SVI DETALJI JEDNOG OD NAJVEĆIH SAOBRAĆAJNIH PROJEKATA U SRBIJI Vozovi će juriti 20 puta brže, ovo je DETALJNA MAPA DEONICA /FOTO/

TANJUG/ Sava Radovanović/informer

08:58 Društvo 2

B. S. - M. M. D. | 29. 04. 2021.

SVI DETALJI JEDNOG OD NAJVEĆIH SAOBRAĆAJNIH PROJEKATA U SRBIJI Vozovi će juriti 20 puta brže, ovo je DETALJNA MAPA DEONICA /FOTO/

Novom brzom prugom, čiju je gradnju najavio predsednik Srbije Aleksandar Vučić, od Beograda do Skoplja putnici će stizati za svega tri sata i 15 minuta. Primera radi, toliko sada traje vožnja od Niša do Preševa u dužini od 147 kilometara!?!


Prema zvaničnim podacima Železnica Srbije, na pojedinim deonicama vozovi u Srbiji se kreću brzinama od svega 10 do 20 kilometara na sat!?! Plan je da putnici od Beograda do Soluna mogu da stignu za šest sati.


Deonica od Preševa do Beograda biće deo transevropskog koridora koji će našu zemlju preko Budimpešte i Beča povezati i sa Zapadom. Ono što je značajno jeste da će se nova pruga koristiti i za teretni saobraćaj. Ovo je posebno važno jer će roba za čitavu Evropu daleko brže stizati iz luke Solun preko Skoplja i Beograda.

Informer

Srbija postaje "vrata Evrope"

Time će Srbija praktično postati "vrata Evrope" za prevoz kargo tereta koji dolazi sa istoka. Trenutno, teretni vozovi od Soluna preko Beograda do Budimpešte putuju čak 49 sati, a cilj je da se sa novom prugom ta deonica pređe za manje od 30 sati.
U pitanju je investicija vredna blizu dve milijarde evra, a očekuje se da brza pruga od Beograda do granice sa Makedonijom bude završena 2025. godine. Prema projektu, vozovi će se kretati od 120 do 160 kilometara na sat, dok će pruga biti projektovana za maksimalnu brzinu od 200 kilometara na sat.
Predsednica Vlade Srbije Ana Brnabić istakla je da je ovaj projekat od ogromnog značaja za našu zemlju.

Informer

Mapa pruga


- Kada pruga bude završena, neće biti čudno da neko živi u Nišu, a da radi u Beogradu, što je sada nezamislivo - navela je premijerka.

Učestvuje i EU

Evropska unija će u izgradnji brze pruge učestvovati sa 35 do 50 odsto ukupne vrednosti projekta. Pruga će biti od velikog značaja za stanovnike topličkog kraja, posebno Blaca i Prokuplja, kao i za građane centralnog dela Srbije, kome će se praktično približiti Beč za samo nekoliko sati. Od Beograda do Beča će se putovati pet sati, a od Jagodine do Beča šest.
- Sa brzom prugom preko koridora 10 imaćemo fenomenalnu i fantastičnu konekciju sa svim evropskim zemljama i sa druge strane do Atine i Istanbula - rekao je predsednik Srbije Aleksandar Vučić. Za neke deonice pruge već postoje planovi i projekti, a na nekima tek treba da se radi.
- Potrebni su, dakle, planovi i projekti, to je veliki, veliki rad, ali i stabilna finansijska situacija zemlje - naveo je Vučić. On je precizirao da će, prema izabranoj varijanti, Srbiju to da košta maksimalnih 1,2 milijarde evra.

Fantastična veza

Ekonomista Milan Kovačević kaže da je železnički saobraćaj veoma važan za Srbiju, jer će doprineti kvalitetu transporta robe i celokupnom dobitku naše ekonomije.
- Odavno je trebalo da uradimo ovu prugu, jer ćemo se fantastično povezati sa evropskim zemljama, pogotovo sa Mađarskom. Potrebno je napraviti dobar koncept i plan za modernizaciju pruge, ali i obnovu vagona i vozova. Treba naglasiti da je železnički saobraćaj dosta jeftiniji za transport od drumskog, što znači da ćemo ulaganjem u izgradnju pruge imati višestruke koristi - kaže Kovačević.
 


ČINJENICE


* 10-20 km/h brzina je vozova na pojedinim deonicama srpske železnice
* 200 km/h biće maksimalna brzina vozova od Beograda do makedonske granice
* 58 km/h prosečna je brzina vozova od Beograda do Niša (4h 38min)
* 51 km/h prosečna je brzina vozova od Niša do Preševa (3h 14min)
* 2 milijarde evra biće vrednost radova na pruzi Beograd-Preševo
* 2025. godine biće završeni radovi


Fruškogorski koridor od 1. maja
Gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević najavio je da će 1. maja početi gradnja Fruškogorskog koridora.
On je to izjavio na sastanku sa gradonačelnikom Šapca Aleksandrom Pajićem.
- Fruškogorski koridor treba da spoji naša dva grada, ali i da bolje saobraćajno poveže celo Podrinje. Partneri iz Azerbejdžana rade deonicu Ruma-Šabac, a očekujem da će predsednik Srbije 1. maja prisustvovati obeležavanju početka izgradnje Fruškogorskog koridora sa kineskim partnerima. Radovi kreću sa novosadske strane Fruške gore, probijaju se tunelske cevi i to će biti najduže tunelske cevi u Srbiji. Siguran sam da će se za tri do četiri godine stizati od Šapca do Novog Sada za pola sata - rekao je Vučević.


ChuChu

29.04.2021. 11:29

Sve je to lepo, ali, ali ovako je trebalo biti još pre 10 godina a nazalost dok se ovo ne realizuje ovim tempom kojim se gradi pruga izmedju Bg i Ns, ovo će biti za 15~20 godina....


Slobodan

07.05.2021. 08:05

Dodjite u Niš da izbrojite koliko ima rampi zbog kojih se, kada su zatvorene, prave kilometarski redovi vozila u okolnim ulicama. KATASTROFA.


Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.