Srbija u problemu! Nema ko da vozi kamione! OVE tri KATEGORIJE se najviše TRAŽE!
Podeli vest
Kamione nema ko da vozi i pored činjenice da su plate kamiondžija odlične. Kako Srbija može da reši ovaj problem
Profesionalnih vozača nema dovoljno nigde u svetu. U nekim od razvijenih zemalja, poput Kanade ili Amerike, mladim ljudima se predlaže da se bave ovim poslovima, jer nedostaje čak 900.000 profesionalnih vozača.
Vozače danas očekuju bolji uslovi vožnje s obzirom da metereolozi najavljuju dolazak nešto lepšeg vremena u odnosu na prethodne dane, ali će i slabiji intezitet saobraćaja u prvom delu dana vozačima činiti vožnju lakšom i sigurnijom, saopštio je Auto-moto savez Srbije
17.10.2021
08:44
Srbija se suočava sa nedostatkom oko 6.000 vozača. Poslednjih godina oni odlaze u evropske zemlje. Put do profesionalnog vozača nije lak. Vozač ne može odmah da sedne u kamion kad mu se upiše kategorija u vozačku dozvolu.
Nemačkoj nedostaje oko 80.000 profesionalnih vozača. Svaki treći će uskoro otići u penziju, a razmišlja se da bi ovo zanimanje mogla da učini atraktivnijim veća plata. Mladi radije biraju druga zanimanja ili voze za strane kompanije.
Slavoljub Jevtić, predsednik Nacionalne asocijacija špediterskih društava i agenata PU "Transport i logistika" istakao je za RTS da Srbiji nedostaju tri kategorije vozača.
U prvoj su vozači međunarodnog transporta, kojih nedostaje najviše, u drugoj oni koji rade samo u domaćem transportu, a u trećoj vozači u distribuciji, odnosno, snabdevanju velikih gradova.
Sa problemom da obezbede neophodan broj vozača, trenutno su suočene kompanije koje se bave organizacijom transporta ali i špediterskim firmama
- Jedan od novonastalih problema je i da smo došli u situaciju da je dosta naših vozačkih kompanija osnovalo kompanije u inostranstvu da bi mogli da rade pa vozači sada odlaze tamo kod njih. A drugi problem je da određene kompanije iz Zapadne Evrope dolaze u Srbiju i kupuju naše firme kako bi, pre svega, obezbedile vozače, objasnio je Jevtić.
Ako nema vozača, ko nas onda vozi?
- Voze nas vozači koji su tu dozvolu stekli nekih davnih dana, još iz vojske kada je vojska bila najveći izvor profesionalnih vozača. Voze nas ljudi koji sami reše da sebe školuju i finansiraju i voze nas oni koji završe srednju saobraćajnu školu, istakao je Aleksandar Spasić, generalni sekretar Poslovnog uduženja "Međunarodni transport".
Među njima, dodaje, ima i vozača koji su otišli u penziju jer ne može da se obezbedi dovoljan broj u svim kategorijama.
Napominje da svaki od tih penzionisanih vozača, koji prođe određene zdravstvene preglede, može i dalje da vozi i da to nije ništa novo, da se dešavalo i ranije.
Problem nestašice vozača može popraviti jedino obrazovanjem
Spasić upozorava, da se sa problemom susreće ne samo transportna privreda već i izvozna. Iako imamo dovoljno transportnih kapaciteta u vidu najsavremenijih kamiona, jednostavno te kamione nema ko da vozi",objasnio je Spasić.
- Zapostavili smo taj izbor profesionalnog vozača. Srednje saobraćajne škole, iako im je zakonom dato da stvore vozače sa "C" kategorijom, da ti ljudi mogu, kada završe škole, da upravljaju teškim teretnim vozilima, mi to ne radimo. Oni izlaze sa "C" kategorijom i moraju da čekaju 21 godinu. Pa ko će da čeka od 18 do 21 godine da tek onda postane vozač, tvrdi Spasić.
