• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: informer.rs

24.07.2018

09:46

VUČIĆ SA KINESKIM I AZERBEJDŽANSKIM IZVOĐAČIMA OBIŠAO RADOVE NA OBILAZNICI OKO BEOGRADA

Politika

VUČIĆ SA KINESKIM I AZERBEJDŽANSKIM IZVOĐAČIMA OBIŠAO RADOVE NA OBILAZNICI OKO BEOGRADA

Podeli vest

Na obilaznici oko Beograda danas su kineski i azerbejdžanski izvođači, u prisustvu predsednika Srbije Aleksandra Vučića, započeli radove na izgradnji nedostajuće leve trake autoputa od mosta na Savi kod Ostružnice do tunela Straževica i obe trake do Bubanj Potoka. Reč je o deonici ukupne dužine 19,5 km, koja obuhvata sektore obilaznice 4, 5 i 6

Nakon obilaska početka radova obilaznice oko Beograda Vučić rekao je da je ovo važna stvar za našu zemlju. Predsednik se zahvalio kineskim izvođačima i partnerima, jer obilaznica oko Beograda ima ogroman značaj. 

VUČIĆ PORUČIO UGLJANINU: SULJO, ZA TEBE NEMA FOTELJE, NE MOGU TI POMOĆI NI ŠOLAK, NI ĐILAS!

- Ovih 19,5 kilometara su od izuzetnog značaja za nas, jer se izbegavaju gužve kroz grad. Srbija će imati najviše kilometara autoputa u regionu, autoputa koji sami finansiramo, bez ičije pomoći. Ovom obilaznacom dobijamo jednu veliku bitku - rekao je predsednik.

Prisustvovali su i potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović, ministar energetike i rudarstva Aleksandar Antić, gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić, zamenik gradonačelnika Goran Vesić, ambasadori Kine, Li Mančang i Eldar Hasanov i v.d. direktora Puteva Srbije Zoran Drobnjak.

VUČUĆ UPUTIO SAUČEŠĆE GRČKOJ I PONUDIO POMOĆ

Glavni izvođač radova je kineska kompanija Power Construction Corporation of C hina Ltd, a podizvođač azerbejdžanska kompanija Azvirt (ogranak Beograd).

Sa prilaznim saobraćajnicama dužina deonice, koju su dobili kineski i azerbejdžanski izvođači, iznosi ukupno 20,4 km, a vrednost radova je 207 miliona evra. Radovi se finansiraju 85 odsto iz zajam Eksim banke Kine i 15 odsto iz budžeta Srbije.

Ugovoreni rok za završetak radova je 20. jul 2021. godine ili 36 meseci, pod uslovom da kredit bude efektivan do kraja 2018. godine. U okviru tog projekta obuvaćeni su radovi na deonici B, od mosta na Savi kod Ostružnice do petlje Bubanj Potok, u dužini od 19,5 km.

VUČIĆ: Tači ne propušta priliku da mi spomene odluku MSP - kaže: EVO TI TVOJI JEREMIĆ I TADIĆ!


Sektor 4 obuhvata radove na izgradnji leve trake autoputa od mosta na Savi kod Ostružnice do petlje Orlovača, u dužini od 7,7 km. 

U okviru sektora 4 potrebno je izvesti levu traku autoputa, opremiti dva tunela: Lipak i Železnik i izgraditi tri mosta: most br. 9, 10 i 11 (faza II), kao i preostale radove na petlji Orlovača (faza II).
Sektor 5 obuhvata radove na izgradnji leve trake autoputa od petlje Orlovača do tunela Straževica (uključujući i tunel) u dužini od 3,1 km. 

U okviru sektora 5 potrebno je izvesti kompletno levu traku autoputa, koja uključuje izgradnju trase, leve tunelske cevi tunela Straževica i tri mosta: most br. 13, 14 i 15.

Sektor 6 obuhvata radove na izgradnji obe trake (pun profil) autoputa od tunela Straževica do petlje Bubanj Potok (uključujući i petlju), u dužini od 9,6 km. 

Tanjug

U okviru sektora 6 potrebno je izvesti kompletno i desnu i levu traku autoputa, koja uključuje izgradnju trase, tunel Beli Potok, petlje Avala i Bubanj Potok, kao i 2 mosta: most br. 16 i 17.

Investitor je Republika Srbija odnosno Ministarstvo građevine, saobraćaja i infrastrukture.

Do polovine avgusta Žeželjev most u funkciji
Most u Novom Sadu biće pušten u punom kapacitetu, jer su i drumske saobraćajnice završene, najavio je danas predsednik Srbije Aleksandar Vučić. 

Vučić je, odgovarajući na pitanja novinara u Ostružnici, rekao da će svečanom otvaranju prisustvovati i evropski komesar Johanes Han.

- Završili smo sve. Vidite kako sve može lepo da funkcioniše kad ljudi rade koordinisano, ozbiljno i odgovorno. Na otvaranje će doći i Han, i EU je značajnim sredstvima pomogla i hvala im na tome - rekao je Vučić.



