• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: A. Crnomarković

28.11.2019

10:34

NOVA NOĆNA MORA ZA VOZAČE! Svako drugo vozilo u Srbiji NEĆE PROĆI TEHNIČKI 2021, evo i zbog čega

Društvo

NOVA NOĆNA MORA ZA VOZAČE! Svako drugo vozilo u Srbiji NEĆE PROĆI TEHNIČKI 2021, evo i zbog čega

Podeli vest

* Prema pravilniku koji će važiti od 5. jula 2021, moći će da se registruju SAMO vozila koja imaju ispravne katalizatore i DPF filtere * Majstori savetuju kupovinu novijih polovnih vozila, pre nego popravljanje starih

Svako drugo vozilo u Srbiji 2021. godine neće moći da prođe tehnički pregled ni da se registruje!

Naime, 5. jula 2021. na snagu stupa novi "Pravilnik o podeli motornih i priključnih vozila i njihovoj tehničkoj ispravnosti", koji predviđa strogu kontrolu emisije štetnih gasova. Kada bude počeo da se primenjuje, tehnički pregled neće moći da prođe nijedan automobil sa "evro 3" motorom koji nema ispravan katalizator kod benzinaca ili DPF filter kod dizelaša, što je oko milion vozila u Srbiji.

TOTALNI HIT! Objavio oglas da prodaje automobil, a kada su videli šta je razlog, Srbi su POPADALI OD SMEHA

Ovi delovi su izuzetno skupi i njihova zamena ili popravka vozače će koštati od 1.000 do 1.500 evra, što je više nego vrednost velikog broja tih automobila i nimalo se ne isplati. Tako će vlasnici masovno odvoziti vozila na otpad, čime će naša zemlja postati pravo "groblje automobila". Još veći problem je za 500.000 poljoprivrednih mašina, kamiona i autobusa od kojih većina ne može da ispuni ove ekološke standarde, pa stručnjaci smatraju da će ovaj pravilnik morati da se promeni ili da se odloži njegova primena.

Foto: Informer

Skupo, skuplje

Direktor Centra za motorna vozila u AMSS-u Milan Božić kaže za Informer da primena ovog pravilnika neće biti nimalo laka.
- Problem je što su kod velikog broja automobila skinuti katalizatori i DPF filteri jer se često zapušavaju, zamena je skupa, a i njihovo skidanje dodaje nekoliko konjskih snaga. Jedini način da se taj problem reši biće vraćanje katalizatora i DPF filtera ili "retrofiting" vozila, odnosno čišćenje motora kako bi prošao tehnički pregled, što se radi u EU. Međutim, sve to je skupo i najčešće skuplje od samog vozila, pa se to mnogima neće isplatiti - objašnjava Božić.

OTKRIVAMO! OD 1. JANUARA OVE POLOVNJAKE NEĆETE MOĆI DA UVEZETE! Tačan spisak modela koji će biti zabranjeni! (TABELA)

S druge strane, generalni sekretar Srpske asocijacije uvoznika automobila i delova Boban Nikolić rekao je za naš list da su vozači na vreme obavešteni i da im je dato tri godine da se prilagode.
- I prošle i ove i sledeće godine na tehničkim pregledima se meri emisija štetnih gasova i vozaču se kaže, kada ne ispunjava standarde, da mora svoj automobil dovesti u red. Sve ovo nije od juče, vozači vrlo dobro znaju da će od 2021. stupiti na snagu novi pravilnik. Imali su dovoljno vremena da nađu neko rešenje. Pa ne možete da uvezete neki krš koji platite 1.000 evra i da u njega ništa ne ulažete. Ko ne plati na mostu, plati na ćupriji, đavo uvek dođe po svoje. Ne kažem da svi ovi ljudi treba da kupe nove automobile jer nemaju novca, ali mogu da kupe "mlađe" polovnjake. Pa ako su jedna Severna Makedonija i Albanija odavno donele propise da ne može "evro 3", onda stvarno ne vidim nijedan razlog da mi to ne uradimo - jasan je Nikolić.

