TRKA JE POČELA! 4.AVGUSTA znaće se koje TV će dobiti nacionalnu DOZVOLU za emitovanje! Presudiće sledeći USLOVI!

pixabay

21:39 Društvo 0

Informer/RTS.rs | 25. 06. 2022.

TRKA JE POČELA! 4.AVGUSTA znaće se koje TV će dobiti nacionalnu DOZVOLU za emitovanje! Presudiće sledeći USLOVI!

Za četiri nacionalne frekvencije nadmeće se 14 televizija


Dozvolu da program emituju u celoj Srbiji, mimo Javnog servisa, imaju četiri televizije – Pink, Hepi, Prva i B92. Njihove osmogodišnje dozvole, koje su već jednom produžene, ističu 4. avgusta.

Do tada bi trebalo da budu dodeljene četiri dozvole. Peta koju je koristila televizija Avala nije ušla u konkurs. Prijave je dostavilo 14 televizija, a odlučiće REM tajnim glasanjem.

Pixabay

Komercijalne televizije treba da ispunjavaju javni interes

I stari i novi ''igrači''

Broj dozvola stari, a takmaci i stari i novi. Među njih 14 – od onih koji su i do sada bili vidljivi u celoj Srbiji, preko onih koje je, zbog izbora operatora, videla polovina, kao što su N1, Nova, odnosno Tanjug, K1, do onih za koje je retko ko čuo, poput mađarskog TV2.

Direktor programa N1 Igor Božić smatra da nedostaje jedan informativni program, jer, ocenjuje, televizije koje su do sada imale nacionalno pokrivanje tome nisu davale posebnu pažnju.

-One su služile za zabavu, nisu pokazale stepen zainteresovanosti da publiku informišu pravovremeno i istinito - kaže Božić.

Mitrović: Konsultanti iz inostranstva

Direktor i vlasnik televizije Pink Željko Mitrović istakao je da su na izradi elaborata, na više od 1.000 stranica, imali konsultante iz Velike Britanije i Nemačke.

Član Saveta REM-a Višnja Aranđelović kaže da će se na nekoj od narednih sednica razgovarati sa kandidatima.

-Potrebno je da vidimo elaborate, da li ispunjavaju tehničke i finansijske uslove i da vidimo šta je to što nude. Najvažniji je kvalitet programa - ističe Aranđelović.

S tim u vezi, dve televiije sa nacionalnom pokrivenošću nisu, prema izvestaju REM-a, imale tri od pet obaveznih programa na šta su se obavezale kada su konkurisale.

-Koliko se menjaju trendovi na svetskom nivou, toliko se menjamo i mi i kad su struktura i programska šema u pitanju. To su dozvole koje važe, za 16 godina se promeni cela planeta, a ne mi - kaže Mitrović.

Uslovi konkursa

Uslovi konkursa predviđaju niz neophodnih stavki – od prostora, tehničke opremljenosti, do broja zaposlenih, a u emitovanju informativni, naučno-obrazovni, kulturno-umetnički, dokumentarni, dečji i program za maloletnike.

pixabay

Aranđelović: ''Prilike su se promenile'' nije dovoljan argument

REM: Program mora da bude kvalitetniji

Višnja Aranđelović ističe da "prilike su se promenile" nije dovoljno dobar argument.

-Komercijalne televizije, iako su komercijalne, imaju obavezu da ispunjavaju javni interes, a to znači da je potrebno da imaju naučni, kulturno-umetnički i obrazovni program - naglašava Aranđelovićeva.

Na pitanje da li će REM čitati sopstvene izveštaje i voditi računa o prethodnom ponašanju emitera pri odlučivanju, kaže da će njoj biti važno šta su nudili u proteklih 16 godina.

-Mislim da će se i kolege voditi tom formulom. Problem je što je pravilnik donet kasnije nego što su dozvole dodeljene i REM ništa drugo nije mogao nego da im preporučuje kada predstavljamo godišnji izveštaj i da ih upozoravamo da program bude kvalitetniji - objašnjava Aranđelovićeva.

Profesor Fakulteta političkih nauka u penziji Rade Veljanovski smatra da REM mora da pogleda ceo zakon, a ne samo da li se emiter držao svog elaborata.

-To da li su se držali svog elaborata jeste važno, a ako nisu, a znamo da neki nisu, to mora da im bude minus, ali to nisu jedini aspekti. REM mora da pogleda ceo zakon – da li je bilo medijskog pluralizma, da li je bilo naginjanja na jednu političku stranu, da li je bilo govora mržnje, da li je bilo sadržaja koji su uznemirujući, da li je bilo sadržaja za koje je bilo potrebno da se izreknu sankcije i da li je REM izricao sankcije i koje sankcije - ističe Veljanovski.

Profit od marketinga

Nacionalno pokrivanje povećava vidljivosti jednog medija, ali i deo marketinškog kolača. Čak 89 odsto oglašavanja na televiziji ide stanicama sa nacionalnom pokrivenošću – jedna sekunda reklama u udarnim terminima košta i do 200 evra.

Bonus video:


Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.