NEMA VIŠE ČEKANJA! Povećano zagađenje poguralo ekološke mere: ZABRANA UVOZA EURO 3 VOZILA VEĆ OD JUNA?

printskrin Youtube/euronews

09:51 Društvo 14

Informer.rs/Novosti.rs | 27. 01. 2020.

NEMA VIŠE ČEKANJA! Povećano zagađenje "poguralo" ekološke mere: ZABRANA UVOZA "EURO 3" VOZILA VEĆ OD JUNA?

Država je već nameravala da pospeši kupovinu eko-vozila, ali su trenutne vremenske prilike i povećano zagađenje vazduha ubrzali donošenje odluka pa će, najverovatnije već od juna, stupiti na snagu zabrana uvoza vozila sa "evro 3" motorom, potvrđeno je nezvanično "Novostima" iz više izvora

- Iako je ranije planirano da se zabrani uvoz vozila sa standardom motora "evro 3" krajem godine, ministar ekologije Goran Trivan je najavio da će se to desiti možda već u junu - kaže predsednik Srpske asocijacije uvoznika novih automobila i delova dr Miloš Petrović.

- Mi smo, kao udruženje, pre više od tri godine upozoravali da ćemo doći u ovakvu situaciju i predlagali niz mera.

Dr Petrović kaže da su automobili, u gradovima, ipak najveći zagađivači, pogotovo u takozvanim špicevima.

- Najgore je ljudima nešto braniti. Prvo im se dozvoli uvoz takvih automobila, a posle neće moći da ih voze. Jer, šta ćemo sa automobilima koji su do sada uvezeni, a koji neće moći da prođu tehničke preglede od maja naredne godine kada će, ako ne i ranije, veća emisija štetnih gasova iz auspuha biti eliminišući faktor.

Činjenica je da ne možemo svi da kupimo nove automobile, kaže dr Petrović:

- Niko nije protiv uvoza polovnih i kupovine takvih vozila. Samo tražimo da budu tehnički ispravni, da imaju katalizatore, druge uređaje i da se zabrani uvoz prastarih vozila.

Država je najavila i subvencije za kupovinu novih ekoloških vozila.

- Taksistima je već omogućeno da uz subvenciju od 8.000 evra kupe novo vozilo. Uslov je da ima "evro 6" motor ili da bude električno, odnosno hibridno. Bili smo u Ministarstvu finansija na razgovorima, kao uvoznici, i tu je sve jasno. Taksisti treba da daju 15 odsto vrednosti vozila odmah, država subvenciju, a ostalo može na kredit, lizing.

Na pitanje očekuje li se neka subvencija i za građane, Petrović kaže:

- Sve zavisi od novca koji država može da izdvoji za ove namene. To je svakako isplativo ulaganje. Ima tu raznih načina da se pomogne nabavka eko-vozila, ne samo kroz direktne subvencije. I sa tim predlozima smo više puta upoznavali nadležne.

ZA POČETAK BEZ PDV?

Kako su "Novosti" nezvanično saznale, Ministarstvo ekologije je uputilo dopis Srpskoj asocijaciji uvoznika novih automobila da bi videli i njihovo mišljenje šta bi još trebalo, pored zabrane uvoza polovnih vozila sa "evro 3" motorom, hitno uraditi.

Predlog koji će uvoznici poslati Ministarstvu, saznaju "Novosti", biće da se, za početak, hibridna i električna vozila oslobode plaćanja PDV.

UMESTO NA OTPAD, STIŽU U SRBIJU

U SRBIJI se na jedan kupljeni novi automobil uveze pet polovnih. Jedino Bugarska ima gori odnos - 1:7!

- Nije problem u uvozu polovnih vozila već u strukturi - objašnjava generalni sekretar Srpske asocijacije uvoznika novih vozila Boban Nikolić. - Prošle godine je uvezeno oko 142.000 polovnih vozila, a čak 110.000 su sa motorom "evro 3 i 4". To su vozila koja u EU završavaju na otpadima, ili se prodaju nama.


Kapisla

27.01.2020. 10:30

Ala ovaj Trivan priča! Pa u mojoj ulici niko nema tablice mladje od 20 godina. Kada bi svi ti auti otpali na tehničkim, 90 posto pumpi bi moglo da stavi katance takodje. Zato i kazem da Trivan mlati praznu slamu.


