KJUNGŠIN KEJBL U SRBIJI ĆE PRAVITI DELOVE ZA HJUNDAI I KIJU!  Korejsko čudo od fabrike u Smederevskoj Palanci zapošljava čak 1.000 ljudi

Reuters

23:45 Društvo 0

B. S. | 28. 05. 2020.

"KJUNGŠIN KEJBL" U SRBIJI ĆE PRAVITI DELOVE ZA "HJUNDAI" I "KIJU"! Korejsko čudo od fabrike u Smederevskoj Palanci zapošljava čak 1.000 ljudi

Investicija vredna 20 miliona evra oživeće ne samo Smederevsku Palanku već i čitav podunavski kraj. Pored delova za klasične četvorotočkaše, praviće i komponente za baterije za automobile visoke tehnologije

Izgradnja fabrike južnokorejske kompanije "Kjungšin kejbl", koja će u Srbiji praviti auto-delove za "hjundai" i "kiju", počela je juče u Smederevskoj Palanci. Investicija je vredna više od 20 miliona evra, podrazumeva izgradnju postrojenja u industrijskoj zoni "Guberaš", gde će na kraju biti zaposleno do 1.000 radnika.

Mnogo lepša budućnost

Ovaj kraj Srbije imaće budućnost i zato sam beskrajno srećan jer znam šta je Smederevska Palanka značila za industriju bivše Jugoslavije
Aleksandar Vučić, predsednik Srbije

Na svečanoj ceremoniji polaganja kamena temeljca, kojoj je prisustvovao i predsednik Srbije Aleksandar Vučić (vidite okvir), najavljeno je da se završetak izgradnje očekuje za šest meseci. Pored delova za klasične automobile, u savremenom pogonu u Smederevskoj Palanci izrađivaće se i komponente za baterije koje će pokretati automobile visoke tehnologije.

Bolji od Turske i Bugarske

Ocenjujući da je sam dolazak uspešnog korejskog investitora najbolji pokazatelj ogromnog napretka jedne zemlje, predsednik Vučić se zahvalio "Kjungšin kejblu" što je izabrao baš Srbiju.

U Srbiji najbolji uslovi

Nakon obraćanja, na kamen temeljac su se potpisali predsednik Vučić, direktor kompanije i predsednik opštine.

- Braćo Korejci, dobrodošli ste da dugo ostanete i da se proširite, puno ste se širili sa investicijama u Slovačkoj i drugim evropskim zemljama. U Srbiji možete da nađete samo bolje uslove, ovde su dobri i verni ljudi koji će boriti za kompaniju - poručio je Vučić.
Kaže da je kao predsednik već tri puta u Smederevskoj Palanci i da će se truditi da dođe i četvrti put i nešto novo tada da se otvori u Palanci.

- Nova fabrika biće gotova za samo šest meseci i, kada sve bude spremno, zaposliće za početak najmanje 700 ljudi, a biće uloženo 20 miliona evra. To znači da će samo u Palanci i okolnim mestima više od 700 porodica živeti zahvaljujući novoj fabrici. To će značiti i više novca za puteve i infrastrukturu, od te fabrike korist će imati i Smederevo i ceo Podunavski okrug, otvorićemo ovde i najmoderniju bolnicu. Ukratko, ovaj kraj Srbije imaće budućnost i zbog toga sam beskrajno srećan jer znam šta je nekada Smederevska Palanka značila za industriju bivše Jugoslavije - podvukao je Vučić i otkrio da su, uz Srbiju, u konkurenciji za lokaciju nove fabrike auto-delova bile i Turska, Bugarska i Albanija:

- Južnokorejska kompanija dugoročno ulaže u Srbiju i ostaće ovde možda i 50 godina. Videćete, za samo šest meseci biće gotova hala od 12.000 kvadratnih metara, vrlo brzo imaćemo odlične rezultate... Oni su fokusirani na pravljenje električnih vozila, što je budućnost svetske auto-industrije. Neke od evropskih država su postale i ušle u red najuspešnijih upravo zbog korejskih investicija.

Biće i više dece

Upitan za visinu plata radnika, predsednik je rekao da ne zna kolike će one biti, ali da će država Srbija stati uz svoje radnike.

- Mi ćemo, sa naše strane, gledati da zaštitimo radnike, da drastično povećamo minimalac. Očekujem da će se sve više ljudi vraćati u Smederevsku Palanku, kao i u celu Srbiju, jer će biti bolji uslovi za život. Imaćemo ovde više dece nego ranije i manje onih koji će trbuhom za kruhom ići u beli svet - naveo je šef države i dodao da država čini sve što može da bi podigla ovaj kraj Srbije i da uspeva u tome.
 

Poslednja velika fabrika - "Goša"

Poslednji veliki industrijski gigant u Smederevskoj Palanci bila je Fabrika šinskih vozila "Goša". U danima najboljeg poslovanja zapošljavala je 7.500 ljudi. To je praktično značilo da je od plata u ovoj fabrici živeo ceo grad. Onda su došle devedesete, ratovi, sankcije, pa "demokratske promene", privatizacija, ekonomska kriza, nedostatak tržišta, kašnjenje sa isplatama, nesolventnost... Nekadašnji privredni džin, u čijem je sastavu u ovom gradiću bilo više od deset firmi, počeo je da tone 2007. godine i otišao je nakon svega u stečaj. Fabrika je 2007. godine prodata slovačkoj fabrici ŽOS "Trnava", a svaka naredna godina za "Gošu" je bila sve teža. Slovački vlasnik još 2013. godine, nakon prve blokade računa, donosi odluku da izađe iz kompanije. Goša 2014. prestaje da isplaćuje zarade radnicima, a rezultat svega toga je proglašenje stečaja 2017. godine. U stečaju je u novembru 2019. godine prodata "Želvozu 026" iz Smedereva za milion evra.


Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]