Takođe, problem je to što budući vozači nemaju novca da plate obuku i licencu koja iznosi oko 3.000 evra.
Jevtić objašnjava da niže obrazovni kadar mora da prođe proces sertifikacije koji traje 287 sati.
- To je mesec, mesec i po dana, a vi nemate vozača koji će za to vreme da radi, a nemate ni zamenu za njega", kazao je Jevtić.
Kada vozač postaje vozač
Spasić upozorava da vozač nije odmah vozač i da ne može odmah da sedne u kamion kad mu se upiše kategorija u vozačku dozvolu.
- Od pre dve godine imamo obavezu da taj vozač mora da se licencira. Prvo da krene na inicijalnu obuku, a posle i na dodatnu obuku u neki od 17 centara u Srbiji. A cene koje su u Srbiji bar pet puta veće nego u svetu su jedan od razloga zašto se odbijaju ti mladi ljudi, ukazao je Spasić.
Kandidati koji odmah završe obuku mogu da računaju na posao jer, kako navodi Jevtić, na birou ih nema i stalno su otvoreni konkursi za sve kategorije. Istakao je i da ljudi koji žele da postanu vozači i prođu sva ta školovanja i sva ta finansiranja sigurno nalaze posao.
Za niže kategorije vozača donja starosna granica je 18 godina, manja teretna vozila od 18. do 21. godine, a za teška teretna vozila od 21. godine, trenutno.
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Vozaca nema a zakon propisuje da ni taksi ne moze da vozi bilo ko vec samo onaj koji je zavrsio srednju skolu za vozaca... uskoro ce i tu da bude problem jer vozaca na birou nema a drzavane menja zakon
Pa neće nas ni biti radimo za procenat ako voziš plata a ako ne voziš nema ništa topli obrok 200 dinara mesečno nam se uplaćuje
Uplata minimalac ako ga zaradiš penzioneri nam ubiše cenu rada
Ima, ima ko da vozi. Ja imam iskustva 24 godine, ''B'', ''C'', ''D'', ''E' kategorije, ali neću da radim i kao vozač i kao fizički radnik. Kilavi se kao fizikalac, pa sdi za volan, a kad se desi nešto, onda, ''e što si to radio'', daleko vam lepa kuća... ''GAZDE'', jednom platom bi tri radna mesta, vozač, pomoćnik, i fizikalac, e pa sedite sad vi, pa vozite.
zapitajte se zasto niko nece da vozi ture prema Srbiji? zapitajte se koliko vas carina unistava... kamiondzija ako krene iz Brckog (BiH) i vozi do Ljubljane(Slovenija) cca 500 KM i naravno tranzit kroz Hrvatsku treba manje vremena da odveze turu i da se vrati kuci nego da iz Brckog krene na turu do Rume u Srbiji i nazad, dal preko tranzita kroz Hrvatsku ili preko Sremske Race cca 150 KM u oba slucaja... e sad zapitajte se zasto samo pocetnici zeljni prakse voze prema Srbiji... carina,carina i samo carina...
Razlog za nedostatak vozaca u EU i Srbiji je jednostavan izuzeto slabo placen posao sobzirom na tezinu posla, rizik, odsustvo od kuce. Pa zamislite sta znaci za porodicu ako ste 5 do 7 dana u mesecu kod kuce ako radite u medjunarodnom transportu. Ovo vam govori neko ko je bio vozac 27 goduna. Da ne ulazim u tematiku koliko je taj posao los po zrdavlje. Situacija ce biti i gora samo zato sto oni koji osmisljavaju pravila neznaju ni kako volan kamiona izgleda. Toliko....a sto se teme tice mogu knjigu da napisem..
Ima ko da vozi kamione, problem je u tome sto nasi poslodavci smatraju da je vozac kamiona i fizikalac, sekretarica u vozilu, a uz put i spremacica, i ako moze radno vreme da bude najmanje 12 sati. I naravno da nam vozaci odlaze van granice.