Čist otrov

S njim se slaže i autor i voditelj emisije SAT Mladen Alvirović, koji tvrdi da je neophodno imati ispravan automobil, a oni kojima su izvađeni određeni delovi to nisu.
- Automobili sa "evro 3" motorom sa kojih su skinuti katalizatori ili DPF filteri izbacuju u vazduh čist otrov i to ne odgovara nijednom postojećem propisu. Meni je jasno da je zamena tih delova izuzetno skupa, čak i veća od vrednosti automobila, ali vozači imaju sasvim dovoljno vremena da se oslobađaju ovih vozila. Naši ljudi moraju da shvate da nije problem da se voze stari automobili, to se radi u celom svetu, u Minhenu viđam "golf dvojke", ali moraju da budu ispravni. To znači da mora da se ulaže u automobil, i ako imate 3.000 evra, ne dajete sve na automobil nego date 2.000 za kupovinu i 1.000 da uložite u njega. I nije poenta ako imate 3.000-4.000 evra da kupite BMW ili "audi" koji nije ispravan, već je bolje da taj novac date za ispravan i mlađi "fijat" ili "škodu". Što se tiče samog pravilnika, smatram da će on verovatno morati malo da se odloži iako je istina da su ljudi na vreme obavešteni. Ovakva regulativa nam je više nego potrebna jer saobraćaj direktno zagađuje prostor u kome živimo. Industrija je veći zagađivač, ali je ona van grada, a saobraćaj je direktno u gradu i ljudi udišu otrove koje automobili ispuste - jasan je Alvirović.

Iskusni beogradski auto-mehaničar Vladan Kontić rekao je za naš list da kupovina i ugradnja novog katalizatora ili DPF filtera košta od 1.000 do 1.500 evra, što je preskupo za tako stare automobile.
- Ljudi su katalizatore i DPF filtere mahom i skidali jer je zamena izuzetno skupa. Ako hoćete sada da kupite nov katalizator ili DPF filter, to vam je trošak od 1.000 do 1.500 evra. Kako to može da se isplati nekome ko vozi 18 godina star automobil koji ceo ne vredi toliko. Uz to, kada skidate DPF filter morate da "dirate" i softver kako bi automobil radio bez njega, tako da ako neko hoće da ga vrati, mora da plati i ponovno nameštanje softvera. Uvek postoji opcija da nabavite polovan katalizator ili ovaj filter, ali je to rizik jer može da vam se zapuši ili pokvari za mesec dana, i šta ćete onda. Iskreno mislim da će vozačima ovih automobila jedina i najbolja opcija biti da kupe nešto novije - iskren je Kontić.
 


Tagovi:

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
Svi komentari
OPTIMISTI

pre 4 godine

Sto ga ovaj naprica,zivim u EU,na svakom trecem vozilu je eliminisan DPF,ostavite sirotinju da zivi,inace na izborima ZNA SE.

Joja

pre 4 godine

Za smrdljive krs dizele me zabole. Truju pa ubijaju. Svima sa benzincima olaksati ugradnju plina i metana. U albaniji...alo ljudi....al-ba-ni-ji se ne uvoze ni euro4, samo euro5..Kraj price.

mitar tarabić

pre 4 godine

А шта ће бити са оним возилима која никада нису ни имала помињане филтере и потпуно су исправна по прописима по којима су произведена и годинама регистрована. Шта ако на њима није могуће уградити те скаламерије. Јер донели сте закон по коме су преправке возила без сагласности произвођача и атеста надлежног органа забрањене!!! Да се не лажемо ми смо земља сиротиње и оних пар процената богатих који си све могу приуштити не треба ни разматрати. Зато осим батине којом нам стално витлате над главом размислите мало о неким субвенцијама и олакшицама око куповине поменутих филтера и њихове уградње?!? Зашто нико не размишља о томе да неки наш просечан грађанин са присечном платом не може превише да онечисти околину јер једноставно нема пара да их баца у бензин или друга горива? Вози се само кад мора и кад има да плати! Да ли рецимо ја трошећи 10 до 15 литара бензина месечно у свом "олдтајмеру" више онечистим драги нам свет него неко ко са еуро-6 мотором толико горива издува сваки дан? Ја сам врло еколошки освешћен и волим чисту природу али немам пара да купим ТЕСЛУ-3 и еколошки се возим! Ако моја драга држава у неком тренутку пожели да ми на било који начин осим економском батином "помогне" око набавке еколошког аутомобила ја бих био пресрећан као и верујем свих оних 50% ( аи више ) који од 2021. више неће моћи да користе "добра" која поседују и уредно плаћају дажбине за њих!

joledr

pre 4 godine

Ih, paznate li vi gde je 2021 god. ? Bog je za 7 dana stvorio svet, a do 2021 ce Srbin vec nesto da skarabudzi !!!

