pre početka naplate putarina, ukupno bi se došlo do cifre od oko 400.000 automobila koji su za mesec dana koristili novi autoput, saznajemo u "Putevima Srbije".

- Naravno, vrednost autoputeva i novih pruga ne meri se samo naplatom putarine, već stvaranjem uslova za nove investicije. Gradimo put Preljina-Požega ka Crnoj Gori, Sremska Rača-Kuzim ka Sarajevu, Moravski koridor od Čačka do Kruševca, zatim Niš-Merdare-Priština deo do Pločnika, kao i brzu saobraćajnicu Ruma-Šabac-Loznica. Sve to je deo novog investicinog ciklusa Srbije i najbolji garant daljeg ekonomskog rasta i novih poslova za naše firme i naše radnike - jasna je ministarka.
Stručnjaci iz Građevinske komore Srbije rekli su za naš list da će autoput u budućnosti donositi još više novca, od koga će se graditi nove deonice širom Srbije.

 

 

- Ovo je odličan rezultat i iz ugla broja vozača i iz ugla novca naplaćenog od putarina, što još jednom dokazuje da je najbolje i najpametnije ulagati u putnu infrastrukturu. Za svaki dinar koji smo uložili u autoputeve vratiće nam se dva. To su sada fabrike koje 24 sata dnevno prave novac. Od tog novca se neće samo popravljati autoputevi nego i oni magistralni, a biće korišćen i da se maksimalno ubrza izgradnja novih planiranih deonica. Uz to, i laiku je jasno da sve ovo ima ogroman uticaj na porast BDP-a, viši standard, i razvoj ekonomije naše zemlje. Uz sve to, pored putarina, naša zemlja će imati veliku korist od svih objekata koji budu izgrađeni pored autoputa kao što su pumpe, restorani, moteli - kažu u Građevinskoj komori.

Novi autoput uskoro na pet minuta od Beograda

Deonica Surčin-Obrenovac biće gotova 19. decembra i autoput "Miloš Veliki" će preko Surčinske petlje biti na samo pet minuta od Koridora 10 i Beograda, izjavila je juče prilikom obilaska radova potpredsednica Vlade i ministarka građevine Zorana Mihajlović.

- Odlučili smo da pokažemo građanima Srbije gde ćemo se od 19. decembra uključivati na autoput "Miloš Veliki" i to će upravo biti ova petlja Surčin. Mi smo praktično pet minuta od Koridora 10, to jest autoputa Beograd-Zagreb. Tako da smo doveli autoput na pet minuta do Beograda - naglasila je ministarka i otkrila da je završeno 87 odsto ove deonice.

Mihajlovićeva je rekla da će Srbija sa otvaranjem deonice Surčin-Obrenovac od 17,6 kilometara imati autoput u dužini od 120 kilometara do Preljine.

Ekonomista Ivan Nikolić objašnjava da će pored putarina koje su direktni prihodi, naša zemlja imati još veću zaradu od indirektnih prihoda koje će omogućiti izgradnja autoputa.

Nova radna mesta

- Svaki autoput donosi direktne efekte odmah nakon izgradnje kao što je naplata putarine i one indirektne koji se osete tek u narednim godinama i decenijama. Ti indirektni efekti će biti nova radna mesta koja će se otvoriti kada prorade benzinske stanice, restorani, moteli i ostali sadržaji uz autoput, kao i porez koji će država ubirati na sve što se tu proda. Pored toga, svi ti ljudi koji dobiju posao imaće platu koju će takođe da troše ovde. Uz to, postoje i brojni drugi indirektni efekti kao što je skraćeno vreme prevoza, što pozitivno utiče na poslovanje firmi i veću zaradu, ali i na privlačenje stranih investitora. Sve u svemu izgradnja ovog autoputa je bila u potpunosti ekonomski opravdana, i žao mi je samo što naša zemlja nije mogla ranije da ga izgradi jer nije bila finansijski stabilna kao danas - jasan je Nikolić.

BONUS VIDEO:




Tagovi:

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
Anarhista

pre 4 godine

Док друге државе граде индустријску и стратешку базу, Срби граде путеве, да би ови други могли да их користе. Путеви су добри, али нико преко њих неби ишао осим Срба.

Ludi Milojko

pre 4 godine

Jeste mnogo naroda je proslo, evo ja putujem cesto u Makedoniju, ali ljudi malo, malo pa se zatvori jedna ili 2 trake (napuko asfalt, neradi svetlo u tunelu pa kratak spoj, kamenje na putu, vibracije na mostu...) jestenapeavljen je ali ima dosta fusha....

Izbori 2024

TV

JOŠ TV VESTI

Hronika

Sport

Bila jednom jedna liga. Kakva liga? Strašna liga!
Fudbal

Bila jednom jedna liga. Kakva liga? Strašna liga!

Sezona u evropskim klupskim takmičenjima ulazi u samu završnicu. Odigrani su svi revanš mečevi četvrtfinala u Ligi šampiona, Ligi Evrope i Ligi konferencija i poznati su svi polufinalni parovi. Ono što odmah privlači pažnju jeste da engleska Premijer liga u završnici kontinentalnih takmičenja ima samo jednog predstavnika! Iako važi za ligu u kojoj se igra najbolji fudbal, Englezi su ove sezone doživeli debakl! Postavlja se pitanje, da li je to samo izolovan incident ili nagoveštaj da u evropskom klupskom fudbalu duvaju neki novi vetrovi?

19.04.2024

13:44

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set

Srbija