DA LI JE SMANJENJE MAKSIMALNE BRZINE NA AUTOPUTU REŠENJE? Čak 1.450 udesa i 23 poginule osobe od ukidanja vanrednog stanja!

printscreen RTS

10:12 Društvo 4

Informer.rs/rts.rs | 27. 05. 2020.

DA LI JE SMANJENJE MAKSIMALNE BRZINE NA AUTOPUTU REŠENJE? Čak 1.450 udesa i 23 poginule osobe od ukidanja vanrednog stanja!

Na putevima Srbije od ukidanja vanrednog stanja dogodilo se, prema podacima MUP-a, 1.450 saobraćajnih nesreća. Poginule su 23 osobe, 11 vozača, četvoro pešaka i osmoro biciklista i motociklista. I vikend za nama obeležile su teške saobraćajne nesreće u kojima su stradale čitave porodice. Sudeći po statistici, gotovo svakodnevni apeli da se poštuju ograničenja brzine i uslovi na putevima nemaju baš veliki uticaj na učesnike u saobraćaju

Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja kaže da su se svi učesnici u saobraćaju tokom vanrednog stanja navikli na manji broj vozila i manji broj pešaka.

- Sada se polako vraćamo u normalu. Moramo da shvatimo da od nervoze, žurbe, neke ljutnje u saobraćaju ne možemo da imamo nikakvu korist već samo štetu - rekao je Okanović za RTS.

Među stradalima je čak osmoro vozača dvotočkaša.

- Početak sezone je uveliko u jeku i sa dolaskom lepog vremena sve je više dvotočkaša, zato molim vozače automobila, autobusa i kamiona da obrate pažnju na njih, da shvate da su oni takođe tu u saobraćaju i da su potpuno ravnopravni učesnici i molim sve vozače pre svega motociklista radi da kada god skreću, kada god se polukružno okreću ili prestrojavaju da uključe žmigavac - poručio je Okanović.

Primetan je i veći broj čeonih sudara, a Okanović navodi da su prelasci na levu stranu kolovoza jedan od najčešćih uzroka saobraćajnih nesreća.

- Vozila prelaze na levu stranu iz više razloga – gledanje u mobilni telefon, pokušaj preticanja, zdravstveni problem vozača - ističe Okanović i dodaje da se jako teško izbegavaju takvi sudari, ali da ukoliko se koriste sigurnosni pojasevi i na prednjim i na zadnjem sedištu velike su šanse da se preživi čeoni sudar.

- Posebno skrećem pažnju roditeljima da se nipošto ne igraju životima svoje dece, već da vežu dete sigurnosnim pojasem i da ukoliko je niže od 135 centimetara prevoze dete u bezbednosnom sedištu - zaključio je Okanović.

Neke zemlje u Evropi su smanjile brzinu na auto-putevima na 100 kilometara na čas i ograničile brzinu na 30 kilometara na sat u gradovima, a Okanović kaže da države koje imaju najbolje rezultate u oblasti bezbednosti saobraćaja u Evropi su upravo one koje imaju niža ograničenja – Švedska, Norveška, Velika Britanija.

- Tamo su ograničenja na auto-putevima 110, odnosno 112 kilometara na čas. U mnogim gradovima postoji inicijativa da se dozvoljena brzina smanji na 30, odnosno 40 kilometara na čas. Međutim, tu je prosto pitanje gde naći balans između rizika i nekih drugih potreba za efikasnim odvijanjem saobraćaja - naglašava Okanović i dodaje da ukoliko se takva inicijativa bude razmatarala struka će dati svoj odgovor.


Nemi posmatrac

27.05.2020. 10:48

Prvo za motocikliste: Ako su ravnopravni ucesnici u saobracaju, neka se tako i ponasaju. Nije dozvoljeno da se guraju izmedju vozila u koloni, moraju da postuju ogranicenja brzine, i moraju vise da vode racuna pri prestrojavanju. Drugo za ogranicenja brzine: Ogranicavajuci brzinu na autoputu dobija se kontra efekat, vozac se bukvalno uspava vozeci brzinom od 120 km/h. A u naseljenim mestima spustajuci brzinu na 30 km/h stvara se samo vise prostora za kaznjavanje, i nista drugo. Okanovicu, razmotrite druge aspekte, najlakse je ograniciti brzinu, to zna da uradi i dete od 2 godine.


Rajko

27.05.2020. 10:59

Nije to zbog dozvoljene brzine nego zbog nepostovanja iste i preticanja gde je zabranjeno. Treba samo veca kontrola saobracajne policije i vece kazne a po ugledu na druge zemlje nagraditi gradjane koji. prijave snimak prekrsioca


Muki

27.05.2020. 11:04

Koji izgubljeni slucajevi na celu struke, a koji se udes desio na autoputu, pa je to resenje za ovo, hahaha, ne znam je l su svi ovce u ovoj zemlji pa samo pasu sta im se da bez i malo mozga.


Brakus

27.05.2020. 11:21

Pa Okanoviću "saobraćajni inžinjeru" najbolje ti uvedi zabranu vozila na autoputeve neka idu zaprege i kočije kao u doba Rimljana


Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]