SJAJNA VEST! SRBIJA PRVA OPCIJA ZA FOLKSVAGEN, JER SREĆOM NISMO U EU! Bugari i Rumuni daju više, ali je Brisel za njih nepromostiva prepreka! Turci sami sebe diskvalifikovali!

Fotoilustracija

21:28 >> 21:31 Društvo 8

DW | 18. 10. 2019.

SJAJNA VEST! SRBIJA PRVA OPCIJA ZA FOLKSVAGEN, JER "SREĆOM NISMO U EU"! Bugari i Rumuni daju više, ali je Brisel za njih nepromostiva prepreka! Turci sami sebe diskvalifikovali!

Invazija turske vojske na kurdske oblasti ne samo da je podsetila koliko je stanje u tom regionu labilno, već je ponovo zategla odnose Berlina i Ankare. Nije čudo da je na led stavljena i investicija Folksvagena koji je nakon meseci razmatranja odlučio da locira fabriku u Turskoj

U ovakvim uslovima ne može se doneti odluka da pogon bude u Turskoj, rekao je nedavno izvor iz vrha Folksvagena nemačkim novinama. Konačna odluka je odložena.

Tako je raspaljena mašta u tri balkanske zemlje koje su ranije pominjane među favoritima za investiciju - Srbiji, Bugarskoj i Rumuniji. Prema informacijama DW, iza kulisa traje trka u ponudama koje bi mogle da privole Folksvagen da 1,4 milijarde evra investira u nekoj od ovih zemalja.

I direktor Razvojne agencije Srbije Radoš Gazdić izjavio je da će Srbija nastaviti da potencira pregovore o dolasku nemačke kompanije u zemlju.

- Značajno je sa naše strane da u odnosu na Bugarsku imamo dosta kvalitetniju kvalifikacionu strukturu radnika sa tehničkim znanjima, a i dovoljan broj radnika koji mogu da podrže takvu investiciju koja nije samo usamljena u smislu proizvodnje VW, već i proizvodnje komponenti i dobavljača - rekao je Gazdić.

Široka mrežu proizvođača automobilskih delova je bitan faktor odluke, kako je u ranijem intervjuu za DW rekao i ugledni nemački stručnjak za automobilsku industriju Štefan Bracel, šef Centra za auto-moto menadžment. On je istakao da Folksvagen odlazi baš u taj deo Evrope i zbog niskih troškova plata i električne energije.

To što je odluka isprva pala na Tursku govori da članstvo u Evropskoj uniji nije bilo ključno, kao što su se nadali u Bugarskoj.

Bugarska nudi milijardu evra?

Sada je bivši predsednik Bugarske Rosen Plevnelijev, počasni predsednik moćne mreže Yutomotive Cluster Bulgaria, obznanio je da je Sofija povećala početnu ponudu i "pronašla način da Folksvagenu umesto planiranih 135 miliona evra ponudi između 250 i 260 miliona evra". Plevnelijev je rekao da se čeka odgovor iz Volfsburga.

Bugarska je ukupno spremna da uloži 800 miliona evra. Jer pored indikretnih subvencija, tu je i ulaganje u infrastrukturu, železničke veze i autoput u Elin Pelinu pored Sofije, gde se nalazi zemljište na kojem bi trebalo da se gradi fabrika.

Koliko god izgledalo primamljivo, nova ponuda ne znači automatski da će se VW vratiti svojoj „drugoj opciji" Bugarskoj. Jer, za razliku od Srbije ili Turske, Bugarska kao članica EU ne sme da nudi direktne subvencije po radnom mestu.

Informer DN

Zato jedan izvor DW u Sofiji navode da Folksvagen možda nikada nije ni hteo u Bugarsku već je ponudu Sofije „koristio samo kao sredstvo da bi napravio bolji posao sa Erdoganom".

Plevnelijev je čak najavio žalbu Evropskoj komisiji jer VW i Turska navodno nisu poštovali evropska pravila o konkurenciji.

