• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: Večernje Novosti

10.01.2017

23:30

STIŽU MIGOVI, VALJA IH SPREMNO DOČEKATI: Vojska Srbije ubrzala obuku pilota za nove avione!

Politika

STIŽU MIGOVI, VALJA IH SPREMNO DOČEKATI: Vojska Srbije ubrzala obuku pilota za nove avione!

Podeli vest

Vojsci Srbije, prvog dana kada stignu "migovi" iz Rusije, biće potrebno najmanje 30 maksimalno obučenih i osposobljenih pilota koji će leteli na njima. Da bi deset remontovanih i modernizovanih lovačkih aviona bilo maksimalno iskorišćeno potrebna je što brža obuka letačkog sastava, kako bi najdalje do 2018. novi vazduhoplovi bili u punoj upotrebi

Poznavaoci situacije u Ratnom vazduhoplovstvu upravo kvalitet letačkog kadra naglašavaju kao najkrupniju prepreku za korišćenje ruskih letelica. Obuka za pilotiranje na lovačkim avionima već godinama je simbolična, a većina vojnih pilota broji poslednje godine letačkog staža.

NATO U PANICI! Putin i Lukašenko naoružavaju Srbiju za BALKANSKI RAT?!

U Ministarstvu odbrane kažu da su urađene sve studije prijema i načina upotrebe novih letelica. One, između ostalog, podrazumevaju i obuku i usavršavanje letačkog i tehničkog osoblja.

- U ovim dokumentima precizirane su sve potrebe vezane za pojačanje ratne avijacije, uključujući i ljudske resurse. Prema predviđenoj dinamici, ovi avioni će biti u letnom stanju tek krajem ove ili početkom sledeće godine. Do tada će uz pomoć ruskih partnera biti završeno obučavanje pilota i mehaničara, ali i okončana ugradnja svih potrebnih uređaja i opreme u letelice.

informer.rs

Većina pilota borbene avijacije koji su trenutno u stroju Vojske Srbije odavno je premašila optimum godina starosti za letenje na avionima nadzvučne avijacije.

(FOTO) NEK SE NATO PLAŠI SRPSKIH HEROJA: Novi MIG-ovi nosiće na krilima slike pilota stradalih u borbama 1999. godine?!

Najveći broj je u obuci savladao "supergaleb G4" i zadržao se na tom nivou. Da bi kadar bio spreman za dolazak "migova", prema rečima predsednika udruženja nadzvučnih pilota Boriše Mandića, potrebna je "preobuka" letača po ubraznoj proceduri.

- Poslednja generacija pilota za "mig 29" odškolovana je 1998. godine. Od tada do danas tek poneko je prošao kompletnu obuku za lovačku avijaciju. Ovaj proces u redovnim uslovima traje između tri i šest godina, ali mi nemamo toliko vremena. Pravilo je da jedan lovački avion podrazumeva između tri i pet pilota spremnih da u svakom trenutku na njemu polete. To znači da imamo najviše dve godine da obučimo mlade vazduhoplovce da lete na "migovima 29" - kaže Mandić.

informer.rs

Ubrzano školovanje pilota je moguće obukom "trčećim korakom" na avionima "utva" i "lasta", "supergaleb G4" i "orao". Time će letački tim biti osposobljeni da po prijemu novih letelica počnu završno usavršavanje za letenje na "migovima 29". Isto važi i za tehničko osoblje, kao i za službe logistike.

OTKRIVAMO, VOJSKA DOBIJA JOŠ 12 MIGOVA: Srbija postaje balkanska oružana sila!

Da bi svoje zadatke vojni vazduhoplovci obavljali onako kako treba, smatra Mandić, potrebno je unaprediti njihov materijalni položaj. Piloti skromno zarađuju, a većina njih nema adkvatno rešeno stambeno pitanje. 

Public



NOVI HANGARI

Stajanke na aerodromima "Batajnica" i "Kraljevo" dobiće nove pokrivke i hangare, ispod kojih će "spavati" novi avioni i helikopteri. Dom 204. vazduhoplovne brigade, na batajničkom aerodromu, dobio je pre godinu dana novi hangar, kojim je otklonjena šteta načinjena u NATO bombardovanju 1999.