Obilaznica je deo Koridora 10 i povezaće dva njegova kraka - ka Mađarskoj (severni krak) i Hvatskoj (E-75), kao i Koridor 11 (E-763), to jest autoput ka Crnoj Gori.

Obilaznica oko Beograda bi trebalo da ide do Pančeva i njena ukupna dužina biće 69 km, a počela je da se gradi pre 28 godina.

Obilaznica oko Beograda sastoji se iz deonica A: Batajnica-Dobanovci gde su radovi završeni na trasi i na petljama Dobanovci i Batajnica.

Zatim denice B: Dobanovci - Bubanj potok. Sastoji se iz šest sektora, i to: B1-B3: Dobanovci - most na Savi kod Ostružnice gde su završeni radovi. Most na Savi kod Ostružnice gde je završena desna konstrukcija mosta (faza I) i u toku su radovi na levoj konstrukciji mosta (faza II).
Sektor B4: Završena je desna traka autoputa (faza I), a u toku su radovi na izgradnji petlje "Petlovo brdo".

Sektor B5: Završena je desna traka autoputa od petlje Orlovača od tunela Straževica (faza I).

Sektor B6: Tunel Straževica - petlja Bubanj Potok, koja će biti izgrađena u saradnji sa partnerima iz Kine i Azerbejdžana.

Planirana je i deonica C: Bubanj Potok - Pančevo (E-70), gde još nisu ugovoreni radovi.

Obilaznica će rasteretiti saobraćaj u Beogradu tako što će preuzeti ceo tranzit, povećaće bezbednost saobraćaja i smanjiti zagađenje.



Tagovi:

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
Svi komentari
Dragan

pre 5 godina

Uz podrsku i pomoc nasih prijatelja Kine i Azerbejdzana izgradnja ovog projekta ce poboljsati putnu infrastrukturu sto je jedno od vaznih pitanja za dalji razvoj nase zemlje.

Mitar

pre 5 godina

Svaki kilometar je pametna investicija za budućnost Srbije.

Dejan

pre 5 godina

Novi kilometri povecavaju sanse za jos veci uspeh nase zemlje.

Nenad

pre 5 godina

Putevi su najbitniji za razvoj zemlje i trgovinsku razmenu. Srbija ide u korak sa svetom i bori se da iste obnovi i nove napravi.

Izbori 2024

TV

Potpukovnik protivvazduhoplovne odbrane o obaranju "nevidljivog": Prva dva pokušaja bila su neuspešna, ali nismo gubili nadu! (VIDEO)
Live TV

Potpukovnik protivvazduhoplovne odbrane o obaranju "nevidljivog": Prva dva pokušaja bila su neuspešna, ali nismo gubili nadu! (VIDEO)

Na današnji dan pre 25 godine, četvrte noći NATO agresije na našu zemlju, Vojska Jugoslavije oborila je američki bombarder F-117A. Do tada se smatralo da ovaj tip aviona, koji je zbog smanjenog radarskog odraza zvan „nevidljivi”, nije moguće locirati na nebu. Ipak, to je uspelo Trećem raketnom divizionu 250. raketne brigade Vojske Jugoslavije, 27. marta 1999. u 20.42 časa. Dva projektila tipa „neva” ispaljena su iz atara Šimanovaca, a jedan je pogodio F-117A, koji se posle bombardovanja podzemnog komandnog centra u brdu Straževica u Beogradu zaputio ka vazdušnom prostoru Mađarske. Letelica u plamenu sunovratila se na njive u ataru sremskog sela Buđanovci. Pilot se katapultirao i prizemljio pomoću padobrana. Ostaci oborenog F-117A „noćni soko”, što je pun naziv aviona, danas se čuvaju u Muzeju vazduhoplovstva, kao trofej kojim nijedna vojska na svetu ne može da se podiči. O ovom poduhvatu Vojske Jugoslavije za Informer TV govorio je Đorđe Aničić, potpukovnik protivvazdušne odbrane, u emisiji "Info jutro".

27.03.2024

10:15

Ekspert prokomentarisao nestanak male Danke (2)! Posavetovao građane: Evo šta je važno da uradite kako bi pomogli u potrazi za devojčicom! (VIDEO)
Live TV

Ekspert prokomentarisao nestanak male Danke (2)! Posavetovao građane: Evo šta je važno da uradite kako bi pomogli u potrazi za devojčicom! (VIDEO)

Tokom čitave noći veliki broj pripadnika policije, vatrogasaca, žandarmerije i Gorske službe spašavanja tokom noći pretraživali su teren Banjskog polja, gde je u utorak u 13.45 sati nestala dvogodišnja Danka Ilić. Na ovu temu, u emisiji "Info jutro" Informer TV govorio je Miloš Jevtić, novinar i ekspert za specijalne jedinice.

27.03.2024

09:36

JOŠ TV VESTI

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set

Srbija