Rumunija u igri

Rumunija takođe razmišlja da poveća ponudu, kako bi dobila šansu. Arad na zapadnoj granici zemlje prema Mađarskoj i Srbiji bi s rumunske tačke gledišta bio idealan za novu fabriku. Prednosti lokacije su dobre veze sa zapadnom Evropom i jeftina radna snaga, takođe i iz susednih zemalja, navodi se u Bukureštu.

Rumunski ministar trgovine Stefan Radu Oprea je potvrdio da je vlada u Bukureštu ponovo otpočela pregovore sa Folksvagenom kako bi investicije dovela u Rumuniju.

„Ekstremno povoljne troškove proizvodnje" će omogućiti i brze železničke veze, autoput i aerodrom, kao i mnogi snabdevači koji su već u tom regionu, rekao je Georgi Falka, gradonačelnik Arada. On je već spremio građevinsko zemljište na 1.100 hektara.

Bukurešt i Sofija su u međuvremenu obznanili da ponuđenim subvencijama neće kršiti pravila zajedničkog tržišta EU. Folksvagen se još nije oglasio.

Rojters

Inače, u Rumuniji se još kasnih šezdesetih pričalo da je VW zainteresovan za gradnju fabrike u. Ali, diktator Nikolaj Čaušesku nije prihvatio ni predviđeno mesto fabrike u Transilvaniji, a ni kvotu pripadnika nemačke manjine koja je trebalo da bude zaposlena u fabrici.

Subvencije za gradnju fabrike automobila u Rumuniji tada je dobio Reno - danas matična kompanija rumunskog proizvođača automobila Dačije.




Nikola

19.10.2019. 00:50

"imamo dosta kvalitetniju kvalifikacionu strukturu radnika sa tehničkim znanjima, a i dovoljan broj radnika koji mogu da podrže takvu investiciju koja nije samo usamljena u smislu proizvodnje VW, već i proizvodnje komponenti i dobavljača ". Ovo valjda uce kod Blera na spin predavanjima kada hoce zapravo da kazu da srpski radnici rade za kikiriki. Bas mocno zvuci, steta sto se niko vise ne pali na to.


Dario

19.10.2019. 04:02

Normalno je da naprave proizvodnju u vecoj zemlji gde bi prodali veci broj automobila...Ko nam je kriv sto smo mala zemlja?


BRANO DANIČIĆ

19.10.2019. 09:04

Molim Vas, prekinute da boldujete tekst zelenom bojom, ne vidim da pročitam. Hvala


SS

19.10.2019. 09:36

Kako smo srećni što nismo u EU pa imamo šanse i sreće za male pare,da radimo za nemce,samo da nas ne drže na uzdama godinama kao turke koji nikad neće ući u EU.


xxdet

19.10.2019. 10:24

Bugarska i Rumunija uopste nisu opcija, glavna prica je Srbija zbog potpisivanja za evroaziju. Turska je takodje moguca opcija, ali je Srbija najveci mamac jer pored Rusije i Kine jedino je Srbiji od svih zemalja za sada omogucen pristup. Glavni problem za Nemce je antisrpska politika koju sa Engleskom odavno predvode jer oni hoce kineske pare ali nece da prestanu sa politikom koju vode i traze nacin kako da sprovedu crevo preko Srbije do Dalekog Istoka ali to nece tako ici. Ljudi ovde nisu svesni da ce Srbija uskoro postati glavna tacka trgovine izmedju istoka i zapada. Stvari ce se vrlo ubrzano resavati u skorijoj buducnosti jer je ulog ogroman.


RINGISPIL

19.10.2019. 21:55

@xxdet - Konacno da procitam pametan komentar, Cela Srbija moze da bude ROTERDAM ako budemo pametni.


Lala iz Banata

19.10.2019. 14:17

*Оћемо састављати "Бубе", ил* ћемо да и... - "прскамо"...?


Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]