• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: A. CRNOMARKOVIĆ

03.12.2021

18:19

SA 2.000 NA 12.000! "Polovnjaci" u Srbiji sve skuplji, ali je jedna brojka PRAVO IZNENAĐENJE

Pixabay

Društvo

SA 2.000 NA 12.000! "Polovnjaci" u Srbiji sve skuplji, ali je jedna brojka PRAVO IZNENAĐENJE

Podeli vest

Polovni automobili u Srbiji poskupeli su za 20 odsto, a njihova prodaja skočila je za deset odsto!

Prema istraživanju koje je sproveo sajt "Polovni automobili", osim pandemije koronavirusa, na drastično poskupljenje polovnjaka i njihovu povećanu prodaju uticala je nestašica novih automobila na koje se čeka i više od šest meseci.

Razlog za to je, pre svega, nedostatak delova koji se proizvode u Kini i znatno poskupljenje kontejnerskog transporta, koji je koštao 2.000 dolara, a sada od 12.000 i 20.000 dolara.


Tako smo došli do apsurda da automobili iz premijum klase, poput "mercedesa", "audija" ili BMW-a stari godinu dana koštaju više nego novo vozilo, na koje morate da čekate i po 12 meseci!?!
Prema istraživanju, od "polovnjaka," najviše se traže automobili koji koštaju od 3.000 do 5.000 evra, a što se tiče modela, najveća pomama trenutno je za "golfom", "polom" i "pasatom", "fijat puntom", "Opelovim" modelima "korsa" i "astra", "audijem A4", "reno kliom", "sitroenom C3" i BMW-om serije 3.


- Pandemija je imala ogroman uticaj na tržište polovnih automobila. I kupci i prodavci primećuju rast cena, a očekuju da one i dalje rastu. Analiza sa našeg sajta pokazala je da je zabeležen rast prodaje polovnih automobila za oko 10 odsto u odnosu na 2020. godinu, uprkos tome što su cene skočile čak 20 odsto u odnosu na 2020. godinu i 23 odsto u odnosu na 2019. - objasnila je Romana Ranković iz "Polovnih automobila".

Foto: AP/Nigel Treblin

Cene polovnjaka su sve veće


Urednik i voditelj emisije SAT Mladen Alvirović istakao je da cene "polovnjaka" rastu i u celoj Evropi.
- Mnogi vozači prošle godine nisu kupovali nove automobile i sada je nestašica zbog nedostatka čipova i drugih delova i dugo se čeka, a uz to su i veće cene i onda ljudi kažu: "Neću to tako" i odu i kupe polovan automobil. Takođe, "prestala je da se oprašta" ili, u prevodu, počela je revnosno da se naplaćuje ekološka taksa, što je, takođe, podiglo cenu. Uz to, više nema malverzacija oko uvoza i moraju da se plate porezi po realnoj vrednosti, što je uticalo na cenu. I uz sve to, mnogi ljudi sada nešto više zarađuju i mogu sebi da priušte pristojan polovan automobil - objasnio je Alvirović.


Sa njim se slaže i voditelj i autor emisije "Vrele gume" Miodrag Piroški.
- Velika su čekanja za nova vozila i nema ih na lagerima i to je dovelo do toga da prvo u Evropi skoče cene polovnjaka. Potom se ta situacija prelila i kod nas i sasvim je realno da je tako. To se najviše oseća kod premijum klase. Zamislite da imam neki luksuzan BMW ili "mercedes" star nekoliko godina i da želim da ga prodam i kupim nov, a oni mi kažu da ću ga dobiti 2023. ili 2024. Tada ja odustajem od prodaje, osim ako mi zbog velike potražnje ne dođe neko i ponudi jako dobru cenu. U tom slučaju prodajem i odem i kupim polovnjak star godinu dana i tako sistemom spojenih sudova, a uzrokovano velikom potražnjom i što nema novih automobila, dolazimo do ovih poskupljenja - slikovit je Piroški.


Auto-tržište se još dugo neće oporaviti
Miloš Petrović iz Srpske acocijacije uvoznika vozila i delova smatra da se auto-tržište još dugo neće oporaviti.
- Pandemija je uništila tržište polovnih automobila i trebaće mu minimum dve godine da se oporavi. Ti određeni delovi poput poluprovodnika i čipova ne stižu i u brojnim evropskim fabrikama stoji ogroman broj "nedovršenih" automobila kojima fali pokoji deo i ne mogu da ih kompletiraju. Firme koje su radile te delove sada su se "prebacile" da ih rade za kompjutere i mobilne telefone jer je auto-industrija u jednom trenutku stala. Da ne pričam o tome koliko je poskupeo prevoz, a i na tom tržištu je prava otimačina, jer vi dogovorite kontejner po ceni od 16.000 dolara, što je osam puta više nego ranije, i neko dođe i da 18.000 i oni ga prodaju njemu. Da ne pričam šta sad sve od delova moraju da imaju najnoviji automobili zbog pravila o bezbednosti, koliko vrsta različitih kamera i svega ostalog i to više nisu ista vozila kao prethodni modeli. Pola vrednosti automobila je u toj opremi i onda ne može da se kaže da je poskupela neka marka 5.000 evra jer to nije istina, nego su nov model i prošli dva drastično različita i mora da postoji razlika u ceni - objašnjava Petrović.


"Škoda": Kupuje se sve što imamo
U "Škodi" za Informer kažu da bukvalno prodaju sve što uspeju da nabave.
- Trenutno imamo samo "kodijak sport lajn". Verujte mi, ljudi žele samo da kupe nov automobil i ne pitaju više ni za model ni za cenu. Ako neko želi poseban model sa opremom koju izabere, onda postoje čekanja od šest meseci, a možda i duže dok ga ne nabavimo. Mi se trudimo koliko možemo da nabavimo što više - rekla nam je Aleksandra Đokić iz "Škode".


TOP 5 najtraženijih polovnih vozila
1. "folksvagen golf"
2. "folksvagen pasat"
3. "fijat punto"
4. "opel korsa"
5. "reno klio"

Najprodavaniji novi automobili
Brend              Broj vozila
1. "Škoda        4.096
2. "Fijat"        3.242
3. "Tojota"      1.545
4. "Folksvagen" 1.474
5. "Dačija"        1.361
* septembar    2021.
 


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Izbori 2024

TV

JOŠ TV VESTI

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set

Srbija