- Nije dobro da avioni stoje pod otvorenim nebom. Zato će biti izgrađene lake pokrivke za smeštaj aviona i helikoptera koji će uskoro stići u našu vojsku - navode u Ministarstvu odbrane.


Tagovi:

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
Svi komentari
Peconi

pre 7 godina

Mislim da bi bilo redno i da dva aviona i nekoliko helikoptera stignu i u Nis a ne samo u Beograd i Kraljevo,opet je Nis zadnja rupa na svirali....Zalosno...\n

Rango

pre 7 godina

Mislim da ce sigurno Nis dobiti tj. nadam se .Strateski gledano Nis mora da dobije .

goran

pre 7 godina

Sasvim je ne bitno gde ce biti avioni. Za sat vremena mig obleti celu srbiju a za skoro pola sata stize u bilo koji deo srbije ako zatreba

Tito

pre 7 godina

Ovo je tako dobra sala, da me uvek razveselite, i zahvalan sam vam na tome. Niti imamo pilote, niti imamo servis, a kupuju se krsevi koji ce se remontovati. Jel vi znate koliko traje remont aviona? Jel vi znate kako ce se ti avioni telprontovati preko Nato teritorije? Jel vi znate 1 (jednog) ne dva servisera u Srbiji u radnom odnosu? Ko ce od tih kojih nema, raditi kontrolu na dnevnom, nedeljnom i mesecnom nivou Migova? Niko! A nemate ni pilote. Srbijoooo

Dare

pre 7 godina

Vid sad ovoga lokalca, mozda bi bilo dobro da mu krila budu u Nisu, motor u Beogradu a stajni trap u Subotici, tako da svi budu zadovoljni. Ili bolje rasparacati na najsitnije delove i rasporediti svakoj opstini po nekoliko delova.

brate

pre 7 godina

Brzina ovih aviona je 2,3 maha, što znači da od Subotice do Prizrena stiže za oko 10 minuta kada se uzme u obzir i vrijeme poletanja, tako da i nije toliko bitno gdje su pozicionirani. Najvažnije je da nisu laka meta nego da su dobro sakriveni dok su na zemlji.

Marcco

pre 7 godina

Ne sme Niš, nikako... zar u delokrug Bonstila da se pozicioniraju lovci? Imamo zabranu, bre

Lucky

pre 7 godina

Авиони не долазе у власништво Београда нити ће бранити само Београд. Они су власништво Републике Србије и браниће цијелу њену територију па и Ниш,наравно.

Miki

pre 7 godina

Volim sto ove migove imamo ali se u boga nadam da neće trebati osim za obično letenje,razne smotre,parade i ostale bezopasne stvari.

marko

pre 7 godina

Posaljite ih u siriju, tamo je cujem najbolja obuka. Onako, uzivo.

Slavko

pre 7 godina

Vojna tajna nikada se ne prica u javnosti. Nase ministarstvo odbrane netreba u javnosti da jave koliko aviona imamo i koliko pilota imamo i koliko nam jos treba.

vesna

pre 7 godina

MIG-29. pored obuke zahteva natprosecno -znaci sto posto zdravog coveka, psihicki stabilnog i sa harmonicnim odnosom u porodici! Takvih nema, mogu oni dobiti A kategoriju, a za M-29 A+ i dobijaju je,jer neko mora da leti ako je pilot, uprkos neadekvatnoj tezini,finsijskim problemima, gazdama koji ih maltretiraju u iznajmljenim stanovima, jer neko mora da leti ako je pilot. Inace preobuka sa GALEBA, na MIG, bilo koji traje oko 1.g. Iskusnih starijih pilota , nastavnika za MIG-29 mislim da nema ili ima 1-2, sto znaci da oni ne mogu sve da ih obuce. E tako je to kada se otpustaju piloti"jer imaju velike plate i beneficije", sada gospoda koja su ih otpustila da ih vrate nazad, oni bi za 7.dana bili u punoj formi i obucili mlade pilote. Mnogo je opasan taj posao, mnogo,zato se mora raditi na obuci kvalitetno inace dzaba avioni. A ne mogu u Nis, oni su dok trepnes u Nisu u Nisu su drugi avioni, za pozar. Tako je i sa ljudima koji su mnogo radili, donosili donacije Srbiji, a Srbija im je uskratila stanove na koje imaju pravo, pa zive u 1,5 stanovima sa decom od 30.g, a njihovo znanje i iskustvo nikog ne zanima, raspitajte se po Evropi gde su takvi ljudi-savetnici, prema iskustvu.

