(FOTO) 10.000 LJUDI NA TAKOVSKOJ PETLJI! Sve spremno za otvaranje autoputa Ljig - Preljina!

Tanjug

11:34 Politika 4

Tanjug | 07. 11. 2016.

(FOTO) 10.000 LJUDI NA TAKOVSKOJ PETLJI! Sve spremno za otvaranje autoputa Ljig - Preljina!

Premijer Aleksandar Vučić prisustvovaće svečanom otvaranju autoputa Ljig - Preljina na Koridoru 11, na "Takovskoj petlji", gde se danas pre podne već okupilo oko 10 hiljada građana

Svečanosti puštanja u rad deonice duge 40,359 kilometara prisustvuju i ministarka saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović, te ministar ekonomije Azerbejdžana Sahin Mustafajev.

Vrednost ugovorenih radova za Ljig - Preljinu iznosila je 308 miliona evra, od čega je 300 miliona za radove uplaćeno iz budžeta Azerbejdžana, dok je osam miliona evra obezbeđeno iz budžeta Srbije, navodi se u saopštenju.

Građani, koji su na potezu od Čačka do Ljiga putovali Ibarskom magistralom ili će tek putovati, otvaranjem nove deonice, dobili su bezbedniju, lakšu i kraću alternativu - Koridor 11, ističu u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

Deonica Ljig - Prelina na Koridoru 11 ne samo što je daleko bezbednija od Ibarske magistrale, koja važi za najopasniju deonicu u Srbiji, već je i oko 17 kilometara kraća, pa su procene, koje bi vozači od sutra mogli i da u praksi testiraju, da će se ovim putem od Ljiga do Preljine stizati za oko pola sata umesto za dosadašnjih oko sat vremena.

Glavni izvođač radova je azerbejdzanska kompanija Azvirt, a čak 101 domaća kompanija je radila kao podizvođač.

Najveći izazov za građevinare bile je izgradnja tunelskih konstrukcija, kao i sanacija nepredviđenih klizišta.

Na samoj trasi nalazi se veliki broj objekata - četiri tunela ukupne dužine dva i po kilometra, 66 mostovskih konstrukcija ukupne dužine pet kilometara. Najveći most je dug 600 metara.

Predviđeni tunel Golubac (125 metara) je pretvoren u usek, dok se tunel Veliki Kik dužine 200 metara izvodio metodom otvorenog iskopa.

Najduži tunel na deonici je tunel Šarani od 885 metara, zatim Brđani od 450 metara i Savinac od 270 metara.

Izgrađeno je i 7,5 kilometara potpornih zidova i 20 kilometara regulacija rečnih tokova.

Na deonici se nalaze i tri petlje - privremena petlja "Dići" u mestu Dići pored Ljiga, koja povezuje Ibarsku magistralu sa novim autoputem.

Zatim petlja "Takovo" koja povezuje Gornji Milanovac sa novim autoputem i petlja "Preljina" koja povezuje Ibarsku magistralu sa autoputem i preusmerava vozila prema Čačku ili Beogradu.

Vozači će deonicom Ljig-Preljina do kraja godine putovati bez plaćanja putarine.

Rok za otvaranje deonice Ljig-Preljina bio je 25. avgust, ali je produžen do 31. oktobra, kako bi se ispravila betonska podloga u dva tunela, Brđani i Šarani.

Osim te deonice Koridora 11 u toku su radovi na još dve deonice, Obrenovac-Ub i Lajkovac-Ljig, gde je glavni izvođač kineska kompanija "Šandong high speed group", a deonica Ub-Lajkovac, koju su radile domaće firme i finansirana iz budžeta, već je završena.

Kinezi će, takođe, graditi deonicu Obrenovac-Surčin.



Dario

07.11.2016. 15:26

Vise se na ovim prostorima gradilo puteva samo jos za vreme Rima !!!


pc

07.11.2016. 17:17

@Dario - Stvarno, ovaj je virtualni, izgradjen a nije placen. Kada dodje na naplatu pitanje je kako ces ti proci. Pitanje je koliko je izgradjeno I koliko placeno? Nemam nista protiv autoputeva, volimih ito pogotovo u Srbiji, ali cini mi se da necebiti dobro. Kada sam javno kritikovao DS 2002 godine ljudi su mi govorili da sam budala, a sada ste svi pametni. Ovi su jos gori, samo da znate.


Milan Jankovic

07.11.2016. 17:28

Pitanje je koliko ce izlaznh i ulaznih punktova biti na toj deonici. Zamislite kako ce se osecati ljudi pored cijih kuca prolazi auto put a oni nece moci na njega. Sta ce da rade zemljoradnici cije ce njive i livade biti s druge strane autoputa . To su neresivi problemi koji ce ljudima iz tih krajeva zagorcati zivot.


Nebojsa

07.11.2016. 19:05

Svi se raduju i niko neprimecuje kolko smo zaostali


Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]