Marcco

27.01.2020. 11:48

@Kapisla - Ne bi rekao da se radi o 90% vozila već o nekih 20% i ne vidim razloga da takva vozila ne isključe iz saobračaja. Ako je cena za "i siromašni treba da voze auta" ta da se gušimo u većim gradovima, mislim da bi trebali da se priviknu na gradski prevoz kao i oni koji su još "siromašniji".


triske014

27.01.2020. 13:40

@Marcco - Ne radi se o 20% vec 1.2miliona automobila, a u Srbiji ima ukupno 2.2miliona automobila sto znaci da 60% vozaca nece moci da registruje vozila po novom zakonu


Pali ste

27.01.2020. 10:30

na lazima uvoznika novih automobilia, kad to uradite videcete da problem nije tu. Nemacka to radi jer im je to jedino zagadjenje, druga su resila odavno a ovde jos idu lokomotive na ugalj, socijalisticke fabrike, termoelektrane i sva javna preduzeca ne mozete naterati da budu cista.


Djoka Vatreni

27.01.2020. 11:24

Odmah da se uvedu plakete od EUR 1 - EUR 6 kao sto u nemackoj resheno. Sve ostalo je ubistvo na ratama.


vuke

27.01.2020. 12:32

Deponija u Vinci gori vec mesecima , a ovi bi da globe obican narod . Mali automobili u ukupnom zagadenju ucestvuju sa manje od 2 posto .


KUKU

27.01.2020. 12:38

ZNACI VI NE BRINETE ZA SVOJU DECU I NJIHOVO ZDRAVLJE IAKO ZNATE KOLIKO KINEZI ZAGADJUJU BGD?


Katalizator

27.01.2020. 12:39

Hoce li se kaznjavati autoplacevi koji prvi skidaju katalizatore? Da cujemo to. Hoce li se proveravati to na autoplacevima i ovlascenim uvoznicima? Jer ja ne videh auto na autoplacu sa katalizatorom? Cim stignu iz uvoza prvo se skida katalizator. Zasto? I cemu sluzi supstanca iz katalizatora, zasto je toliko skupa? Posto se zna cemu sluzi, moze li ministarstvo da kaze nesto o tome? Pa nece reci nikad.


sasa

27.01.2020. 12:59

Automobili nisu najveci problem nego kamioni, autobusi i radne masine koji su odavno morali biti rashodovani ali eto koriste se jos uvek. Pored toga koristenje loz ulja umesto euro dizela takodje u ogromnoj meri doprinosi zagadjenju.


Dejan

27.01.2020. 13:19

Posto je ovaj gospodin naucnik neka objasni koliko automobili ucestvuju u zagadjenosti vazduha? Ja mu kazem 2%


Dragan

27.01.2020. 16:14

Treba novinari da obidju rafinerije I elektrane da vide kakva nafta dolazi u Srbiju I dali Eps spaljuje otpad Kako od nase privrede tako I iz inostranstva.Nije meni ovde nista cisto a sobzirom da SMO svi siromasni na balkanu nebi me cudilo da drzave ne prezaju da pomenutim preduzecima obezbede dodatnu zaradu.Spaljivanje otpada za struju I jako losa prljava nafta Su ja mislim problem ovde.


Tantulija

27.01.2020. 16:25

Gospodin Trivan zna i te kako koji je najveci zagadivac zivotne sredine i nisu automobili, automobili zagaduju 7% a Rb kolubara 91% ukljucijuci njihov sva postrojenja i termoelektrane, Pm10 i Pm2,5 koje najvise ugrozavaju ljudski, biljni i zivotinski svet. Ono nesme då se iznosi u javnost, kako to då je zagadenje isto Kad je i leto naprimer oki valjeva, lazarevca, uba, beograda?? To su sve cestice a izvor njih su kopovi koji dizu ogromnu kolicinu tih cestica pri iskopavanju i cela ta teritorija je ekoloska katastrofa. Postoje akreditovani instituti koji su merili zagadenja i koji potvrdjuju da je rb kolubara izvor zagadenja. Rb kolubara nezagaduje samo Srbiju nego pola europé. 18 januara 2020 godine stize priznanje od gospodina Trivana, citiram , " Najveci zagadivaci u ovom nasem regionu su termoelektrane, ima ih 16 u regionu i vise zagaduju nego 250 u evropskoj uniji. Dodao je Trivan.


Dragan

27.01.2020. 20:37

Koje zagađenje. Ljudi nebudite goveda. Nema zagađenja


Optimus

27.01.2020. 21:43

Zabranicete uvoz euro 3 vozila i opet nista necete uraditi, zagadjenja ce i dalje biti. Kako to da zagadjenja nema u letnjem periodu? Prosto, nema emisije gasova iz toplana i kucnih lozista. Jedino resenje je prelazak na grejanje na gas u svim gradovima u zemlji u kojima je to moguce kako za toplane tako i za pojedinacna domacinstva a sve to kosta i eto nam Vrzinog kola.


Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.