Dzaja

pre 7 godina

u nis ce stici suhoji sa ruskim pilotima i ostalom tehnikom

Marko

pre 7 godina

Peconi od Kraljevo pa do kude Nis sa poletanjem treba im verovatno manje od 5 minuta

Analiticar

pre 7 godina

Uskoro ćemo paradirati nad srpskom krajinom.

Sargarepac

pre 7 godina

Sa ovom opremom moze da brani celu teritoriju Srbije odakle hoces. Ne mora iz Nisa.\n

Peconi

pre 7 godina

Sve vas razumem i potpuno ste u pravu Gosp.Lucky ali lepo je da se i u Nisu napravi jedan lep hangar i da tu stoji neki avion,slazem se ja u potpunosti da ce oni ma gde stajali braniti nebo nase zemlje,ali lepo je raspodeliti ih na vise mesta kad vec imamo aerodrome...\n

zoran miljkovic

pre 7 godina

Стижу, стижу,као и све из Русије,иде и ФИЈАТ, већ пет година,сада пред изборе,ће довући три комада,опет ће ићи фијат и тако у недоглед,лаж и обмана, јер Русима требају паре за кршеве, упошљавају своје људе,они ће их одржавати,КОЛИКО ЋЕ ТО ДА КОШТА.ОПЕТ ПРЕВАРА ГРАЂАНА.

Vojin

pre 7 godina

Bolje da su kupili kamione i masine za ciscenje snega....

Sale

pre 7 godina

Staro je pravilo, nije tajna koliko neka zemlja ima aviona, vec koliko ima pilota, jer avion moze brzo da kupi a godine dok formira pilota.

Dragomir

pre 7 godina

Вучићу,синко,да те одведем у железнички депо и видиш застареле кршеве од локомотива.Да те затворим код мајстора који одржавају и поправљају локомотиве и угасим светла!Па када опалим светло онда да мајсторима објасниш КОЛИКО ЛОКОМОТИВА би се купило за 250 милиона евра колико дајеш за парадне мигове?Смањујеш број правих железничара а ћате ни да мрко ико погледа?Сада железничар који ради 12 сати и за још двојицу па 'леба нема времена да једе?Оно што се сада лоше ради машиновођама код Милошевића је било незамисливо!НЕЗАМИСЛИВО!

Goran

pre 7 godina

Belorusija zeli da proda svoje Migove 29, jer od 2020 godine zele da podmlade avijaciju sa Su-30sm. A ne bi me zacudilo da modernizujemo nase na BM verziju.

vlada

pre 7 godina

Za ove avione obuka ne može biti izvedena "trčećim korakom", već uz i isključivo ruske instruktore, kod nas ili kod njih, a o zdravlju i psihofizičkim predispozicijama, da se i ne govori! Isto važi i za obučene servisere, kojima su rez. delovi zagarantovani! Redovna isporuka naoružanja aviona, je garancija da ovaj "aranžman" ima smisla!

Izbori 2024

TV

JOŠ TV VESTI

Hronika

Sport

Bila jednom jedna liga. Kakva liga? Strašna liga!
Fudbal

Bila jednom jedna liga. Kakva liga? Strašna liga!

Sezona u evropskim klupskim takmičenjima ulazi u samu završnicu. Odigrani su svi revanš mečevi četvrtfinala u Ligi šampiona, Ligi Evrope i Ligi konferencija i poznati su svi polufinalni parovi. Ono što odmah privlači pažnju jeste da engleska Premijer liga u završnici kontinentalnih takmičenja ima samo jednog predstavnika! Iako važi za ligu u kojoj se igra najbolji fudbal, Englezi su ove sezone doživeli debakl! Postavlja se pitanje, da li je to samo izolovan incident ili nagoveštaj da u evropskom klupskom fudbalu duvaju neki novi vetrovi?

19.04.2024

13:44

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set

Srbija