Dok god se taj posao bude ovako vrednovao i poštovao, neće biti vozača. Prijava na minimalac i rad van regule, destimuliše interesovanje mladih, a generiše buduće socijalne slučajeve (penz. ispod 20 000). Sve ispod 120000 , je smešno, za vožnju i fizikalisanje na utovaru i istovaru i rad od 12 i više sati svaki dan. Poslodavcima će uvek biti mnogo, vozačima malo, zato neće ni biti boljitka, jer nismo realni u poimanju vrednosti.
Nikada mladi vozaci na pocetku karijere nisu dobijali samostalno vozilo. Prvo rad u duploj posadi sa starijim vozacem pa onda samostalno kratke relacije trebale su godine da prodju i dobre kilometre da zgaze da krenu preko granice plus skola. A danas domacini daju deci bez trunke iskustva mocne masine od 500 konja klinci se prime na lep kamion i samo gas zato i vracaju polupana vozila u firme. Ne ide to tako gospodo draga pisete gluposti vozac je zanat kao i svaki drugi pece se godinama i nikad nije dovoljno naucen svaki dan je nova skola.
Vozače danas očekuju bolji uslovi vožnje s obzirom da metereolozi najavljuju dolazak nešto lepšeg vremena u odnosu na prethodne dane, ali će i slabiji intezitet saobraćaja u prvom delu dana vozačima činiti vožnju lakšom i sigurnijom, saopštio je Auto-moto savez Srbije
Darko Simić, nekadašnji zamenik predsednika OO DS Lazarevac i simpatizer Miroslava Aleskića odavno je poznat javnosti, ne po obavljanju svoje funkcije i pristojnom ponašnju, već po spopadanju žena čemu su svedočile i prepiske koje su ugledale svetlost dana.
Predsednik Narodne stranke Vladimir Gajić oglasio se na društvenim mrežama oko izbora zakazanih za 2. jun i opleo po koaliciji okupljenoj oko tajkuna Dragana Đilasa.
Lider takozvane koalicije "Srbija protiv nasilja" Dragan Đilas još se nije oglasio povodom odluke predsednice Skupštine Srbije Ane Brnabić da se beogradski i lokalni izbori održe 2. juna, ali zato jeste automehaničar iz Berlina.
Predsednik Stranke Srbija centar Zdravko Ponoš izjavio je da ponuda koju je objavila predsednica Skupštine Srbije Ana Brnabić da će lokalni izbori biti istog dana kad i beogradski, odnosno 2. juna, "nije dobra".
Direktor Centra za odgovorne medije Marko Matić istakao je danas da odluka predsednice Skupštine Ane Brnabić da objedini beogradske i druge lokalne izbore za drugi jun odudara od demokratskih standarda, ali da je, zarad mira u kući i smirivanja tenzija u društvu, vlast napravila maksimalan mogući ustupak.
U novom izdanju Info večeri o prijemu tzv. Kosova u Savet Evrope, opoziciji, ali i o sramnoj rezoluciji o navodnom genocidu u Srebrenici, govorili su gosti analitičar Veljko Jovanović, potpredsednica SRS Vjerica Radeta, državni sekretar Đorđe Dabić, Goran Đorđević, advokat, analitičar Slobodan Josipović.
Rezolucija o lažnom genocidu u Srebrenici bila je glavna tema emisije Rat uživo. O toj nepravdi i pritisku Zapada govorili su gosti bivši ministar policije RS Tomo Kovač, prof. Branko Nadoveza, sa Instituta za noviju istoriju, prof. Radomir Milašinović sa Fakluteta bezbednosti u Beogradu i Nebojša Kuzmanović direktor Arhiva Vojvodine.
U Info danu o sramnoj rezoluciji o navodnom genocidu u Srebrenici, govorili su Saša Milovanović, direktor "Srpskog Telegrafa" i novinar Aleksandar Gajović.
