SRBIJA OPET U TRCI ZA FOLKSVAGEN! Evo gde bi se gradila fabrika automobila

Informer DN

23:10 Društvo 0

A. C. - B. S. | 23. 10. 2019.

SRBIJA OPET U TRCI ZA "FOLKSVAGEN"! Evo gde bi se gradila fabrika automobila

Nemački gigant zbog rata u Siriji odustao od gradnje pogona u Turskoj * Za novu lokaciju fabrike u konkurenciji Srbija, Bugarska i Rumunija

Srbija je ponovo u konkurenciji za izbor lokacije na kojoj će se graditi nova "Folksvagenova" fabrika automobila. Upravni odbor nemačkog giganta 15. oktobra je stavio van snage prethodnu odluku o izgradnji novog pogona u Turskoj, i to zbog rata u Siriji, pa su sada ponovo "u igri" Srbija, Bugarska i Rumunija kao glavni kandidati za otvaranje velike "Folksvagenove" fabrike.

Prema najavama iz nemačke kompanije, gradnja pogona počela bi 2020, a očekuje se da "Folksvagen" u ovu investiciju uloži ukupno 1,4 milijarde evra i zaposli najmanje 5.000 ljudi.

Izvoz 4,5 milijardi

Ova fabrika trebalo bi da ima godišnji kapacitet od čak 300.000 automobila! Ako se Nemci odluče za Srbiju, naš izvoz skočiće za 4,5 milijarde evra, odnosno za više od 20 odsto! U novom pogonu proizvodiće se pet modela iz "Folksvagenove", "Škodine" i "Seatove" game, a prvi automobil sa traka će sići već 2023. godine.

Da postoje šanse za dolazak nemačkog giganta u Srbiju, kaže i predsednik Aleksandar Vučić, koji je najavio da će biti maksimalno uporan u pregovorima sa nemačkim ministrom privrede Peterom Altmajerom, sa kojim se juče sastao u Beogradu.
- Ranije su već potpisani ugovori za dve velike nemačke investicije, za fabrike MTU i "Brosu", vredne više od 300 miliona evra. Ali, kako sam i obećao, nastaviću da se borim za dolazak "Folksvagena". Ove druge zemlje ne mogu da ponude subvencije koje mi možemo. Nagrabusio je Altmajer koliko ću da ga gnjavim oko "Folksvagena" - rekao je Vučić.

Fabrika u Inđiji
 

Informer DN

Još u aprilu mesecu Vlada Srbije je, prema saznanjima našeg lista, ponudila "Folksvagenu" lokaciju za izgradnju fabrike u okolini Inđije, pored samog autoputa! Plan koji je još tada poslat u centralu nemačkog giganta u Volfsburgu, podrazumevao bi i izgradnju prve linije prestoničkog metroa od Novog Beograda do same fabrike u Inđiji.

Na taj način, "Folksvagen" bi već u prvoj fazi mogao da zapošljava i radnike iz glavnog grada. U drugoj fazi fabrika u Inđiji bi brzom železnicom bila povezana i sa Novim Sadom, pa bi Nemci mogli da angažuju i radnu snagu iz ovog grada, ali i iz drugih mesta u Vojvodini.

Sagovornici Informera kažu da je mogući dolazak nemačkog giganta izuzetno značajan za našu zemlju i ekonomiju. Automobilski stručnjak i autor emisije "Vrele gume" Miodrag Piroški navodi da bi uz "Folksvagenovu" megafabriku Srbija dobila i još nekoliko postrojenja koja bi proizvodila komponente, kao što je to bio slučaj i kada je "Fijat" došao u Kragujevac.

- Postoji velika šansa da će "Folksvagen" u Srbiji izgraditi fabriku i sklapati svoje automobile, i to jeste fenomenalna vest za našu zemlju. Time Srbija praktično otvara vrata velike, najozbiljnije svetske ekonomije. Bitno je napomenuti da će sa dolaskom nemačke kompanije u Srbiju sigurno doći i veliki broj firmi koje proizvode delove. Ne isplati im se da ti delovi dolaze iz Nemačke ovde, tako da će izgraditi postrojenja po našoj zemlji i zaposliti dodatni broj ljudi. Nakon ove investicije naš region postao bi meka za automobilsku industriju, a Srbija bi bila sve konkurentnija sa Mađarskom, Slovačkom i Češkom, gde su već izgrađene fabrike "Audija", "Mercedesa" i "Suzukija" - rekao je Piroški.