Stefan

pre 4 godine

Samo nam vi dajte pare, lako cemo mi da kupimo neki mladji polovnjak!

slobodan067

pre 4 godine

Mnogo vas placaju za to vase razmisljanje " strucnjaci " , vecina stanovnistva su skoro socijalni slucajevi sa platama od 300 evra , i ne mogu ni da sanjaju da kupe "mladjeg polovnjaka" a plate jesu u proseku 500 evra ali po sistemu "sarme" nekom kupus nekom meso. Pa tako ispada da ste vi strucnjaci za ove sa velikim platama a za nas niste , a o zagadjenju necu ni da pricam jer tek po tom pitanju ste licemeri. al ce opet biti paljenja automobila ispred tehnickih pregleda ....ups , pa to ce jos vise zagaditi nas divan vazduh.

Pera

pre 4 godine

Od 2000'e vozim bez registracije . .:) .. samo kapitalisticki .. ja sam vam zahvalan ..

RINGISPIL

pre 4 godine

JA SE JOS TESIM SA EURO 4 al sta ce privrednici i poljoprivrednici sa bar 500.000 vozila koje jos uvek voze. JA GLASAM ZA TALJIGE i to sto pre jer bogata evropa i hoceda nas vrati u tu epohu.

Aleksa

pre 4 godine

Nek se nose i oni i njihovi evropski zakoni,daj evropsku platu pa ću poštovati i njihove zakone...

Srbistanac

pre 4 godine

Izdajem katalizatore i DPF za tehnički pregled, sa montažom uz depozit. Merenje izduvnih gasova posle ugradnje - garancija prolaza tehničke ispravnosti. Demontaža isti dan. Šifra: "Iskustvo iz 90-tih" Ovakav oglas se očekuje u novinama.

Nikola

pre 4 godine

Pa prvo treba neko da resi zaobilaznice oko gradova da se drasticno smanji zagadjenost Kako dalje : " druze Tito gazda opet konju jase , sirotinja kozu I'ma I ona se oduzima" .To je sa nasim autom euro 3 pa I euro 4.Pa primite komentar.

Izbori 2024

FLAŠA KOALICIJA! I ovo smo vam rešili, bar recite hvala: Evo imena za izbornu listu "hik" opozicije!
Izbori 2024

FLAŠA KOALICIJA! I ovo smo vam rešili, bar recite hvala: Evo imena za izbornu listu "hik" opozicije!

Otpadnici od tajkuna Dragana Đilasa, lažni ekolozi Aleksandar Jovanović Ćuta, Dobrica Veselinović i Radomir Zanzibarićanin Lazović, nedavno su obelodanili da izlaze na izbore u prestonici i otkrili da će nastupati pod sloganom "Biram borbu", ali je - s obzirom na njihove koloritne biografije i nastupe u javnosti - slogan "Biram flašu" svakako mnogo prikladniji.

24.04.2024

12:13

TV

JOŠ TV VESTI

Hronika

Sport

Planeta

Šta se to dešava u Kini, tonu Peking, Šangaj i još druga 82 milionska grada! Ako naučnici ne nađu ređšenje biće potopljeni!
Kataklizma u najavi!

Šta se to dešava u Kini, tonu Peking, Šangaj i još druga 82 milionska grada! Ako naučnici ne nađu ređšenje biće potopljeni!

Nova studija objavljena u časopisu Science otkriva da skoro polovina velikih kineskih gradova tone, stavljajući milione stanovnika u opasnost od poplava. Istraživači su analizirali 82 kineska grada sa populacijom većom od dva miliona koristeći satelitske podatke kako bi pratili promene nadmorske visine između 2015. i 2022. godine.

24.04.2024

22:11

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set

Srbija