(MAPA) OTKRIVAMO GDE ĆE TAČNO BITI POSTAVLJENO 56 KAMERA U SRBIJI Velike promene od 15. oktobra, ovo su NOVE KAZNE!

infomer/Z. Sinko

14:53 Društvo 0

A.C.-B.S. | 09. 10. 2019.

(MAPA) OTKRIVAMO GDE ĆE TAČNO BITI POSTAVLJENO 56 KAMERA U SRBIJI Velike promene od 15. oktobra, ovo su NOVE KAZNE!

Prosečna brzina će se meriti na ukupno 14 deonica, objavljujemo gde se sve nalaze kamere

Vozače na autoputu Beograd - Niš od 15. oktobra snimaće čak 56 kamera na 14 lokacija u oba smera, najavljuju u Putevima Srbije! 

Ove kamere meriće prosečnu brzinu na 14 deonica, koje su duge od šest do 32 kilometra. Saobraćajna policija će u prva tri meseca samo testirati kamere i slati opomene svima onima koji budu prekoračili prosečnu dozvoljenu brzinu od 130 kilometara na čas. Po isteku ta tri meseca, snimci sa video nadzora koristiće se za kažnjavanje bahatih vozača. 

Novak Đurović

Prema rečima nadležnih iz "Puteva Srbije", uvođenje ovolikog broja kamera znači da vozači više neće moći da varaju sistem i da na jednoj deonici voze izuzetno brzo, a posle naprave pauzu da popiju kafu ili ručaju na pumpi, kako bi put prešli u dozvoljenom vremenu. Za sada se još razmatra da li će vozači plaćati samo jednu kaznu za prekoračenje brzine ili će moći da budu kažnjeni na svakoj deonici.

(VIDEO) ŽESTOKA TUČA ŽENA NA AUTOPUTU! Presekla kolonu na najbezobrazniji način, nastavila da provocira, pa dobila STRAŠNE BATINE!

Uz to, nove kamere snimaće i situaciju u saobraćaju, pa će svi na putu pomoću elektronske signalizacije biti upozoreni ako je negde na autoputu gužva ili je došlo do sudara.  

Nema prevare

Rukovodilac ovog novog projekta Darko Savić iz "Puteva Srbije" objasnio je za Informer kako će tačno funkcionisati dugo iščekivani sistem, koji će, prema njegovim rečima, "naterati" sve vozače da voze prema ograničenju.
- Na 14 lokacija na auto-putu Beograd- Niš je postavljeno 56 kamera. To znači da će u svakom smeru biti po dve kamere, koje će snimati saobraćaj u tri trake. Tako će auto-put Beograd-Niš praktično biti podeljen na 14 deonica i na svakoj od njih će se zasebno meriti prosečna brzina. Deonice nisu iste dužine, neke su samo šest kilometara, a neke čak 32 kilometra. Cilj pojačane kontrole je da vozači ne mogu da "varaju" sistem merenja prosečne brzine tako što deo puta voze prebrzo, a posle zaustave automobil na benzinskoj pumpi ili znatno uspore. Primera radi, na deonicama između Umčara i Vodnja ili Batočine i Jagodine nemate nijednu pumpu ili odmaralište i tu možete eventualno samo da stanete u zaustavnu traku, što je najstrože zabranjeno. Smatram da ćemo ovim efikasnim sistemom naterati vozače da poštuju pravila i voze shodno ograničenju - rekao je Savić.

(FOTO/VIDEO) PATROLA INFORMERA! Ibarska magistrala 10 dana po otvaranju autoputa "Miloš Veliki"! PUSTA IBARSKA, gazde kafana očajne!

On je napomenuo da ove kamere na još nekoliko načina doprinose bezbednosti u saobraćaju i da će uz to i sprečavati vozače da izbegavaju naplatnu rampu i nelegalno izlaze sa autoputa.
Preko njih ćemo moći u svakom trenutku da vidimo kakva je situacija na autoputu, da li je došlo do sudara ili gde su gužve na naplatnim rampama.Uz to, ovako ćemo uspeti da sprečimo neodgovorne vozače da seku i razgrađuju žicu kako bi preko njive izašli sa puta i izbegli da plate putarinu. Takvih vozila na godišnjem nivou ima čak 35.000. Tu imamo višestruku materijalnu štetu, a najgora stvar je što kroz te rupe u žici na autoput izađu životinje, što pravi veliki rizik za bezbednost - objašnjava Savić.  

Informer DN

Jedna ili više kazni

Ni stručnjaci iz oblasti bezbednosti u saobraćaju još uvek nemaju jedinstveno mišljenje kako je najbolje kažnjavati vozače koji prekorače brzinu. Dok jedni tvrde da može da se dobije samo jedna kazna, drugi smatraju da je neophodno sankcionisati prekršaje na svakoj deonici.
Direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović kaže da je dobro sve što dovodi do smanjenja broja saobraćajnih nesreća. Na pitanje da li po ovom sistemu vozač može da dobije  i više kazni ako na više deonica prekorači brzinu, Okanović kaže:

- Ako konstantno vozite 150 na sat, dakle više od dozvoljenog, to ne znači da ćete dobiti 14 kazni, jer pravite jedan prekršaj u produženom trajanju i to se vodi kao jedna kazna - kaže Okanović i dodaje da bi bilo dobro da se postave i ekrani sa upozorenjima za vozače o trenutnim nesrećama na putu, zastojima ili magli - objašnjava Okanović.

Informer DN

Profesor na Saobraćajnom fakultetu Milan Vujanić ističe da su do sada vozači uspevali da prevare sistem i da pravljenjem pauza smanje svoju prosečnu brzinu i dodaje da to sada više neće biti moguće. Uz to, on smatra da vozači mogu da dobiju i 14 kazni ako voze više od 130 km/h na svakoj deonici.

- Bilo je pitanje vremena kada će nadležni da naprave totalnu kontrolu na autoputu, a ne samo da kontrolišu ulaz i izlaz. Tako ste do sada mogli da napravite pauzu za ručak, a onda posle toga nagazite 240 kilometara na sat i opet ne prekoračite prosečnu brzinu. Sada više to neće biti moguće. Moći ćete verovatno za svaku deonicu da dobijete kaznu. Ako ima 14 deonica i na svakoj vozite po 150 na sat, dobićete 14 kazni - navodi Vujanić.

DOBRA VEST! BENZIN I DIZEL POJEFTINIĆE ZA BAR 3 DINARA! Posle pada cena nafte u svetu cene goriva u Srbiji biće niže!

BONUS VIDEO: 



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]