On je objasnio i zbog čega je Srbija u prednosti da "dobije" "Folksvagen" u odnosu na Bugarsku i Rumuniju, iako su ove zemlje članice Evropske unije.
- Na polju proizvodnje automobila mi smo tehnički, tehnološki i organizaciono mnogo bolji od Rumunije, a pogotovo od Bugarske. Bugarska nema nikakvo iskustvo u ovom segmentu, a i ko god je tamo investirao, posle se dugo i gorko kajao. Što se tiče Rumunije, oni imaju znanje u ovoj oblasti, ali već proizvode dosta vozila i pitanje je mogu li da izguraju još i "Folksvagen". Ono što je sigurno jeste da Srbija ima mnogo više kvalifikovanih radnika koji znaju da rade po najmodernijim svetskim standardima - jasan je Piroški.

Savić: Više nego u zlatno doba "Zastave"

Tanjug

Profesor Ekonomskog fakulteta Ljubodrag Savić svojevremeno nam je rekao da je 300.000 automobila godišnje izuzetno velika brojka i da se nikada na ovim prostorima nije proizvodilo toliko vozila.
- "Fijat" godišnje proizvodi 130.000 automobila, a iz nove "Folksvagenove" fabrike trebalo bi da izlazi dva i po puta više vozila. U bivšoj Jugoslaviji "Zastava" je u svoje zlatno doba proizvodila najviše 220.000 automobila godišnje. Tako da, ako se ova investicija ostvari, na putu smo da ostvarimo apsolutni rekord što se tiče proizvodnje automobila - rekao je tada Savić.

Nova radna mesta

Ekonomista Ljubomir Madžar smatra da bi dolazak "Folksvagena" bila jako dobra vest, pogotovo zbog velikog broja radnih mesta i znatnog povećanja izvoza.
- Ovako velika investicija svakako je dobra za našu privredu. Zaposliće se veliki broj ljudi, biće bolji životni standard, a uz to ćemo izvoz povećati za više od 20 odsto - jasan je Madžar.

Sa njim je saglasan i ekonomista Mlađen Kovačević, koji smatra da su odlični odnosi koje imamo sa Rusijom i Kinom bili možda i presudni za dolazak "Folksvagena".
- Ovo će našoj zemlji doneti još investitora jer će svi razmišljati: "Ako je jedan 'Folksvagen' procenio da je tamo dobro i ulaže toliki novac, zašto ne bismo i mi." Želim da napomenem i da velika prednost Srbije u odnosu na Rumuniju i Bugarsku leži u našim odličnim trgovinskim odnosima sa Rusijom i Kinom jer Nemci na tim tržištima žele da prodaju svoje automobile - kaže Kovačević.

Informer

Hoće da proizvode SUV vozila

Kako je ranije najavljivano, "Folksvagen" bi, ukoliko otvori fabriku u Srbiji, kod nas proizvodio džipove i baterije za elektromobile.
Plan Nemaca jeste da u našoj zemlji proizvode pre svega SUV vozila - "folksvagen tiguan" i "t-rok", "škodu karok" i "kodijak" i "seat ateku".
Takođe, u planu im je i otvaranje pogona za proizvodnju baterija za elektromobile u Srbiji, za šta im je naša zemlja idealno mesto jer poseduje deset odsto svetskih zaliha litijuma, metala od kojeg se ove baterije prave.

ČETVRTA U SVETU, DONOSI VIŠE OD 1.000 RADNIH MESTA... EVO šta predstavlja BROSE, nemačka kompanija koja stiže u Pančevo zahvaljujući današnjem dogovoru predsednika Vučića!

I Hrvati hoće "Folksvagen"


U igru za "Folksvagen" i investiciju vrednu više od milijardu evra ulaze i Hrvati, piše "Večernji list". Hrvatska će tako, prema rečima izvora ovog lista, ući u novi krug pregovora nemačkog giganta oko te investicije sa drugim zemljama koje su za to zainteresovane - Srbijom, Bugarskom i Rumunijom.
Informacija da će Hrvatska konkurisati za privlačenje "Folksvagenove" velike investicije stigla je nakon sastanka ministra privrede Hrvatske Darka Horvata s ministrom privrede i energetike Nemačke Peterom Altmajerom, koji je stigao u Hrvatsku u službenu posetu. Horvat je tada poručio da je Hrvatska spremna za realizaciju velike investicije u segmentu auto-industrije.








 



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]