Suđenje Zoranu Marjanoviću, koji je optužen za ubistvo supruge Jelene (33) 2. aprila 2016. godine na nasipu Crvenka u Borči, biće nastavljeno sutra u Višem sudu u Beogradu.
Darko Simić, nekadašnji zamenik predsednika OO DS Lazarevac i simpatizer Miroslava Aleskića odavno je poznat javnosti, ne po obavljanju svoje funkcije i pristojnom ponašnju, već po spopadanju žena čemu su svedočile i prepiske koje su ugledale svetlost dana.
Posle gotovo godinu dana, u Prvom osnovnom sudu u Beogradu 13. marta održano je pripremno ročište u slučaju protiv okrivljenog N. Š. za krivično delo nanošenja teških telesnih povreda usled kojih je preminuo Zoran Nedeljković.
Fudbaleri Aston Vile posle drame i penala pobedili su Lil sa 4:3 i plasirali se u polufinale Lige konferencija, dok je Fiorentine tek u produžetku slomila Viktoriju Plzenj rezultatom 2:0.
Srpski reprezentativac u boksu Stefan Camović danas je ostvario prvu pobedu za nacionalni tim na Evropskom prvenstvu, pošto je u kategoriji do 60 kg savladao Azerbejdžanca Tajfura Alijeva rezultatom 4:1.
Francuski teniser Artur Fis igraće protiv Dušana Lajovića u četvrtfinalu ATP turnira u Barseloni, pošto je u meču osmine finala savladao Aleksa de Minora sa 2:0 (7:5, 6:2).
Ukrajinskim snagama ne ponestaje samo municije. Odlaganje zapadne pomoći znači i ponestajanje onog što je daleko teže nadoknaditi – morala potrebnog da se dobije bitka – a strahuje se čak da bi ukrajinska prva linija fronta mogla da se slomi već ovog leta.
Načelnik kenijske vojske, general Fransis Omondi Ogola, poginuo je nakon što se vojni helikopter srušio na zapadu zemlje, saopštio je predsednik Kenije.
Moskva neće unapred otkrivati uzvratne mere u slučaju konfiskovanja ruske imovine na Zapadu, ali ukoliko se to desi „neće ih štedeti“, izjavila je zvanična predstavnica Ministarstva spoljnih poslova Rusije Marija Zaharova.
Dugoočekivani blokbaster “Građanski rat: Svakom carstvu dođe kraj”, najskuplji akcioni film reditelja Aleksa Garlanda, koji se posle samo nekoliko dana prikazivanja u Americi našao na prvom mestu američke box office liste, premijerno je prikazan u Beogradu.
Tim princa Harija pobedio je na jednom polo turniru na Floridi, ali ukus pobede pokvarila mu je supruga Megan Markl i njen poljubac sa drugim muškarcem.
Iako su se Anđelina Džoli i Bred Pit razveli još 2019. godine, to nije bio kraj nesuglasica i sudskih sporova oko starateljstva nad decom i vlasništva nad vinarijom u Francuskoj.
Kako dalje je ključno pitanje za mnoge koji pate od slomljenog srca. Uz nekoliko saveta stručnjaka za ljubavne odnose, možete se oporaviti brže nego što mislite.
Folker Era Ojdanić već nekoliko godina ima kuću na crnogorskom primorju gde svake godine letuje, a svojevremeno je doživeo šok kada mu je nekretnina obijena.
U Reljanu kod Preševa, aprila 1999. u toku vazdušnog napada NATO bombardera stradala su sedmorica pripadnika 78. motorizovane brigade Vojske Jugoslavije...
Tim lekara Klinike za kardiologiju Kliničkog centra u Kragujevcu, prvi je - južno od Beograda, ugradio srčanu mini-pumpu impelu najtežim pacijentima. Ta vrsta mehaničke podrške omogućava bezbednije intervencije kod životno ugroženih bolesnika.
Ostavite komentar
Pravila komentarisanja:
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.